Gå til innhold

Veiing


Ifadrops

Anbefalte innlegg

Yo alle vordende mødre :) Jeg lurer på en ting jeg.

Jeg er i 5 måned nå, men har enda ikke blitt veid eller noe hos verken jordmor eller lege. Er det normalt? Jeg vet jo ikke om jeg har gått opp, eller gått ned i vekt.

 

For å si det sånn da.. Så er jeg ikke bestevenn med vekta, så jeg har ikke veid meg selv. Men skal ikke sånt gjøres ved hver jordmortime da?

 

Jeg får en liten pjokk i september btw! ;) Noen i Trondheim som også har termin i september? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hahaha! Jeg er jo en liten tosk da :P Kom ikke på før Nå at jeg hadde skrevet innlegget her i Septemberklubben, så regner med at det er noen som føder i September her ja.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg gått på vekta nå bare for å se, vet du sånn ca hva du veide før du ble gravid da? Jordmora mi spør bare så veier jeg meg hjemme...jeg går på vekta minst annenhver dag...må liksom bare! :S

Når i sept har du termin da? jeg har 21...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veid meg siden uke 8.

Hos lege og jordmor, men aldri hjemme. Tenker egentlig ikke over vekten i det hele tatt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

>Så deilig førskolelæreren, å ikke tenke på vekta skulle jeg ønske jeg også klarte! Tenker på den nesten heeeele tiden:( slitsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ikke over på veiing å sånn jeg heller.

Aaaaaaner ikke hvor mye jeg veide før jeg ble gravid.

Hadde jo litt kjærlighetshåndtak, men ikke altfor mye.

 

Jeg har termin den 16 :) Har magen begynt å vokse masse til dere?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei, jeg er også fra trondheim.. termin 25 sept. Her veies det også på legekontrollerne.. jeg har gått opp ca 4 kilo nå og er 19+3 uker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å unngå vekten....men blir veid hver gang jeg er hos jordmor. Nå har jeg lagt på meg veldig mye ila de første 20 ukene, så jeg blir holdt under oppsikt ift svangerskapsdiabetes/forgiftning/forhistorie.

 

Her som jeg bor kan du selv velge om du vil veie deg hjemme eller på kontroll. Greit å forholde seg til en vekt, for de varierer veldig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart at jeg aldri har blitt veid verken hos jordmor eller lege da! Jeg er 21 uker på vei nå, og ikke har symofysen ( tror det var det det het :P ) blitt målt heller.

 

Jeg går på Strindheim helsestasjon, og har midtbyen legesenter.

Jeg fant ganske seint ut at jeg var gravid da.. Jeg var 3 måneder på vei når jeg fant det ut. Men det skal da ikke ha noe å si med hensyn til veiing og måling? Jeg tror jeg må bite i det sure eplet og si til jordmora " VEI MEEEEEG! " :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor veier bare om jeg ønsker det selv.

 

Jeg har ikke badevekt, og blir fort alt for opphengt dersom jeg har det, så jeg prøver å unngå det. Prøver åmspise sunt og variert, vet at vekta skal opp men ikke for mye, og prøver å følge med på klær osv...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...