Gå til innhold

7+0 og forstoppelse.

Anbefalte innlegg

Skrevet

fy fillern.

sliter veldig med forstoppelse idag.

noen tips til å "få det ut".?

føler jeg presser ut baby. hihi

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 29 uker på vei, og har akkurat hatt det samme problemet selv.. Jeg tok avføringsmiddel, spiste jevnt med biola yoghurt med en spiseskje linfrø oppi og drakk sviskejuice.. Det satt virkelig fart på sakene og jeg er ikke forstoppet lenger :P

Skrevet

Her var det akupunktur som gjorde susen:) lykke til! Føler absolutt med deg!

Skrevet

dette er så uvant for meg, for jeg har hatt diare i 20 år.

Skrevet

Kjøp eplecidereddik og bland to ss i et glass vann hver dag. Jeg begynte med dette, og det virket!!! =D

Også linfrø som du legger i vann i min 6 timer, kan du blande i yoghurt og spise. =)

Gjest Neriad
Skrevet

Anbefaler også linfrø!

Fikk tipset her inne, og det fungerte supert for meg. Ta en til to spiseskjeer med linfrø og ha i et vanlig drikkeglass. Fyll opp med vann til et par cm over frøene, og sett det i kjøleskapet over natten (husk å gjøre hver kveld). Linfrø får du kjøpt i bakeavdelingen i alle vanlige matbutikker.

Neste dag fyller du opp resten av glasset med biola, yoghurt, juice eller lignende, rører godt og drikker opp. Det er slimet som dannes rundt frøene når de ligger i bløt som virker bra for magen. Det er også smakløst og gjør dem også lette å svelge ned, så blandet med god drikke er det ikke noe problem. Selv om det ser litt rart ut...

Har også funnet ut at det hjelper å blande en skje eller to med linfrø i havregrøten, hvis du liker det. Kan godt bruke ferdig smaksatte havregrøtvarianter.

På ferietur hadde jeg med Lactulose, det får du kjøpt reseptfritt på apotek. Smaker skikkelig søtt og nesten litt godt, men virker ikke før etter ca 3-4 dager.

Skrevet

Drikk masse vann. Viktig å huske på dersom du tar linfrø eller psylliumhusk er det spesielt viktig å drikke mye vann, det kan ha motsatt effekt dersom du får i deg for lite veske.

Skrevet

Huff.. har hatt min andre runde med forstoppelse nå.

Er bare 8+5. Vist dette skal bli en "vane" så dør jeg litt :P

Tror jeg har linfrø, så løper å sjekker å sette i kjøleskapet med en gang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...