Anonym bruker Skrevet 3. mai 2012 #1 Skrevet 3. mai 2012 Noen som vet? Jeg har visst en legejournal hos legekontoret i kommunen jeg bodde i for 10 år siden og jeg mener, det er vel ikke nødvendig?!
❤lille stjerne❤ Skrevet 3. mai 2012 #2 Skrevet 3. mai 2012 Du kan ikke få den slettet fordi det er dokumentasjon de er pålagt å lagre.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2012 #3 Skrevet 3. mai 2012 Tviler jeg på. Jeg fikk i alle fall vite av legen at min sønns legejournal for alltid kom til å ha merknad om at det var kommet bekymringsmld på ham til barnevernet. (Selv om saken ble henlagt og det ikke var et snev av sannhet i beskyldningene... Likevel blir dette altså å forfølge ham resten av livet. Gruer meg til å fortelle ham det når han en gang blir stor nok)
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 3. mai 2012 #4 Skrevet 3. mai 2012 Men en ny fastlege får ikke automatisk overført den gamle. Du må selv be om det. Så selv om det ligger der, vil det ikke henge med videre med mindre du selv har bedt om overføring av journaler. Helsevesenet har ikke sentrale systemer på opplysninger, slik bl a politiet har....
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2012 #5 Skrevet 3. mai 2012 Tviler jeg på. Jeg fikk i alle fall vite av legen at min sønns legejournal for alltid kom til å ha merknad om at det var kommet bekymringsmld på ham til barnevernet. (Selv om saken ble henlagt og det ikke var et snev av sannhet i beskyldningene... Likevel blir dette altså å forfølge ham resten av livet. Gruer meg til å fortelle ham det når han en gang blir stor nok) Alvor? Kan folk som trakasserer andre med å bruke barnevern få så stort utslag?
Blabb00 Skrevet 3. mai 2012 #6 Skrevet 3. mai 2012 Legejournalen blir oppbevart i minimum 10 år før den makuleres. Overføring av legejournal må du selv sørge for.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2012 #7 Skrevet 3. mai 2012 Men en ny fastlege får ikke automatisk overført den gamle. Du må selv be om det. Så selv om det ligger der, vil det ikke henge med videre med mindre du selv har bedt om overføring av journaler. Helsevesenet har ikke sentrale systemer på opplysninger, slik bl a politiet har.... Er du sikker på dette? Forrige gang vi var på en kontroll på sykehuset med datteren vår, ville barnelegen ta noen blodprøver, og så tittet hun litt på datamaskinen, og så sa hun at, nei, jeg ser at fastlegen tok nesten alle disse i februar, så da tar vi bare de som mangler. Det var ikke fastlegen som hadde henvist oss til barnelegen, heller, hun går der fast til kontroll, så blodprøveresultatene var ikke vedlagt noen henvisning.
☆☆☆ Skrevet 3. mai 2012 #8 Skrevet 3. mai 2012 Men en ny fastlege får ikke automatisk overført den gamle. Du må selv be om det. Så selv om det ligger der, vil det ikke henge med videre med mindre du selv har bedt om overføring av journaler. Helsevesenet har ikke sentrale systemer på opplysninger, slik bl a politiet har.... Er du sikker på dette? Forrige gang vi var på en kontroll på sykehuset med datteren vår, ville barnelegen ta noen blodprøver, og så tittet hun litt på datamaskinen, og så sa hun at, nei, jeg ser at fastlegen tok nesten alle disse i februar, så da tar vi bare de som mangler. Det var ikke fastlegen som hadde henvist oss til barnelegen, heller, hun går der fast til kontroll, så blodprøveresultatene var ikke vedlagt noen henvisning. Om ditt legekontor bruker sykehuslaboratoriet til å analysere blodprøver vil disse også være registrert på sykehuset.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2012 #9 Skrevet 3. mai 2012 Jeg har fått slettet halve journalen min ca, da legen jeg hadde hadde skrevet så ufattelig mye stygt om meg og journalen inneholdt masse feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå