Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #1 Skrevet 2. mai 2012 Er det noen her som kjenner til Jessheim? Skal kanskje flytte dit og lurer bl.a. på om dere har kommentarer/anbefalinger når det gjelder: -boligområder/boligpriser -fastlege -tannlege -helsestasjon/barselgruppe -barnehage -skole -fritidsaktiviteter -frisør -shoppingmuligheter -spisesteder/kafeer Ellers - hva kan man si om Jessheim, hva er postivit/negativt?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #2 Skrevet 2. mai 2012 Jeg bor i nærheten av Jessheim, så kan dessverre ikke svare angående selve stedet, men Jessheim har ett stort kjøpesenter og kino. http://www.thonshopping.no/jessheim
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #3 Skrevet 2. mai 2012 Var ikke barselgrupper der før. Vet ikke hva det er nå.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2012 #4 Skrevet 3. mai 2012 er fortsatt ikke barselgruppe her, men alt annet er det nok av. bilogprisene har jo steget en del, men mulig å finne rimelige hus som ikke er langt unna sentrum. greit og sentralt sted å bo, og kort vei til det meste nordbytjernet er jo populært for de med småbarn som vil bade om sommeren også.
kaklemor Skrevet 3. mai 2012 #5 Skrevet 3. mai 2012 Er et greit sted, noen dyre priser/ noen lave priser. Sånn generelt så liker jeg jessheim, men kun for å dra dit. Ikke bo der.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2012 #6 Skrevet 3. mai 2012 Er det noen her som kjenner til Jessheim? Skal kanskje flytte dit og lurer bl.a. på om dere har kommentarer/anbefalinger når det gjelder: -boligområder/boligpriser Prisene er som områdene rundt Oslo pleier å være, litt høye. Men får et ok sted å bo for 3 mill. Områdemessig ville jeg valgt Døli eller skogmo. -fastlege Vet ikke helt hva du tenker på da. Vet ikke hva som er ledig nå men finnes flere leger her. Og er kveldslegevakt. -tannlege Mange valgmuligheter. -helsestasjon/barselgruppe To helsestasjoner, delt inn etter hvor man bor. Og anonym nr.4 tar feil. Det er barselgrupper her. Jeg fødte for fire måneder siden og har en fantastisk barselgrupper:) -barnehage Mange barnehager, full barnehagedekning. Vi er kjempefornøyde med Hoppensprett barnehage til vår eldste. -skole Flere skoler. Ville valgt å bo slik at barna hørte til enten Døli skole eller Gystadmarka. -fritidsaktiviteter Mange muligheter! Bra innen vintersport, fotball, håndball og turn. Har alt! -frisør Mange valg! -shoppingmuligheter -spisesteder/kafeer Et stort kjøpesenter med akt man trenger av butikker og spisesteder! Vi flyttet til Jessheim for ett år siden uten noen tilknytning til stedet og vi stortrives! Det kryr av barnefamilier og er en bra kommune å bo i synes vi! Ellers - hva kan man si om Jessheim, hva er postivit/negativt?
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2012 #7 Skrevet 3. mai 2012 -boligområder/boligpriser - som resten av landet, det øker her også..... -fastlege - endel fastleger, få åpninger men her men de finnes. -tannlege - ja, det er det flere av. -helsestasjon/barselgruppe - Ja det er det, vel barselgruppe tok vi ansvar for selv. -barnehage - Ja, kommunale og private -skole - Ja og nå er de fleste rehablitert og noen nye -fritidsaktiviteter - Ja, det har en også -frisør - Ja -shoppingmuligheter - Stort senter -spisesteder/kafeer - Endel spisesteder Ellers - hva kan man si om Jessheim, hva er postivit/negativt? En bor sentralt, lite utbyggde veier. For mye boligvekst. Ellers greit. Her har en det meste.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2012 #8 Skrevet 3. mai 2012 Tusen takk for svar! Høres jo ut som mye bra dette! Når jeg spurte om fastlege, tannlege o.l., så lurte jeg egentlig på om dere hadde noen anvn å anbefale..? HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå