☆☆☆ Skrevet 4. mai 2012 #1 Skrevet 4. mai 2012 Da kan man nok en gang konstatere at bunad er et genialt antrekk. Jeg veier nå intet mindre enn ti kg mer enn da svigermor sydde inn bunaden min i fjor, og etter å ha prøvd den viser det seg at den går helt fint på (to bemerkninger til det; 1. Da er det riktig det jeg allerede har kommet fram til, det er på akterspeilet og lårene ekstravekten har satt deg, og 2. Takk og lov for at jeg har bunad som lukkes med maljer og lenke, noe som gir litt slingringsmonn i puppestørrelse. Nå har jeg ikke mer lenke å gå på..). Så til spørsmålet: Hvordan går det med amming i bunad? Kommer jeg til å forbanne meg selv hele 17. mai for at jeg ikke gidder å anskaffe penantrekk i en størrelse jeg svært gjerne vil bli kvitt?
☆☆☆ Skrevet 4. mai 2012 Forfatter #2 Skrevet 4. mai 2012 Ingen med erfaring med begrenset utvalg i skapet etter fødsel? Beklager masing, men om bunden er et kjempedumt valg må jeg nok hive meg rundt og gå på shopping..
Gjest Ziva Skrevet 4. mai 2012 #3 Skrevet 4. mai 2012 Kommer vel litt an på hvor lett det er å komme til puppen, og om det er noen søljer eller lignende som kan stikke eller skrape opp babyen.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 4. mai 2012 #4 Skrevet 4. mai 2012 kommer kanskje ann på hviken bunad du har, jeg har åmlibunad, og det kunne aldri falle meg inn å prøve å amme med den:)
Ugress Skrevet 4. mai 2012 #5 Skrevet 4. mai 2012 Jeg brukte bunaden i dåpen. Endte opp med å kjøpe noen pakker med ferdig mme som hun fikk på flaske. For amming og bunad passet svært dårlig sammen for meg i alle fall
Frenzia Skrevet 4. mai 2012 #6 Skrevet 4. mai 2012 Jeg hadde bunad på meg til dåpen med første. Det funket, men ikke søren om jeg gjør det en gang til. Måtte jo dra skjorta opp under haka før jeg kunne dra ned amme-BH. Og så var det dette med søljer og lenker som det må passes på. De ble litt skakke og rare etter den dagen.Det var rett og slett varmt og slitsomt.
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 4. mai 2012 #7 Skrevet 4. mai 2012 Jeg har bergens bunad med masse sølv, og jeg så for meg at jeg måtte ha bunaden på hoften og skjorten rundt halsen eller helt av for å amme. Så jeg pumpet meg og ga henne flaske, men det var bare én flaske hun trengte ila den tiden jeg hadde bunaden på, så det gikk fint
☆☆☆ Skrevet 4. mai 2012 Forfatter #8 Skrevet 4. mai 2012 Var det jeg fryktet. Knappesølje, en tallerken av en sølje under og deretter lenken. I tillegg søljer fastsydd på bunadvesten. Æsj! Hater shopping...
Gjest Antarctica Skrevet 4. mai 2012 #9 Skrevet 4. mai 2012 Da kan man nok en gang konstatere at bunad er et genialt antrekk. Jeg veier nå intet mindre enn ti kg mer enn da svigermor sydde inn bunaden min i fjor, og etter å ha prøvd den viser det seg at den går helt fint på (to bemerkninger til det; 1. Da er det riktig det jeg allerede har kommet fram til, det er på akterspeilet og lårene ekstravekten har satt deg, og 2. Takk og lov for at jeg har bunad som lukkes med maljer og lenke, noe som gir litt slingringsmonn i puppestørrelse. Nå har jeg ikke mer lenke å gå på..). Så til spørsmålet: Hvordan går det med amming i bunad? Kommer jeg til å forbanne meg selv hele 17. mai for at jeg ikke gidder å anskaffe penantrekk i en størrelse jeg svært gjerne vil bli kvitt? Jeg har flere bunader, da, så jeg kunne velge den mest praktiske å amme i da det var aktuelt. Nordlandsbinaden passa godt, men jeg måtte tilpasse blusen litt (egentlig er blusen tett foran, men jeg sprettet opp en lignende skjorte så jeg kunne dele opp midt foran og lirke ut en pupp.) Syns det gikk helt greit. MME var ikke et alternativ, ettersom jeg i så fall ville ha endt opp med gjennomvåt bunad til slutt... Hva med å prøvekjøre antrekket litt før 17.mai, og se hvordan det går?
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2012 #10 Skrevet 4. mai 2012 Må du amme de få tidene du er ute på 17. mai så fremt barnet tar flaske eller kopp? Jeg hadde ikke bunad i fjor for fikk den ikke på meg hehe. Men ammet uansett før vi dro på 17. maifrokost, dro hjem og ammet etterpå, dro deretter og så på toget og hjem igjen og ammet (hun sov seg gjennom 3,5 time i vogn med korps og tog) før vi dro i middag. Jeg slapp å amme ute mens toget pågikk. Har kjøpt ammevennlig kjole på VIC og greier, men kunne spart de pengene, for frøkna spiste bare hjemme:-)
☆☆☆ Skrevet 4. mai 2012 Forfatter #11 Skrevet 4. mai 2012 Må du amme de få tidene du er ute på 17. mai så fremt barnet tar flaske eller kopp? Jeg hadde ikke bunad i fjor for fikk den ikke på meg hehe. Men ammet uansett før vi dro på 17. maifrokost, dro hjem og ammet etterpå, dro deretter og så på toget og hjem igjen og ammet (hun sov seg gjennom 3,5 time i vogn med korps og tog) før vi dro i middag. Jeg slapp å amme ute mens toget pågikk. Har kjøpt ammevennlig kjole på VIC og greier, men kunne spart de pengene, for frøkna spiste bare hjemme:-) Kommer nok til å være hjemmefra lenge, og har en baby som spiser hele dagen og sover hele natta. Hun er ca 8 uker på 17. Mai..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå