Frenzia Skrevet 4. mai 2012 #1 Skrevet 4. mai 2012 Jeg ler meg ihjel av DiB-innlegg som inneholder OMG i overskriften... Jeg kjenner ingen som bruker det, jeg har bare hørt det når det komikere parodierer fjåsete dåser i tenårene (f.eks. Kine i fra Kongsvik Ungdomsskole) eller fjollete unge homofile med heftig knekk i håndleddet (en av figurene til Robert Stoltenberg), så jeg har bare lattermilde og komiske assosiasjoner til det. Hva slags mennesker bruker det seriøst i hverdagen sin?
Gjest Miryks Skrevet 4. mai 2012 #3 Skrevet 4. mai 2012 Jeg bruker det på kødd, overdrevne svar til idiotiske spørsmål. Typ "Vi har bare 100 000 igjen til neste mnd, overlever vi på det?!", så kan svaret være "OMFG, nei!!" Synes egentlig at lol og dialekt er verre.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 4. mai 2012 #4 Skrevet 4. mai 2012 Bruker OMG i humoristiske sammenhenger, men ikke i noe seriøse sammenheng, passer dårlig inn ja
OssTre<3 Skrevet 4. mai 2012 #5 Skrevet 4. mai 2012 Hadde noen 18 åringer på jobben noen uker i fjor sommer, og siden vi jobbet sammen hver dag og omtrent annenhver settning til disse 18 åringen inneholdt "OMG lizzom" så tok jeg meg selv i å komme med en "OMG" når jeg var hjemme fra tid til annen. Måtte såklart knipe meg i armen, for syns ikke det høres spesielt bra ut på en over 20. Men sånn vil det alltid være, nye slang ord som dukker opp, håper bare at disse dør ut etterhvert og at det bare er tenåringene som bruker de og ikke voksne mennesker..
Gjest Pusikatt Skrevet 4. mai 2012 #6 Skrevet 4. mai 2012 Har selv en 16-åring i huset og merker at jeg blir påvirket av "fjortis-språket". Men jeg tar meg sammen.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2012 #7 Skrevet 4. mai 2012 Jeg ler meg ihjel av DiB-innlegg som inneholder OMG i overskriften... Jeg kjenner ingen som bruker det, jeg har bare hørt det når det komikere parodierer fjåsete dåser i tenårene (f.eks. Kine i fra Kongsvik Ungdomsskole) eller fjollete unge homofile med heftig knekk i håndleddet (en av figurene til Robert Stoltenberg), så jeg har bare lattermilde og komiske assosiasjoner til det. Hva slags mennesker bruker det seriøst i hverdagen sin? Tja hender jeg bruker det men ikke i valley jente dialekt da hehe. Men det brukes når jeg snakker engelsk, vi er norsk engelsk familie og bruker mye engelsk da blir det noe mer naturlig en om jeg skulle komme med det når jeg snakker norsk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå