Anonym bruker Skrevet 3. mai 2012 #1 Skrevet 3. mai 2012 Ungene bor ca 50/50 hos meg og pappaen men det er jeg som har hovedomsorgen (de har bostedsadressen sin her hos meg) og mottar den ordinære barnetrygden. Han betaler også bidrag til meg gjennom privat avtale og jeg har da ansvar for utgiftene til barna, f.eks sfo-utgifter, klær o.l. Pappaen til ungene er gift på ny mens jeg nå er blitt alene igjen og har derfor enslig husholdning. Har jeg da krav på å få utvidet barnetrygd?
elskerlivet Skrevet 3. mai 2012 #2 Skrevet 3. mai 2012 nei, for å ha krav på eneforsørgerytelser som bl.a dobbel barnetryg, os og stønad til barnetilsyn er må du ha vesentlig mer omsorg, og det har du ikke ved 50/50 deling
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2012 #3 Skrevet 3. mai 2012 nei, for å ha krav på eneforsørgerytelser som bl.a dobbel barnetryg, os og stønad til barnetilsyn er må du ha vesentlig mer omsorg, og det har du ikke ved 50/50 deling Ja jeg vet at jeg må ha mer omsorg ved os og stønad til barnetilsyn men er du helt sikker på at dette også gjelder ved utvidet barnetrygd? Trodde vilkårene var litt anderledes når det gjaldt barnetrygden? HI
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2012 #4 Skrevet 3. mai 2012 nei, for å ha krav på eneforsørgerytelser som bl.a dobbel barnetryg, os og stønad til barnetilsyn er må du ha vesentlig mer omsorg, og det har du ikke ved 50/50 deling Ja jeg vet at jeg må ha mer omsorg ved os og stønad til barnetilsyn men er du helt sikker på at dette også gjelder ved utvidet barnetrygd? Trodde vilkårene var litt anderledes når det gjaldt barnetrygden? HI Så lenge dere har 50/50 fordeling, så har du ikke rettigheter nei, da må du eventuelt få 60/40 fordeling på ungene.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2012 #5 Skrevet 3. mai 2012 så lenge barna har delt bosted kan faktisk far kreve halve barnetrygden, og du har ikke krav på utvidet nei. Utvidet barnetrygd er en eneforsørgerfordel og du er pr. def. ikke eneforsørger når dere har en 50/50 fordeling.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2012 #6 Skrevet 3. mai 2012 du kan ha rett til dobbel barnetrygd jo!Et vennepsr, som ikke lenger er et par har 50/50 og begge er single-de har hver sitt år med dobbel barnetrygd og skatteklasse2.Søk du:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå