Gå til innhold

Måtte han brenne i helvette!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnefar kan like gjerne dø, for min del.

Vi har ikke blitt enige om sommerferie, og jeg kan da i hht avtalen bestemme når barnet skal være hos meg. Jeg har sagt når jeg ønsker, og han har sagt når han ønsker. Det blir en overlapping hvor vi begge ønsker barnet samme uka, men resten er igrunn ok. Så har han prestert å si til barnet at de skal reise på ferie AKKURAT den uka det kræsjer med min uke. Istedenfor å velge uka etter hvor jeg ikke ønsker og han kan ha så mye ferie han bare vil. Eller uka etter der igjen. Jeg blir gaaaaal! Han har trumfa gjennom ferier i alle år, og jeg har føyd meg. I år ville jeg ikke føye meg, så jeg har stått på mitt, helt til barnet kommer å sier "jeg vil være med pappa dit...." Ja, såklart vil hn det! Noe annet er jo idiotisk å tro.

åååå, jeg hater den mannen så hardt og intenst! (Og for de av dere som måtte finne på å be meg svelge kameler... DET ER IKKE PLASS!!!!!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var da harde ord? Man ønsker da ikke faren til ungene død over en slik bagatell?

Skal du noe sted med ungen den uka? Om ikke er det vel ikke noe problem?

Rart det er krig i verden?!?

Skrevet

Skjønner din frustrasjon.

Men barnet ditt elsker denne mannen og ville sørge resten av sitt liv over å miste sin far, så du ønsker han ikke død! Du ønsker at han skal leve for barnet ditt sin skyld.

Du har selv valgt å få barn med han, så du må pent leve med frustrasjonen til barnet har blitt voksen. Ikke ødelegg deg selv med bitterhet og hat, det har du ingenting å vinne på.

Innse at du synes han er en drittsekk, men ikke gidd å bruke mer energi på det en som så. Ok, da fikk ungen din er ferie med pappa den uken du kunne tenke deg å ha det, så får heller du bestille en tur i høstferien eller noe. For hver ferie som går er det en ferie nærmere at barnet er så stort at det ikke vil være med noen av dere lenger...

Gjest sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Da jeg leste overskriften trodde jeg du snakket om min eks ;)

Skrevet

Det var da harde ord? Man ønsker da ikke faren til ungene død over en slik bagatell?

Skal du noe sted med ungen den uka? Om ikke er det vel ikke noe problem?

Rart det er krig i verden?!?

Derav kommentaren om at det ikke er plass til flere kameler.... Jeg har gitt og gitt og gitt for den mannen i snart 8 år. Jeg har aldri en eneste gang fått noe igjen! Han valgte ferie i fjor, året før, året før der, osv osv osv. Jeg har ALDRI valgt ferie først, aldri!

Og selvsagt er det ikke dette, ene og alene som gjør at jeg ønsker han langt vekk, men jeg måtte få ut frustrasjonen en plass.

Skrevet

Skjønner din frustrasjon.

Men barnet ditt elsker denne mannen og ville sørge resten av sitt liv over å miste sin far, så du ønsker han ikke død! Du ønsker at han skal leve for barnet ditt sin skyld.

Du har selv valgt å få barn med han, så du må pent leve med frustrasjonen til barnet har blitt voksen. Ikke ødelegg deg selv med bitterhet og hat, det har du ingenting å vinne på.

Innse at du synes han er en drittsekk, men ikke gidd å bruke mer energi på det en som så. Ok, da fikk ungen din er ferie med pappa den uken du kunne tenke deg å ha det, så får heller du bestille en tur i høstferien eller noe. For hver ferie som går er det en ferie nærmere at barnet er så stort at det ikke vil være med noen av dere lenger...

Jeg skrev at han kunne vært dø, for min del. Selvsagt ønsker jeg ikke at barnet mitt ikke skal ha en far!!

Men når barnet er lei seg for at han aldri stiller opp på en eneste ting, er lei seg for at han ikke prater med meg, er lei seg for at han slenger dritt om meg.... Det er ikke lett å være en 8åring da, jeg har så vondt av den ungen at jeg holder på å gå i oppløsning. Og han gjør det bare verre!

Nå er jeg lei av å være den som duller og daller, nå er det nok.

Og, valgt å få barn med han?? Ja, man blir gjerne litt i villrede når man blir gravid som 19åring og finner ut etterpå at mannen man "valgte" å få barn med er en psykopat som mishandler en. Joda, jeg valgte, og jeg tar konsekvensene av det valget, men når er jeg drittlei!

Skrevet

Ok, da fikk ungen din er ferie med pappa den uken du kunne tenke deg å ha det, så får heller du bestille en tur i høstferien eller noe.

