Anonym bruker Skrevet 3. mai 2012 #1 Skrevet 3. mai 2012 Hei! Dette er faktisk 3.mann og han er ei lita nøtt.. Han er så glad i mammaen sin at han nekter å sove i egen seng, nekter å legge seg alene i senga vår, nekter å sove i vogn så fremt den ikke er i gang..altså lista er lang! Han sover bare på meg eller med meg i senga (slik har han vært siden fødselen). Har til og med venta opp til en time etter han har sovnet før jeg har lista ut og han våkner ca 2 min etter at jeg har gått ut døra. Dilemmaet er at jeg kan jo ikke legge meg 7 - halv 8! Synes han rett og slett virker redd stakkar... Hele hans avhengighet har også endt opp med at han bruker meg som smokk også, så jeg har havnet i alt som står på "fy-lista" På grunn av dette har jeg ikke fått noe rutiner på han enda, og jeg kjenner jeg blir fortvila da jeg har to til på 4 og 2 år som også trenger forutsigbarhet i hverdagen. Noen som har noen gode tips til meg for å gjøre han trygg ( selv om jeg føler jeg har prøvd alt)? Vet han enda er liten..Med de to andre har jeg på dette tidspunktet fått inn rutinene mer eller mindre,mens med denne karn er alt bare kaos
NoraLill82 Skrevet 4. mai 2012 #2 Skrevet 4. mai 2012 Vi strevde med det samme. Vår jente sovna ikke for natten før rundt midnatt fram til hun var 4,5 mnd, da begynte vi å lære henne å sovne i egen seng. Vi brukte opp-ned-metoden, dvs at vi la henne ned i senga, forsøkte å roe henne der, gikk det ikke så tok vi henne opp og byssa. Vi holdt på noen timer de første 2-3 nettene, deretter gikk det bedre. Hun er enda vanskelig å få til å sovne av seg selv, men det går mye bedre, og hun trenger ikke byssing, bare at vi er der og holder på henne til hun sovner. Nå i ettertid ser jeg at jeg nok ikke skulle ha stressa så mye med å få henne lagt til ca 19. Vi hadde en baby som ikke klarte å sovne så tidlig, og sånn var det. Det var jo virkelig ikke noe vi kunne gjøre med det før hun var 4,5 mnd. Noen babyer har bare vanskeligere for å falle til ro enn andre. Jeg forstår frustrasjonen din! Hva med å putte ham i bæresjal etter kveldsstellet? Sprella mi sovna da, særlig hvis jeg gikk en tur ute, eller prata i telefonen, eller hang opp klær. Brukte elastisk sjal slik at det bare var å brette til side når hun hadde sovna, og legge henne i senga hennes, som var varma opp med en varmeflaske på forhånd. Jeg syns også det var lettere å få henne til å sovne hvis hun hadde vært våken ca 2,5-3 timer først, altså før kveldsleggingen. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå