Anonym bruker Skrevet 4. mai 2012 #1 Skrevet 4. mai 2012 Jeg har funnet noe jeg virkelig må ha på finn.no, men selgeren er utrolig vanskelig! Nekter å sende i oppkrav?! Hva er det for noe liksom? Forventer at jeg skal sette inn penger på konto uten noen garanti for at varen kommer.. Finn.no's betalingsgaranti var visst heller ikke godt nok. Nei jeg får nok se meg om andre steder... Synd!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2012 #3 Skrevet 4. mai 2012 hvis de ikke godtar betalingsgaranti eller oppkrav (på din regning selvsagt), så er det vel antakeligvis noen som er ute etter å lure deg, så like greit at du ikke kjøper det.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2012 #4 Skrevet 4. mai 2012 Jeg har funnet noe jeg virkelig må ha på finn.no, men selgeren er utrolig vanskelig! Nekter å sende i oppkrav?! Hva er det for noe liksom? Forventer at jeg skal sette inn penger på konto uten noen garanti for at varen kommer.. Finn.no's betalingsgaranti var visst heller ikke godt nok. Nei jeg får nok se meg om andre steder... Synd! hehe er "Frekk kjøper på Finn" innlegget lengre nede deg det da? HAha...
anna_duck Skrevet 4. mai 2012 #5 Skrevet 4. mai 2012 Sender selger i oppkrav, har faktisk selger risikoen. Om du ikke henter ut pakka, må selger betale for returporto og oppkravsgebyr og ikke fått solgt varen sin....... Det oppdaget jeg da en ville kjøpe noe av meg og ville ha det i oppkrav. Jeg må si jeg satt i spenning og lurte på om pakka ble henta ut, eller om den kom i retur og jeg måtte betale to portoer (tur-retur) og gebyret i tillegg..... Så jeg skjønner selger godt! Man må bare stole på den som selger, akkurat som den som selger må stole på at du betaler det du skal..... Det spørs jo hvor mye det koster det du vil kjøpe? Hvor stor risiko er det?
lille +gutt Skrevet 4. mai 2012 #6 Skrevet 4. mai 2012 Jeg betaler alltid på forskudd også må man heller ta den risken om det ikke blir sendt. TRor man kan melde fra om dette til Finn også vist noen blir lurt. Som ei over her skriver er tapet for selger stort om pakken ikke blir hentet.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2012 #7 Skrevet 4. mai 2012 Hva er galt med å bruke finns egen betalingsgaranti? Da er vel begge sikret? og det koster jo ikke noe?
2 hjertegull :) Skrevet 4. mai 2012 #8 Skrevet 4. mai 2012 Hehe, enten er dette det tulleinnlegg, eller så er det vel kanskje den faktiske kjøperen til det andre innlegget. Uansett litt morsomt å lese!! Jeg ville vært skeptisk til å kjøpe/selge uten noen garanti når jeg ikke kjenner den andre part. Kommer litt an på verdien og det man skal ha/betale for varen...
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2012 #9 Skrevet 4. mai 2012 Hva er galt med å bruke finns egen betalingsgaranti? Da er vel begge sikret? og det koster jo ikke noe? Mye jobb og tar lang tid. Har man andre kjøpere selger man vel heller tid de som gjør det kjapt og greit. Jeg betaler på forhånd når jeg kjøper på finn og gjør det på samme måte når jeg selger. Den som selger bestemmer selv hvordan den vil selge varene sine og så får den som vil kjøpe godta det eller ikke. Verre er det ikke.
*Yuna* Skrevet 4. mai 2012 #10 Skrevet 4. mai 2012 Jeg sender ikke i oppkrav. Henter ikke kjøper varen så blir det dyrt for den som sender! Men betalingsgaranti godtar jeg såklart.
mummitrollet <3 Skrevet 4. mai 2012 #11 Skrevet 4. mai 2012 De få gangene jeg har solgt noe på finn har jeg sagt klart i fra at jeg ikke sender noe før pengene er på kontoen. Godtar ikke kjøper det så får jeg vente på en som godtar det eller henter varen selv hos meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå