Anonym bruker Skrevet 4. mai 2012 #1 Skrevet 4. mai 2012 Jeg døper mit barn for kun reglene som følger ikkje for den Kristne tro. Døper du barnet får det Konfimere seg og Gifte seg. Når ein gifter seg får ein frynsegoder som staten har bestemt men ikkje bibelen har bestemt. Døper dokke for kristne troen eller reglene som følger ?
Gjest yrild Skrevet 4. mai 2012 #2 Skrevet 4. mai 2012 Du kan både konfirmere og gifte deg borgelig så hvis du overhodet ikke tror på en Gud så skjønner jeg ikke at du ønsker å døpe. Vi døper barna våre fordi jeg tror på Gud.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 4. mai 2012 #3 Skrevet 4. mai 2012 Her døper vi delvis for den kristene tro (samboerens familie) ellers gjør vi det for tradisjonen i det, det "hører til" i den norske oppveksten. Foreldrene til samboeren forlangte en kristen dåp, ellers hadde jeg fint tatt navnfest istedenfor. Men jeg respekterer dems ønske også, de er ikke "over" kristene, men siden familien dems døper i kristen tro, så synes jeg det er rett og rimelig å følge opp dems ønsker også. Svigermor synger "kjære Gud" til gutten når han overnatter der, og de takker Gud for maten, her hjemme gjør vi ikke dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå