Gå til innhold

Er dette virkelig så himmla ille?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en far som er helt sprø. Orker ikke å gå så nøye innpå dette. Men jeg er nå i ferd med å kutte kontakten med han.

Min onkel har nå tatt kontakt fordi han synes det er så fælt (han skulle bare vist hva min far har sagt om han). Nå mener han at det er så ille at min yngste kaller min mors samboer for Bestefar Ben (ikke riktig navn). Dette har da min far lagd masse styr om. Ikke ovenfor meg, men ovenfor onkelen min.

Priser meg lykkelig for at det er over 100 mil mellom oss...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør som du føler er best du. La ungen kalle din mors samboer for bestefar hvis det faller seg naturlig. Onkelen din har ikke noe med det.

Skrevet

Jeg er skilsmissebarn selv, og ungen min kaller alle "besteforeldrene" for div former for bestemor/bestefar (mommo, besse, beste osv) Den "uekte" bestemoren er forøvrig den eneste som ungen kaller bestemor, merkelig nok. Hehe!

Ingen som reagerer på det, alle er fornøyde med den ærestittelen de har fått av den lille tøtta.

Skrevet

Bestefar dittellerdatt synes jeg absolutt at din yngste står fritt til å kalle sin "stebestefar".

I mine øyne er det kun farfar/morfar som er forbeholdt pappaen til egne foreldre. Jeg synes altså at det er greit å kalle eldre mennesker man står nær for bestefar:)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Gi blaffen i hva andre mener, du bestemmer selv hvem du vil skal få ta del i ditt og din sin families liv :)

Her slet jeg i mange år med faren min, han drev meg til psykisk utmattelse som aldri så ut til å ta slutt. Så jeg sa takk og foravel til han, kuttet etternavnet hans og holdt han på lang avstand fra meg og min familie.

Nå, etter over 1 år uten kontakt, fikk jeg en telefon fra han, vi har møttes og hatt en lengre samtale, og han har så vidt blitt introdusert for ungene mine nå, da jeg føler meg trygg i situasjonen, og alt går på mine premisser. Han vet at min stefar er som en far for meg på mange måter, og dette er noe han respekterer og forstår.

Hvor vidt en har kontakt med noen er opp til en selv, familie eller ei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...