Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #1 Skrevet 2. mai 2012 Ja, kun dere som har hatt KS. Når begynte dere å prøve på nr 2/3 osv.. altaså, om dere hadde KS med nr 1, når begynte dere/fikk dere nr 2, om dere hadde KS med andre når fikk dere nr 3? Altså mtp såret og det at man er sydd 6 lag innover.. Om det var plager osv med å få nr 2 eller 3 etc. Har ikke lyst til å vente alt for lenge med nr 2 egentlig (nå er hu jo bare 14 uker, så ikke heelt enda altså ), så bare lurer på når det begynner å bli "trygt" å kunne sette i gang med nr 2. Men hva skjer hvis man er uheldig og klarer å bli gravid når yngste er 6 mnd f.eks..? Man blir vel ikke "tvingt" til en evnt abort? Beklager alle spm, er bare nysgjerrig. Takker på forhånd på svar
It's all about me Skrevet 2. mai 2012 #2 Skrevet 2. mai 2012 Vi startet på prøvingen så fort mensen var tilbake, men det drøyde litt fordet. Endet med 2 år og 3 mnd imellom. Nummer 3 kom 20 mnd etter det igjen. Var aldri noe problemer i forhold til at første kom med ks, ikke noe smerter i arret eller at det ble styggere etterpå.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #3 Skrevet 2. mai 2012 Ja, kun dere som har hatt KS. Når begynte dere å prøve på nr 2/3 osv.. altaså, om dere hadde KS med nr 1, når begynte dere/fikk dere nr 2, om dere hadde KS med andre når fikk dere nr 3? Altså mtp såret og det at man er sydd 6 lag innover.. Om det var plager osv med å få nr 2 eller 3 etc. Har ikke lyst til å vente alt for lenge med nr 2 egentlig (nå er hu jo bare 14 uker, så ikke heelt enda altså ), så bare lurer på når det begynner å bli "trygt" å kunne sette i gang med nr 2. Men hva skjer hvis man er uheldig og klarer å bli gravid når yngste er 6 mnd f.eks..? Man blir vel ikke "tvingt" til en evnt abort? Beklager alle spm, er bare nysgjerrig. Takker på forhånd på svar Jeg måtte ta haste-KS med førstemann. Legen på sykehuset sa til meg at det bør gå ett år før man blir gravid igjen. Man blir ikke tvunget til abort om du skulle bli gravid før. Vet om en dame som har 3 KS på 4 år. Så det skulle nok gå fint. Jeg ble ikke gravid igjen før storebror var 4 år. Merket under svangerskap nr 2 at det stakk i KS-arret når magen vokste. Måtte ha KS igjen, de skar fint i samme arret. Det eneste var at de brukte 2 timer på å sy meg sammen igjen, da det var så mye arrvev fra sist KS. Jeg for min del, fikk enorme etterrier denne gangen. Kombinasjonen operasjonssår og etterrier gjør at jeg velger å ikke få flere barn.
Gjest Kira med en av hver Skrevet 2. mai 2012 #4 Skrevet 2. mai 2012 Jeg har akkurat 2 år og 3 mnd mellom mine ks. Har aldri hatt noe plager eller komplikasjoner med såret/arret, og merket ingenting til det da jeg ble gravid for andre gang. Men det tok veldig lang tid å åpne meg opp andre gang, pga arrvev. Jeg fikk forresten også forferdelige vonde etterrier denne gangen, slik som anonym ovenfor. Og det var ganske ubehagelig når man hadde vondt der fra før.
It's all about me Skrevet 2. mai 2012 #5 Skrevet 2. mai 2012 I motsetning til de to over gikk ks nr. 2 like raskt som de første. De skar i det gamle arret og det tok ikke noe lengre tid å åpne opp eller lukke. Hadde etterrier, de var vonde, men merket ikke at de ble verre pga ks'et. Merket derimot at de ble bedre av Paraset
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2012 #6 Skrevet 3. mai 2012 Takker for svar dere =) Er bare litt ivrig etter å vite når vi kan begynne å prøve på nr 2 =)
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2012 #7 Skrevet 3. mai 2012 Kirurgen på sykehuset sa til meg at de ikke anbefalte nytt svangerskap før det var gått et år. Jo tettere svangerskapene er jo større sjanse er det for komplikasjoner, som f,eks at arret revner inne i livmoren når du er høygravid igjen. Men som regel går det helt greit, selv om de er tettere, de bare anbefaler det ikke. Har en venninne som ble gravid ca 5 mnd etter keisersnitt, og da behandlet de det som et risikosvangerskap siden det var såpass kort tid siden forrige snitt. Jeg fikk ikke tilbake mensen før det 11 mnd etter fødselen jeg da, så for oss var det ikke noen problemstilling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå