Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener dere her inne om at min mann sin X driver å kjøper Bursdagsgave,farsdagsgave og julegaver ??Min mann har to barn(9 og 13 fra før av sammen med henne .Hun gir han alltid klær og det er ikke alltid ungene vet hva er .Min mann har sagt at vi ordner gavene til han her oppe i huse selv.Hun bryr seg egentlig ikke om det og gjør som hun selv vil og sender gaven med jentene!

 

Hva haddere tenkt om det , er det greit at mannen din går i klær som x hans har kjøpt ??eller er det meg som overreagerer ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener dere her inne om at min mann sin X driver å kjøper Bursdagsgave,farsdagsgave og julegaver ??Min mann har to barn(9 og 13 fra før av sammen med henne .Hun gir han alltid klær og det er ikke alltid ungene vet hva er .Min mann har sagt at vi ordner gavene til han her oppe i huse selv.Hun bryr seg egentlig ikke om det og gjør som hun selv vil og sender gaven med jentene!

 

Hva haddere tenkt om det , er det greit at mannen din går i klær som x hans har kjøpt ??eller er det meg som overreagerer ?

 

Synes faktisk det er helt normalt at barnas mor hjelper ungene sine å kjøpe gaver til faren deres, selv om de ikke lenger er sammen. Hun er vel inne i bildet er hun ikke? Så får du gi ham bursdags og julegave fra deg, evt med stebarna om dere vil det.

 

Liker han ikke klærne¨kan han vel bytte dem? Koselig med gaver da.

 

Jeg er litt anti xer, men akkurat her synes jeg ikke hun høres ut som en heks. Det høres nesten mer ut som du er heksen her altså.

 

Han har en fortid, hun er barnas mor...

Skrevet

Jeg syns kanskje du overreagerer. Hun kjøper de vel på vegne av barna, til far? Om de er fra henne til han,er det kanskje litt anderledes, men jeg persolig ville ikke brydd meg så mye:-)

Skrevet

Synes der er helt greit, faktisk noe jeg ville forventet når de har barn sammen. Jeg synes du er heksen her (siden du først skal bruke slike ord) Dette er noe hun gjør for barna, og egentlig ikke for mannen din. Det er koselig for barna å ha en egen gave til sin far, ikke en gave som du, som ikke er deres mor, har fikset som de da sikkert ikke ville føle at de egentlig var med på å gi. Faktisk lurer jeg på om dette er et trolleinnlegg..?

Skrevet

Jeg får en følelse av at to hekser møter hverandre i døra ;-)

Skrevet

Hva mener dere her inne om at min mann sin X driver å kjøper Bursdagsgave,farsdagsgave og julegaver ??Min mann har to barn(9 og 13 fra før av sammen med henne .Hun gir han alltid klær og det er ikke alltid ungene vet hva er .Min mann har sagt at vi ordner gavene til han her oppe i huse selv.Hun bryr seg egentlig ikke om det og gjør som hun selv vil og sender gaven med jentene!

 

Hva haddere tenkt om det , er det greit at mannen din går i klær som x hans har kjøpt ??eller er det meg som overreagerer ?

 

Kjøpte faktisk klær til eksen OG dama hans i julegave. Klær- Fra meg og ungen. Er jeg en heks da?... Var ekte sportsklær, så håper han bruker dem.

Makan.

Skrevet

Fysjåfy for ei heks.. :P

 

Skjønte ikke helt hvorfor hu var det her altså... sorry! :P

Skrevet

Hvis det å sørge for at barna har gaver til sin far til jul, bursdag og farsdag kvalifiserer til å være heks, tror jeg det er mange snille damer rundt omkring som bør være glade for at de ikke lever i middelalderen og kunne risikert å bli brent :)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Å hjelpes for ei heks, hun hjelper sine barn med gave til dems far.

Hallo i luken sier jeg bare, vær glad til at hun hjelper barna med gaver, og prøver Å holde en god tone med faren til sine barn.

Skrevet

Jeg forstår hvordan du har det. Min mann får ting av barnet sitt (moren kjøper). Barnet er med på å kjøpe det siden hun vet hva faren har sagt at han ønsker seg.

 

I ditt tilfelle er jentene så store at de selv kunne funnet ut noe faren kunne fått. Det høres ikke ut som at det er barna som planlegger og kjøper gaven, men moren. Klær blir mer personlig. Det er jeg som kjøper klær til mannen min her i gården. Jeg ville ikke likt at mannen gikk med klær kjøpt av eksen.

Skrevet

Hvem er heksa, sa du, HI? Du eller eksen hans?

 

Hun prøver jo bare å gjøre noe for sine barn.

 

Enkelte har bare altfor lite problemer, altså.... Snakk om at en fjær blir til 10 høns.......

Gjest sug lut
Skrevet

Hos HI er det faktisk ingenting annet enn overskriften som rimer.

Skrevet

Det er heksete og eksete, det er markering på høyt nivå. Ungene er fnt store nok til å ordne gave selv. Hun vet det plager dere voksne og det er ikke greit. Bytt alt, g aødri å med det.

Skrevet

Jeg personlig hadde ikke likt at mannens eks hadde kjøpt klær osv til han, men nå er eksen hans en "heks" som du sier det. Vi har ikke et godt forhold og vet at om hun hadde gjort noe slikt så hadde det vært på pur f.. Skulle ønske det var bare dette eksen gjorde mot oss

 

Så... om dette er det største problemet deres, så vil jeg si du overreagerer.

Skrevet

Kjøper gaver til bursdag, jul og farsdag til eksen, han gjør det samme til meg. Kommer jo an på hvordan forholdet er mellom de voksne, men vi prøver å oppføre oss som akkurat det - voksne...

Skrevet

her er det samboeren til x'en kjøper alle gaver til min sønn klær og alt skriver på kortet hilsen pappa.....liker det ikke så skjønner hva du mener...

Skrevet

Her trengers en tydelig oppklaring , Overskriften er nok litt i værste laget så jeg kan forstå at dere mener at det er jeg som er en heks her . Dette er bare en mini del av hele historien . så jeg får trekke tilbake at hun er en heks i dette tilfelle.

Denne dama gjør det bare på pur f .

Jeg sier alltid til barna at den var fin og at de har god smak osv .

Jeg er også enig at jeg er voksen her og skal oppføre meg etter barna sitt behov og ikke mitt!!

Ja, hun er barnas sin mor og den rollen ville jeg aldri tatt i fra henne ,og ja de har en fortid ,en fortid sammen som nå ikke eksisterer på det nivået det en gangen var . Nå har de 2 ting tilfelles og det er deres felles barn , men jeg mener at hun driver å blader litt kort med å kjøpe klær/gaver til han . Ihvertfall når han har sagt at vi ordner det selv her hos oss.Det er helt tydelig at det er hennes behov og ikke barnas , de vet ikke en gang hva som er i gaven !!!

Skrevet

Hmm... Heks er vel kanskje å dra det litt langt?

 

Jeg har gjort meg skyldig i å kjøpe klær til faren til mitt første barn. En gang en t-skjorte, en annen gang et par jeans, en tredje gang en genser, kanskje noen sokker iblant. Barnet er alltid med på handlingen og får bestemme hva vi skal kjøpe, og jeg har ingen skjult agenda. Men kanskje hans nye samboer ser på det som invaderende? Det har jeg faktisk aldri reflektert over!

 

Føler vel heller at klær er "lettvintløsningen" - det er mye vanskeligere å finne noe annet som passer å gi fra barnet til far (er ikke tilhenger av å kjøpe vin eller whiskey med hilsen til far fra 7-åringen, liksom), noe som er litt varig og noe som er hyggelig å få. Skjønner at jeg kanskje burde være enda mer forsiktig når jeg hjelper til med gaveshoppingen, så jeg ikke tråkker stemoren på tærne...

 

Dessuten: Hvis jeg hadde kunnet kontrollere min eks-mann ved å kjøpe en bukse til ham i ny og ne, hadde han neppe vært min eks. Det er liksom ikke klesgavene det ville stått på.

 

Til ditt forsvar, HI: Jeg vet ingenting om deres situasjon. Det handler kanskje om mer enn en ganser? Kanskje er dette bare dråpen i et ellers anstrengt forhold, det kan ikke jeg vite. Jeg tenker at du vil føle deg bedre om du klarer å legge sjalusien litt til side og tenke at det faktisk er en grunn til at mannen din er sammen med deg og ikke henne?

 

Generelt tenker jeg at vi alle burde være mer romslige mot hverandre. Det blir lett sjalusi med alle disse nye familiekonstellasjonene vi har i dag. Som mamma har jeg kjent på sjalusi overfor barnets stemor i forhold til at hun tar "min plass" i forhold til barnet mitt, men ettersom årene har gått ser jeg henne ikke som en trussel lenger. Kanskje du greier å se det samme i forhold til mannen din etter hvert, at eksen hans ikke er en trussel mot deg? Han har valgt deg, ikke sant? Ingen genser kan endre det ;)

Skrevet

Kjøper gaver til bursdag, jul og farsdag til eksen, han gjør det samme til meg. Kommer jo an på hvordan forholdet er mellom de voksne, men vi prøver å oppføre oss som akkurat det - voksne...

 

Det er jo kjempe bra , er du og han i nytt forhold? Oppføre seg er vel og respektere om mor eller far ikke vil kjøpe gaver til sin X?

Jeg har ingen problemer med settingen om barna går og kjøper noe selv ,jeg mener at hun ikke skal kjøpe gaver til sin x når han er i nytt forhold, og ikke ønsker å kjøpe eller få gaver av henne lenger

Skrevet

Her driv eksen å kjøper saker og ting fra sine til farsdag, bursdag og jul til halparten av oss i huset her. Jeg mener at det er helt unødvendig av henne, Hennes barn er med på gaven fra oss andre i huset til far og små søsken og da er det ingen behov for de ekstra gavene.

 

Dette er fordi vi har mine , dine og våre barn. Jeg kjøper ikke egne gaver fra mine barn til sine små søsken og mener derfor at det eksta gaven som blir gitt "fra farsbarn " blir helt skjev fordeling og med over 100 gaver under jule treet blir det mer en nok.

 

Far fikk en ytterjakke først jula "far sine barn" kjøpt av eksen (barna var små), for det første så var den grise stygg og et nummer for stor, hang i gangen et halvt år før den gikk i kleskonteiner.

 

Han har alltid kjøpt sine egne klær, så hvorfor hun trodde at hun viste hva han ønskte seg den julen er meg ubegripelig.

 

Siste jul var faktisk første julen far og jeg fikk en gave fra "barna" sammen, tidligere har gaven vært kun til far. :) Så det går frem over og vi gir barna penger så de kan velge gaven til moren selv, men kun til jul.

Skrevet

Jeg forstår hvordan du har det. Min mann får ting av barnet sitt (moren kjøper). Barnet er med på å kjøpe det siden hun vet hva faren har sagt at han ønsker seg.

 

I ditt tilfelle er jentene så store at de selv kunne funnet ut noe faren kunne fått. Det høres ikke ut som at det er barna som planlegger og kjøper gaven, men moren. Klær blir mer personlig. Det er jeg som kjøper klær til mannen min her i gården. Jeg ville ikke likt at mannen gikk med klær kjøpt av eksen.

 

 

"Det er jeg som kjøper klær til mannen min her i gården" - du eier han vel ikke???

Skrevet

snakk om stor ståhei for ingenting

Skrevet

Hadde hun vært mer eller mindre heks om hun ikke hadde gidda å ordne med gaver overhode??

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Uff, ja det er noe heksete over en mor som vil ordne med gaver til sine barns far

Skrevet

Jeg forstår hvordan du har det. Min mann får ting av barnet sitt (moren kjøper). Barnet er med på å kjøpe det siden hun vet hva faren har sagt at han ønsker seg.

 

I ditt tilfelle er jentene så store at de selv kunne funnet ut noe faren kunne fått. Det høres ikke ut som at det er barna som planlegger og kjøper gaven, men moren. Klær blir mer personlig. Det er jeg som kjøper klær til mannen min her i gården. Jeg ville ikke likt at mannen gikk med klær kjøpt av eksen.

 

Eksen til mannen din kjøper klær og gaver til hvem pokker hun vil.

 

Herregud, snakk om å skulle kontrollere. "Klær blir mer personlig"... Jeeeez!

Paranoid much?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...