Anonym bruker Skrevet 3. mai 2012 #1 Skrevet 3. mai 2012 Jeg har så lyst til å invitere gode venner på tapas, men synes ikke jeg finner noen bra oppskrifter. Har du en knallgod tapasrett eller to som du vil dele med meg?
Gulosten™ Skrevet 3. mai 2012 #2 Skrevet 3. mai 2012 Så definitivt bacondadler.... Slurps. Kjøttboller i tomatsaus, søk på matprat.no etter tapas. Kyllingfilet i små "skiver", panert i egg og strøbrød (knust kavring). Av tilbehør er aioli, salsa og brød et must. Se på menyen på Escalon.no så får du mange tips
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2012 #3 Skrevet 3. mai 2012 Bacondadler? Rett og slett dadler med bacon rundt? Stekes de i ovn?
L-8 Skrevet 3. mai 2012 #4 Skrevet 3. mai 2012 Et par asparges og en stav med Manchego rullet inn i spekeskinke. Grilles eller stekes i ovn. Aubergine i skiver, dyppes i egg, så i en blanding av malte mandler, parmesan og hvitløkspulver. Stekes i olje. Hvitløksgratinert kreps. Rosastekt andebryst med balsamico/appelsinreduksjon And I Could go on and on and on...
Gjest overlord Skrevet 3. mai 2012 #5 Skrevet 3. mai 2012 Det absolutt viktigste for meg på et tapas-bord er scampi. Jeg legger rå scampi til tining. Tømmer av all væske og strør over maldonsalt, hakket ingefær, chili og hvitløk. Rører rundt og marinerer et par timer. Freser noen minutter på sterk varme før jeg serverer. Sweet chili saus er godt ved siden av.
Gjest overlord Skrevet 3. mai 2012 #6 Skrevet 3. mai 2012 Jeg har også alltid foccacia og tzatsiki til tapas. Andre retter som går igjen hos meg: greske kjøttboller asparges med spekeskinke og parmesan grønn salat potetbåter kyllingspyd satay halve tomater med urter og fetaost Gratinert sopp Mini pizza med tomatsaus, blåmuggost og spekeskinke saltbakte poteter med aioli helstekt laksefilet med urter
maimora Skrevet 3. mai 2012 #8 Skrevet 3. mai 2012 Foccacia Aioli Saltbakte poteter Scampi Sopp stekt i sitron og hvitløk Asparges med skinke, stekes i ovnen Chorizzo, hele som deles opp og stekes Tomat, rødløk og mozarella
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå