Gå til innhold

Har jeg krav på utvidet barnetygd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungene bor ca 50/50 hos meg og pappaen men det er jeg som har hovedomsorgen (de har bostedsadressen sin her hos meg) og mottar den ordinære barnetrygden. Han betaler også bidrag til meg gjennom privat avtale og jeg har da ansvar for utgiftene til barna, f.eks sfo-utgifter, klær o.l.

Pappaen til ungene er gift på ny mens jeg nå er blitt alene igjen og har derfor enslig husholdning.

Har jeg da krav på å få utvidet barnetrygd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, for å ha krav på eneforsørgerytelser som bl.a dobbel barnetryg, os og stønad til barnetilsyn er må du ha vesentlig mer omsorg, og det har du ikke ved 50/50 deling

Skrevet

nei, for å ha krav på eneforsørgerytelser som bl.a dobbel barnetryg, os og stønad til barnetilsyn er må du ha vesentlig mer omsorg, og det har du ikke ved 50/50 deling

Ja jeg vet at jeg må ha mer omsorg ved os og stønad til barnetilsyn men er du helt sikker på at dette også gjelder ved utvidet barnetrygd? Trodde vilkårene var litt anderledes når det gjaldt barnetrygden?

HI

Skrevet

Ja jeg vet at jeg må ha mer omsorg ved os og stønad til barnetilsyn men er du helt sikker på at dette også gjelder ved utvidet barnetrygd? Trodde vilkårene var litt anderledes når det gjaldt barnetrygden?

HI

Så lenge dere har 50/50 fordeling, så har du ikke rettigheter nei, da må du eventuelt få 60/40 fordeling på ungene.

Skrevet

så lenge barna har delt bosted kan faktisk far kreve halve barnetrygden, og du har ikke krav på utvidet nei.

Utvidet barnetrygd er en eneforsørgerfordel og du er pr. def. ikke eneforsørger når dere har en 50/50 fordeling.

Skrevet

du kan ha rett til dobbel barnetrygd jo!Et vennepsr, som ikke lenger er et par har 50/50 og begge er single-de har hver sitt år med dobbel barnetrygd og skatteklasse2.Søk du:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...