Anonym bruker Skrevet 4. mai 2012 #1 Skrevet 4. mai 2012 Leste en dag ett eller annet sted en "ekspert" av noe slag skrev at dette at barna kan få feber og bli forkjøla ved tannfrembrudd kun er en myte og tilfeldigheter.. Kan dette stemme? "Alle" sier jo at dette henger sammen. Hva er deres erfaringer..? Her har lillegullet på 7,5 mnd vert forkjøla i 2 uker, har nå lett feber og tann nede på vei gjennom ser jeg i dag.. Tilfeldig eller ikke ?
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2012 #2 Skrevet 4. mai 2012 Det sies jo også at det er forkjølelse/feber som kan gjøre at tennene begynner å bryte gjennom. Her har det vært forkjølelse med eller uten feber i forbindelse med tannfrembrudd ved hver en tann hos begge ungene. Så en eller annen sammenheng har det nok.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2012 #3 Skrevet 4. mai 2012 Tennene bryter gjerne gjennom når man har en eller annen form for infeksjon i kroppen, men man får ikke infeksjon av at tennene bryter fram. Skjønner?
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 4. mai 2012 #4 Skrevet 4. mai 2012 Mini får tenner når hun er pjusk, da har tennen lettere for å bryte igjennom, nå er hun forkjølet så om et par dager ser jeg vel to nye hjørnetenner om jeg kjenner henne rett... Hun har 8 tenner og alle kom da hun var syk fra før, men ikke syk av å få tennene, men får tenner når hun er syk.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2012 #5 Skrevet 4. mai 2012 Tenner gir ikke feber, men feber kan gi tenner. Det er fordi at når man får feber og er pjusk så blir tannkjøttet mykere og dermed lettere for tennene å bryte seg frem.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2012 #6 Skrevet 4. mai 2012 Jepp #5, pluss at temperaturøkningen får tennene til å vokse ut fortere visstnok...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå