Gå til innhold

Hvorfor blir man som mor sett ned på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Problemet her i huset er egentlig ikke et problem men utarter seg sånn.

Far er en kjempe flink pappa til guttungen, han leker, mater og skifter bleier.. SOM EN PAPPA SKAL gjøre.

Eneste problemet at dette utad blir sett på som jeg er lat?

Hva er greia med det?

Hvorfor er det sånn at når far bidrar er det fantastisk?

Burde ikke det være en selvfølge?

Jeg har personlig valgt en pappa til sønnen min akkurat pga også disse egenskapene.

Men hvorfor skal jeg da som Mor bli sett ned på fordi jeg har en mann som tar en del av ansvaret?

Har folk der ute så mange udugelige mannfolk at menn som min mann må roses opp i skyene?

At man som Far i dag skal bli stemplet som en helgen fordi han tar ansvar for barna sine gjør meg lettere irritert.

Fordi også min rolle som hengiven mor blir da sett ned på fordi jeg deler det ansvaret likt med en annen.

måtte bare få det ut...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du fått mange tilbakemeldinger "utad" på at du er lat? Eller er dette noe du bare antar?

Det å dele på oppgavene er en selvfølge. Men når mor går hjemme og far er i jobb, så faller jo det meste av huslige sysler på mor. Som regel.....Det er ikke dermed sagt at mannen ikke skal delta, men å gå hjemme innebærer jo også litt jobbing i form av husarbeid.

Men det er nå min mening.

Skrevet

Har aldri opplevd det slik, har "flink" mann, brødre og vener. Har ikkje tenkt tanken, eller opplevd at andre har sett ned på damene av den grunn.

Skrevet

Jeg har, som mange andre sier her, ikke den samme erfaringen. Jeg har en mann som på mange måter er flinkere enn meg, både når det gjelder å stille opp for barna, og når det gjelder husarbeid. Han er flink til å stå opp om natten for å trøste, tørke snørr, plastre blødende knær osv.. Veldig omsorgsfull. I tillegg tar han seg av alt som har med rengjøring av huset og handling. Jeg støvsuger og har ansvar for klesvask. MIddagslaging deler vi på.

Jeg har ikke opplevd å få negative reaksjoner, men jeg må innrømme at jeg føler litt på det selv. I min vennekrets er det mange "supermammaer" som lar mennene hvile etter arbeidstid. Et par av dem er hjemmeværende (jeg jobber), og lever og ånder for A/S familien. De har alltid hjemmelagede muffins, makroner eller gud vet hva når jeg kommer innom, og barna er velstelte og godt oppdratt... mens mannen sitter og hviler på sofaen. Jeg ser mer ned på det jeg! Samtidig føler jeg innerst inne at de ser ned på meg.. At de mener jeg er en dårlig mor som ikke gjør det samme som dem, og som overlater mye av dette viktige til mannen.. at jeg liksom ikke `klarer` det selv.. (føler at det er sånn de tenker).. men jeg har ingen konkrete eksempler på at de tenker slik eller ser ned på meg. Så det er nok i mitt eget hode...

Skrevet

Jeg har også en flink mann på mange områder, men blir ikke sett på som lat håper jeg.

Det jeg har opplevd er at når jeg var syk og sengeliggende så dro mannen på et lekeland med barna. og alle mødrene der syns det var så fantastisk at far var alene med 3 barn, og de ville alle "gifte" seg med han.

Når jeg derimot er der alene med 4 barn så er det en selvfølge at jeg er det.

Skrevet

Det er mange av disse innleggene, og hvert enkelt av dem (som jeg leser) får meg til å ville skrike høyt. 1. Hvorfor, hvorfor, hvorfor er dere så opptatt av hva andre mener om dere? 2. Antakelig er det ytterst få som mener noe om dere - folk har stort sett nok med sitt - så slapp av. Synes dere fremstår som ufattelig selvsentrerte! Hvis dere har måter som funker, vær glade! Jeg skjønner veldig godt at de som ikke har velfungerende hjem ønsker innspill. Men dere som bare "synes folk reagerer på" det ene eller det andre, ARGH!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...