Anonym bruker Skrevet 3. mai 2012 #1 Skrevet 3. mai 2012 Det er så mange som skriver at dem har store barn og dem vil bli satt igang osv. Tenk dere nøye om hva dere ønsker, når dere sier dere ønsker å bli satt igang. Da jeg fikk nr 1, så veide hun 4835 gram. Det var en helt normalt fødsel uten komplikasjoner, det eneste var at jeg ble klippt og revnet grad 3. Fødsel nr 2 fikk jeg enda en jente, denne gangen ble hun estimert til å veie 5040 gram. og før termin ba jeg dem på sykehuset om å bli satt igang fordi jeg var redd for stort barn, siden jeg hadde stort barn med fødsel nr 1. jeg fikk innvilget og ble satt igang på termindatoen. Og hva skjedde! fra dem ga meg modningstablett, fikk jeg rier med engang uten stopp, og dette varte i hele 31 timer. siden jeg ikke fikk mer enn 6 cm åpning, ble det bestemt hastekeisersnitt. Dette var helt grusomt for meg å bli satt igang. og fordeom hun ble estimert til å veie 5040, så kom hun ut som 3920 gram. Det er en grunn til at sykehusene ikke setter igang fødsel på alle, fordi det rett og slett kan skje komplikasjoner og harde og slitsomme fødsler. Det er utrolig mange som har historier som meg med å bli satt igang. så tenk dere nøye om. fordi det er alltid best å la fødselen starte av seg selv.
Vogndilla Skrevet 3. mai 2012 #2 Skrevet 3. mai 2012 Jada, men jeg har blitt satt igang to ganger pga stort barn og det har gått helt fint, skal settes igang denne gangen også -null bekymring. Vil heller settes igang litt før enn å få en mega baby til termin. Så selvom du har negativ erfaring behøver ikke det gjelde alle
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2012 #3 Skrevet 3. mai 2012 Hei! jeg er helt enig med deg! Jeg har blitt satt i gang alle mine tre fødsler, og de har vært et direkte helvete!!! Tatt flere døgn med kraftige rier, før barna har kommet. Den første med vakum, fordi hun var utslitt og stresset... Kunstige rier er "hardere" og når kroppen ikke er klar, så tar det bare så lang tid... Nummer fire SKAL komme naturlig!!!! Støtter deg helt i at det er det beste om det ikke er tvingende nødvendig. Jeg kommer ALDRI til å mase om igangsetting!!!!
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2012 #4 Skrevet 3. mai 2012 Helt enig.. På tide det kom et slikt innlegg spør du meg. å bli igangsatt pga. stort barn kan gjøre at barnet kommer ut 100-200 g mindre enn om han hadde kommet av seg selv. Er ikke verd risikoen igangsetting fører med seg ... Så lytt til fødselslegene. De vet som regel mer enn bim damer...
*minime* Skrevet 3. mai 2012 #5 Skrevet 3. mai 2012 Jeg ble satt i gang med nr 1. Fødselen gikk kjempe bra. Tok 7 timer. Å alt gikk lett :-) tror dette er det samme med naturlig fødsel. Har hørt begge deler der også...
Lilje<3 Skrevet 3. mai 2012 #6 Skrevet 3. mai 2012 Jeg ble også satt igang med modningspiller. Hadde stormrier i 10 timer før jeg fikk epidural som letta veldig. Etter 5 timer til ble det bestemt keisersnitt fordi jeg hadde kun åpna meg 5 cm. Og som førstegangsfødende var ikke det no særlig. Har alltid tenkt at jeg skal ha to barn, men nå vet jeg ikke lenger. Jeg ble satt igang fordi jeg var over termin da.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2012 #7 Skrevet 4. mai 2012 Ble ksnitt her med førstemann da han ble estimert til 4500 g. En uke senere var snittet og da var han 5020 g og 49 cm, 40 i hode, og han var så bred at han ville kanskje ikke klart seg om de hadde satt i gang eller latt meg gå i vanlig fødsel. For oss var det en Guds lykke at legen tok et sf-mål på 44 på alvor...
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2012 #8 Skrevet 4. mai 2012 Ble ksnitt her med førstemann da han ble estimert til 4500 g. En uke senere var snittet og da var han 5020 g og 49 cm, 40 i hode, og han var så bred at han ville kanskje ikke klart seg om de hadde satt i gang eller latt meg gå i vanlig fødsel. For oss var det en Guds lykke at legen tok et sf-mål på 44 på alvor... var gutten din skikkelig feit? siden han var bare 49 cm lang fordelt på 5020 gram? få se bilde?
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2012 #9 Skrevet 4. mai 2012 Ble ksnitt her med førstemann da han ble estimert til 4500 g. En uke senere var snittet og da var han 5020 g og 49 cm, 40 i hode, og han var så bred at han ville kanskje ikke klart seg om de hadde satt i gang eller latt meg gå i vanlig fødsel. For oss var det en Guds lykke at legen tok et sf-mål på 44 på alvor... var gutten din skikkelig feit? siden han var bare 49 cm lang fordelt på 5020 gram? få se bilde? Han hadde mye ødemer. Gikk ned til 3600 i løpet av de første 4 dagene. Klarte ikke åpne øynene på 2 dager. Var rundt 2 mnd gammel før han passerte fødselsvekta. Kanskje ikke et spesielt vanlig hendelsesforløp, men man skal ta vekstavvik på alvor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå