Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #1 Skrevet 2. mai 2012 om jeg tar kjøretimer ilag med samboeren min mens vår datter sitter med i bilen? Jeg har aldri kjørt bil men har planer om å ta lappen snart men vil kjøre litt med min samboer først. Vi skal selvfølgelig ikke kjøre der det er trafikk!! Vi har ingen som kan passe på vår datter. Hva synes dere?
Gjest Hemmeliganonym Skrevet 2. mai 2012 #2 Skrevet 2. mai 2012 Nei, det synes jeg ikke. Mannen min skal ta sertifikatet til sommeren når han har permisjon og må da ha med snuppa i baksetet på skolebilen
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #3 Skrevet 2. mai 2012 Men er det ikke ulovlig å øvelseskjøre med passasjerer da?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #4 Skrevet 2. mai 2012 Nei, ikke om du kjører der det ikke er trafikk. Men om du kjører i trafikken uten å kunne kjøre fra før synes jeg du er ansvarsløs ja, dersom datteren din sitter på.
Gjest Sekretøsa Skrevet 2. mai 2012 #5 Skrevet 2. mai 2012 Det er jo en vesentlig forskjell på en skolebil og en privatbil da... Jeg ville aldri gjort det.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #6 Skrevet 2. mai 2012 Det er lov ja, jeg har øvelseskjørt med mi jente i baksetet maaaange ganger...
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #7 Skrevet 2. mai 2012 Det er ingen begrensinger på hvor mange passasjerer man kan ha i bilen ved øvelseskjøring annet enn begrensningene gitt i bilens vognkort og hva som omfattes av klasse B førerretten.
HvittHus Skrevet 2. mai 2012 #8 Skrevet 2. mai 2012 Så lenge dere starter i et område med ingen trafikk, svært lav fart og rette strekker, så skal dette gå bra. Men du kan evnt ta et par kjøretimer på skole først, slik at du har det grunnleggende inne, før du starter øvelse med mannen.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #9 Skrevet 2. mai 2012 Jeg hadde ikke villet gjort det. Jeg mener at barn ikke bør sitte på med sjåfører som ikke kan å kjøre bil enda. Hva om noe skjer?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #10 Skrevet 2. mai 2012 Håper virkelig ikke du kjører i trafikken med barn i baksetet før du har fått lappen... Greit å prøve seg så vidt på en stor, tom parkeringsplass, med ALDRI i trafikken før du har fått lappen!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #11 Skrevet 2. mai 2012 Hva gjør de som ikke har barnevakt da? Sitter uten førerkort eller betaler 30 000 kroner for å ta 30 kjøretimer fordi de ikke kan øvelseskjøre?
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 2. mai 2012 #12 Skrevet 2. mai 2012 Jeg ville aldri gjort det, selv om det er lov, og jeg vil heller aldri la datteren min sitte på noen som øvelseskjører.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #13 Skrevet 2. mai 2012 Hva gjør de som ikke har barnevakt da? Sitter uten førerkort eller betaler 30 000 kroner for å ta 30 kjøretimer fordi de ikke kan øvelseskjøre? Herregud, betaler heller 30 000 i kjøretimer enn å la ungen sitte på med meg som IKKE KAN KJØRE BIL!!! Folk er faen meg sprø! Hyler over fremovervendte bilseter og folk som lar unga sove i bilen mens de er i butikken, men å øvelseskjøre med små barn baki, DET er greit?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #14 Skrevet 2. mai 2012 Hadde du altså turt å la barnet ditt sitte på med en person som ikke har lappen (les: ikke kan kjøre bil)? Jeeez...
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #15 Skrevet 2. mai 2012 Hva gjør de som ikke har barnevakt da? Sitter uten førerkort eller betaler 30 000 kroner for å ta 30 kjøretimer fordi de ikke kan øvelseskjøre? Herregud, betaler heller 30 000 i kjøretimer enn å la ungen sitte på med meg som IKKE KAN KJøRE BIL!!! Folk er faen meg sprø! Hyler over fremovervendte bilseter og folk som lar unga sove i bilen mens de er i butikken, men å øvelseskjøre med små barn baki, DET er greit? Enig med deg her.
Småtorsk Skrevet 2. mai 2012 #16 Skrevet 2. mai 2012 Jeg øvelseskjørte masse med mann og babysønn. Hadde aldri klart å få nok barnevakt til å få øvd nok ellers. Det går helt fint, og du trenger faktisk også å øve på å kjøre med ungen i bilen. Statistisk sett er det ikke når du øvelseskjører du er trafikkfarlig, det er først et halvt år eller noe etter at u har tatt lappen og du begynner å bli breial at du bør bli engstelig....;-)
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #17 Skrevet 2. mai 2012 Det hadde jeg aldri gjort, jeg husker jeg ikke var særlig trygg som "lærling" i bil, og ville aldri hatt med baby/barn.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #18 Skrevet 2. mai 2012 Takk for mange positive svar. Jeg skrev jo at jeg IKKE har tenkt å øvelseskjøre i trafikken med barnet vårt i bilen! Det hadde jeg selv aldri turt! Skjønner derfor ikke hvorfor noen her skrev at jeg er ansvarsløs om jeg kjører i trafikken med barn i bilen uten å ha lappen... Det hadde jeg aldri tenkt å gjøre:) Desverre har vi ikke noen å passe på snuppa vår... Kanskje vi skal vente til min mor kommer på besøk og ho kan passe på henne:) Det er kanskje best! Hi
Småtorsk Skrevet 3. mai 2012 #19 Skrevet 3. mai 2012 Da jeg var klar for å kjøre i trafikken, i følge min kjøreskolelærer, så gjorde jeg det. Med babyen baki. Personlig er jeg glad for at jeg fikk vent meg til det å kjøre med baby mens jeg faktisk hadde min mann å dele ansvaret med, det gjorde det mye (og tryggere) å skulle kjøre aleine med ungen da jeg fikk lappen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå