Anonym bruker Skrevet 3. mai 2012 #1 Skrevet 3. mai 2012 Har familie på Konnerud, og nå som vi har fått barn, vil vi bosette oss nærmere. Samboeren min jobber i Røyken, og jeg vil i tilfelle flytting studere på høgskolen i sentrum. Vi har forelsket oss, uten å kjenne veldig godt til noen av områdene, i Danvik/Strømsåsen og i Konnerud/Hallermoen. Er det noen som har noen formening om hvor det er best å bo? Mest barnevennlig, for eksempel. Best skoler? Danvik, Gulskogen, Brandengn eller Hallermoen eller Konnerud? Vi må leie i enda 3-5 år tenker jeg, så må være mulig å finne utleieleiligheter. Må også være grei kollektivtraffikk eller gangavvstand til sentrum. Har bodd midt i oslogryta hele mitt liv, og slites mellom å ønske å fortsatt bo sentralt, med kafeer og shoping, uteliv og kulturliv i gangavstand, og å ønske å bo nærmere marka, i ro og fred, med turløyper omtrent i hagen. Hva skal man velge?? Viktigst er jo at det er barnevennlig, at det blir en god skole med oppegående foreldre, at det bor andre barn på sønnen vår sin alder osv.. Og så priser og kollektivtransport/sentrumsnærhet..
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2012 #2 Skrevet 3. mai 2012 Hva med Åssiden? Eller Lier kommune, f.eks i omrÅdet rundt Amtmannssvingen, Frydenlund? (nærmere Røyken, men samtidig sentralt nok til Å komme seg kjapt inn til byen)
Lady lovely locks Skrevet 3. mai 2012 #3 Skrevet 3. mai 2012 Åssiden! Eller Sentrum "Bragernes" Nedre Eiker er ogsÅ koselig...
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2012 #4 Skrevet 3. mai 2012 Hold deg unna Brandenga ihvertfall, det er ikke noen god skole, ikke noe godt oppvekstmiljø. Alle områdene du nevner minus Konnerud hadde jeg holdt meg unna, kan ikke forstå noen vil bo der engang? Støtter forslagene om åssia, ja kanskje til og med Nedre Eiker, så lenge du holder deg på Bragernes-siden av byen (solsiden) kan du ikke gjøre mye feil
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2012 #5 Skrevet 3. mai 2012 Vi har nettopp valgt Konnerud. Jeg vokste selv opp her og hadde det flott, det er gode skoler, mange muligheter for idrett og friluftsliv, kort vei til sentrum med god bussforbindelse og et generelt godt og sunt sammensatt miljø i befolkningen her. Veldig mange av de jeg vokste opp med her flytter nå tilbake og etablerer seg med sine familier. Et meget barnevennlig alternativ. Mange barnehager og gode skoler. Danvik/Strømsåsen er jeg litt mer skeptisk til da dine barn vil kunne være i mindretall som etnisk norske i skolemiljøet og i klassene. Mye av de samme utfordringene vil du også få i området rundt Brandengen. åssiden og åskollen kjenner jeg mindre til igjen, men regner med det gjerne er der som på Konnerud, med barnevennlighet og sammensetning av befolkningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå