Anonym bruker Skrevet 4. mai 2012 #1 Skrevet 4. mai 2012 Fristen er i dag..Hvis jeg betaler på mandag, blir bilen avskilta for det om? ringte inn for å høre, men dama var jo stokk dum...Neeeeeei det visste hun ikke..men hun trodde ikke det.. men det måtte jeg velge selv...
Gjest Hercule Poirot Skrevet 4. mai 2012 #2 Skrevet 4. mai 2012 Hvorfor i all verden da vente til mandag, liksom? Betal i dag, du, så er du sikker. Dyrt å vente, hvorfor betalte du ikke i mars?
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 4. mai 2012 #3 Skrevet 4. mai 2012 Nei, den blir ikke avskiltet på mandag, men det påløper gebyr på flere hundre kroner som du Må betale i tillegg til årsavgift.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2012 #4 Skrevet 4. mai 2012 Du får muligens enda et gebyr på gebyret. Ikke vent hvis du ikke trenger!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2012 #5 Skrevet 4. mai 2012 Du blir ikke avskiltet så raskt. Vil tro du får avskiltingsbrev i posten først. Og normalt begynte politiet å huke inn biler i august. Nå har reglene forandret seg da vi ikke får oblater, så man kan sikkert blir huket inn før framover.. Man kan ta av oblatene nå Etter 1 mai.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2012 #6 Skrevet 4. mai 2012 jeg har ikke råd før på mandag:/ Jeg får ta en sjanse da:s
Gulosten™ Skrevet 4. mai 2012 #7 Skrevet 4. mai 2012 Hvis du ikke har oblatene på bilen innen 1. juli kan du bli avskiltet hvis politiet ser deg. Altså ingen hast enda. At det påløper renter på gebyret er nok ganske sannsynlig, men 3 dager har neppe så mye å si
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2012 #8 Skrevet 4. mai 2012 Hvis du ikke har oblatene på bilen innen 1. juli kan du bli avskiltet hvis politiet ser deg. Altså ingen hast enda. At det påløper renter på gebyret er nok ganske sannsynlig, men 3 dager har neppe så mye å si http://www.dinside.n...otograferer-deg
kattemamma Skrevet 4. mai 2012 #9 Skrevet 4. mai 2012 Det er slutt på oblater nå, så vi vil ikke få nye tilsendt i år. Nå brukes en egen avlesningsmaskin som leser nummerskilt og automatisk sjekker at årsavgift, forsikring og EU kontroll er i orden. Så kan bli avskiltet når som helst om de har en kontroll. Men om du ikke har penger til det før mandag, så betaler du bare på mandag. Sannsynligvis går det helt greit uten noen ekstra straffegebyrer (er bare en "bankdag" forsinka). Og det er ingen fare for at du blir avskilta iløpet av helga, de kommer nok ikke til å sende begjæring om avskiltning på slutten av dagen i dag...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå