Gå til innhold

Rfsu- graviditetstest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et spm til dere som muligens er litt mere inne på dette enn jeg er nå. Har to barn og yngste er 6 år, så det er noen år siden dette var aktuelt sist. Jeg er ingen prøver, og ønsker overhode ingen barn nå.

Jeg hadde sex, med kondom onsdag for 14 dager siden. Skulle hatt mens forrige torsdag. Den kom ikke, men i helga fikk jeg ømme bryst og stikkinger i lysken, noe jeg har hver mnd en uke før mens, men vet jo det å er svangerskapssymptomer. To derfor en rfsu-test i går kveld, altså 14 dager etter samleie.

Den var negativ. Det jeg da lurer på er hvor pålitelig rsfutesten er så tidlig?

Og hva er sannsynligheten for at den viser feil 14 dager etter sex? Tok den jo på kvelden, men ventet 2 timer etter dobesøk, men drakk litt før. Men tenker jo at hvis det stemmer det som står på pakken, at man km teste 6 dager etter el, så burde sen gitt utslag nå? Uavhengig av når el måtte vært, siden det er 14 dager siden sex.

Hva tror dere? Egentlig tror jeg ikke jeg er gravid. Brukte, som sagt kondom under hele akten, men vet jo der er en mulighet likevel.. Så trenger noen erfaringer rundt dette med testing :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

som regel er en test positiv på dagen man skal ha mens, men det kan være du har hatt eggløsning senere enn vanlig denne mnd. Altså at menstruasjonen din er litt kluss med denne mnd.

Ta en CB digital på morgenurin, så får du svaret rimelig garantert.

Med mindre du er en som produserer hcg sent.

Skrevet

Som sagt kan det være du produserer hcg sent, men om mensen ikke dukker opp innen 1 uke ville jeg tatt en clear blue digital :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...