Må bare kommentere denne; Da får pappaen all ferien, også får ikke jeg ferie med barnet...IGJEN!!! Det står i vår avtale, laget i tingretten, at jeg får velge i år, og det vet han,. Derfor går han til barnet å sier at "si til mamma at du vil bli med oss"... Og det skal jeg bare godta???

Gjest sandyBay1
Skrevet

Du skal Ikke godta det!!

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Synes du må sette foten ned her, selv om det kan være litt kjipt for barnet. det gagner verken barnet eller deg at du aldri får feriet sammen med ham. Høstferie med dårlig vær, kulde og regn er ikke det samme som sommerferie overhode. Så her hadde jeg sagt til barnet at jeg bestilte ferie allerede, så han fikk dra med pappa året etter. Og funnet på noe kjempekoselig sammen.

Skrevet

Du skal ikke godta verken at han er en dritt, at han oppfører seg som en trassig unge for å få viljen sin eller at han bruker barnet for å få viljen sin!!

Det er ikke slik at far kan bestemme, at far skal få viljen sin ig at mor skal svelge kameler fordi det er hennes ansvar alene at samarbeidet fungerer bra. Far har også et ansvar og her tar ikke far sitt ansvar på alvor. Og i tillegg synker han så lavt at han bruker sitt eget barn som middel for å nå målet. Fy faen for en type!

Bestem du slik avtalen sier. Det hadde jeg gjort.

Skrevet

Du trenger ikke godta det! Planlegg ferien med barnet ditt de ukene du har sagt du vil ha ferien, men du bør nok ha noe barnepass i bakhånd for det er ikke sikkert faren kommer etterpå.

Skrevet

Jeg synes heller ikke du skal godta dette fra hans side. Nok er nok en gang det også!

Fortell barnefar (og barnet) at dere har planlagt noe annet den uka, så han er pent nødt til å tilpasse seg deg i år. Men gjør det så raskt som mulig så han har tid til å vende seg til tanken;)

Lykke til!

Gjest Michael<3
Skrevet

Jøss altså, syns ærlig talt ikke slik språkbruk og "ønsker" om at folk skal dø og brenne i h..... passer seg på en slik side hvor småbarnsforeldre/og andre leser,spør om råd osv... Kanskje heller snakke med en rådgiver/psykolog/venn om slike ting??

Skrevet

Jøss altså, syns ærlig talt ikke slik språkbruk og "ønsker" om at folk skal dø og brenne i h..... passer seg på en slik side hvor småbarnsforeldre/og andre leser,spør om råd osv... Kanskje heller snakke med en rådgiver/psykolog/venn om slike ting??

Man er ikke psyk bare fordi man har fått nok av å bli overkjørt og motarbeidet. Ikke alle har venner, og da er det greit å blåse ut på siden her. Men nei, kanskje vi alle skulle bare begynne å snakke vakkert og balansert om alt og alle her på forumet? :D

Gjest sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Er vel litt mer nyansert enn dét.. Du må ikke ta det så bokstavelig ;) Og helt alvorlig, småbarnsforeldre takler et slikt utbrudd på en nettside :P

Jeg har også ønsket høyt og inderlig at min eks kan brenne i helvete, mer enn én gang.. Men det er da ikke dermed sagt jeg er Psyk for det. Bare kjempefrustrert og dritlei av at han tror han styrer sjappa HELE TIDEN! Selv om man tenker i et frustrert øyeblikk at han må huske på solkrem og shorts den dagen han dør fordi det er jævlig varmt der han ender opp, så er det ikke dermed sagt man virkelig MENER det ;)

Skrevet

Sett ned en fast avtale med far om samvær. Barnet leveres tilbake i det det kom i. Sett ned fast avtale på når hver av dere skal ha ferie med barnet, og forhold dere til den. Avtal hvordan samvær eventuelt skal tas igjen, om den ene ender opp med 1,5-2 uker med barnet pga at det var den forelderens tur å ha barnet i påsken osv.... F.eks at samvær tas igjen uken/ukene etterpå.

Deretter rikker du ikke 1 dag på samværsordningen.

Gjest Michael<3
Skrevet

Er vel litt mer nyansert enn dét.. Du må ikke ta det så bokstavelig ;) Og helt alvorlig, småbarnsforeldre takler et slikt utbrudd på en nettside :P

Jeg har også ønsket høyt og inderlig at min eks kan brenne i helvete, mer enn én gang.. Men det er da ikke dermed sagt jeg er Psyk for det. Bare kjempefrustrert og dritlei av at han tror han styrer sjappa HELE TIDEN! Selv om man tenker i et frustrert øyeblikk at han må huske på solkrem og shorts den dagen han dør fordi det er jævlig varmt der han ender opp, så er det ikke dermed sagt man virkelig MENER det ;)

Mente ikke at at hun var psyk heller. Men kan jo være godt å snakke med noen som har peiling, og SPESIELT hvis man har blitt mishandlet, som hun her skriver at hun har...
Gjest Michael<3
Skrevet

Man er ikke psyk bare fordi man har fått nok av å bli overkjørt og motarbeidet. Ikke alle har venner, og da er det greit å blåse ut på siden her. Men nei, kanskje vi alle skulle bare begynne å snakke vakkert og balansert om alt og alle her på forumet? :D

Mente ikke at at hun var psyk heller. Men kan jo være godt å snakke med noen som har peiling, og SPESIELT hvis man har blitt mishandlet, som hun her skriver at hun har...
Skrevet

Sett ned en fast avtale med far om samvær. Barnet leveres tilbake i det det kom i. Sett ned fast avtale på når hver av dere skal ha ferie med barnet, og forhold dere til den. Avtal hvordan samvær eventuelt skal tas igjen, om den ene ender opp med 1,5-2 uker med barnet pga at det var den forelderens tur å ha barnet i påsken osv.... F.eks at samvær tas igjen uken/ukene etterpå.

Det virker som om de har avtale lagd i retten siden hun skriver om avtalen fra Tingretten. Men så har hun som mor vært fleksibel fordi far er vanskelig, men nå har hun altså fått nok og hun vil holde seg selv OG far til avtalen slik den er bestemt i retten.

Skrevet

si nei. si at sånn her er avtalen. det må han forholde seg til.

også forklarer du barnet ditt at hun skal være hos deg den uken og fortell om hva dere skal gjøre. at dere skal på stranden og grille osv. og at pappa viste at hun skulle være hos deg den uken, så det må han forholde seg til. akkurat som hun må forholde seg til at hun må på skolen i ukedagene.

barn forstår mye, så lenge man forklarer. og man kan fint forklare uten å snakke stygt om folk.

Skrevet

Det virker som om de har avtale lagd i retten siden hun skriver om avtalen fra Tingretten. Men så har hun som mor vært fleksibel fordi far er vanskelig, men nå har hun altså fått nok og hun vil holde seg selv OG far til avtalen slik den er bestemt i retten.

Hi her: Ja, det er helt korrekt. Vi har en avtale, som er pinlig nøye på alt utenom sommerferien. Og det står at om vi ikke blir enige innen en viss dato så skal vi bestemme annenhvert år. I år er det min tur til å bestemme, og jeg sendte han en mail og spurte hvordan vi skulle gjøre det i sommerferien, og jeg fikk svar 1 mnd etterpå. Og nå svarte ikke jeg på mailen hans i helga fordi jeg var utenlands, og da kommer ungen å sier "du, pappa har sendt deg en mail assa, men du har ikke svart"... Det har ungen INGENTING med. Jeg var ikke i landet, hadde ikke med pc, og jeg svarer ALLTID!

Barnet blir knust om han ikke får bli med far. Jeg kan ikke tilby det far kan akkurat den uka, og dette er en greie de har vært på før som er sååå artig. Jeg ser den, for all del, men det jeg ikke skjønner er hvorfor de ikke velger en av de andre ukene. Han skal være der 3 uker, hvorfor Må barnefar velge den ene uka han VET at jeg vil ha han?? Det eneste han ønsker å oppnå, er at jeg ikke skal få vilja mi...som alltid!

Og til det andre, nei, jeg er ikke gal. Jeg bare ønsker den mannen alt vondt, for han har gjort mitt liv til et helvette i snart 14 år. Og jeg er lei, så inderlig lei! Om han dør, javel. Flott! Jeg ønsker ikke barnet vårt det, men for meg kunne han bare forsvunnet asap.

Skrevet

si nei. si at sånn her er avtalen. det må han forholde seg til.

også forklarer du barnet ditt at hun skal være hos deg den uken og fortell om hva dere skal gjøre. at dere skal på stranden og grille osv. og at pappa viste at hun skulle være hos deg den uken, så det må han forholde seg til. akkurat som hun må forholde seg til at hun må på skolen i ukedagene.

barn forstår mye, så lenge man forklarer. og man kan fint forklare uten å snakke stygt om folk.

Grilling på stranda kan liksom ikke måle seg med en uke i et badeeldorado. Og jeg kommer ikke til å være grunnen til at han ikke får reist dit, det nekter jeg. Barnet sa igår at "ja, men det er greit, jeg kan være hos deg altså", og det er bare fordi barn er så forbanna lojale. Han skal ikke måtte vite at far, stemor og 2 søsken er å har det dritgøy på en campingplass med badeland stort som et vondt år, mens vi må ta til takke med stranda nedi gata. Det er ikke aktuellt at jeg skal la han sitte med den følelsen. FAR burde forhørt seg med meg før han begynte å fyre opp ungen på at det hadde vært gøy å reise dit igjen. Evnt skjønt sjøl at de kan ta uka etter, når jeg ikke ønsker å ha ferie med han. Han velger den siste uka i ferien vår (vi skal ha 3, som sagt) bare på pur faen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...