Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #1 Skrevet 2. mai 2012 Jeg er alene med 2-åringen min og høygravid med nummer to. Barnefar reiste fra meg for noen måneder siden og har ikke samvær. Jeg har ingen til å hjelpe meg. Jeg føler at jeg er på randen hver eneste dag, nå er 2-åringen syk igjen, og h*n er hjemme med meg hele dagen lang. Jeg er irritabel og sur hver eneste dag, og unnskylder meg overfor h*n hver eneste dag:( Jeg føler meg som er drittmor. Jeg elsker h*n overalt på denne jord, følelsene mine er det ikke noe i veien med, men jeg skulle ønske jeg kunne gå og legge meg og sove i en uke eller mer, så sliten føler jeg meg. Helsesøster og jordmor har sagt at jeg bare må ta i mot all den hjelp jeg kan få, som besøkshjem. Hvor tidlig kan et barn i et besøkshjem? Jeg avslo først kontant, men nå gleder jeg meg over tanken på å bare kunne ha "fri" en hel helg! Jeg tenker såklart at det er helt uaktuelt for meg å "sende vekk" babyen min, og vil heller ikke bare at største skal i besøkshjem. Da har jeg uansett ikke barnefri, og det hadde skjært meg i hjertet at h*n skulle følt at jeg sendte h*n vekk og ikke babyen! Det må være begge eller ingen, en helg i måneden, hos samme familie....
It's all about me Skrevet 2. mai 2012 #2 Skrevet 2. mai 2012 Ta en titt her: http://homestartmoss.no/sider/3/for-foreldre/ Det er bare noen timer i uka det dreier seg om, men det er et helt supert opplegg med koselige frivillige. Fikk selv hjelp av de en periode da vi fikk sistemann og mannen var MYE borte.
Gjest Antarctica Skrevet 2. mai 2012 #3 Skrevet 2. mai 2012 Men herregud. Du trenger ikke sende bort den nyfødte? Avlastingshjemmet vil neppe ha en nyfødt heller. Hvis du ammer, og liksom skal "aktivisere" 2-åringen, skal jeg si deg at det vil oppleves som fri selv om bare ett barn er ute av huset.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #4 Skrevet 2. mai 2012 Ta en titt her: http://homestartmoss...3/for-foreldre/ Det er bare noen timer i uka det dreier seg om, men det er et helt supert opplegg med koselige frivillige. Fikk selv hjelp av de en periode da vi fikk sistemann og mannen var MYE borte. Er dette noe som finnes overalt da? Vi bor på en bitteliten plass, og jeg har aldri hørt om det... Men kan godt snakke med hs. Takk for tips! hi
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #5 Skrevet 2. mai 2012 Men herregud. Du trenger ikke sende bort den nyfødte? Avlastingshjemmet vil neppe ha en nyfødt heller. Hvis du ammer, og liksom skal "aktivisere" 2-åringen, skal jeg si deg at det vil oppleves som fri selv om bare ett barn er ute av huset. ?? Sende bort den nyfødte? Nei selvsagt skal jeg ikke det! Det skriver jeg jo også. Og det er ikke avlastningshjem, men besøkshjem, altså et privat hjem i regi av bv. Jeg lurer bare på hvor gammel et barn må være for å være borte fra mor en helg? hi
anonym91 Skrevet 2. mai 2012 #6 Skrevet 2. mai 2012 går jo ann og prøve og få tak i en trillepike til 2 åringen ? som kan trille tur til lekeplassen el. da går det jo ann og ha ett par ettermiddager i uka du får noen timer til og slappe av.. og du slipper og sende ongen bort over lengre perioder.. det setter sikkert ongen stor pris på. og er mange flinke trille piker som elsker og leke med små barn
It's all about me Skrevet 2. mai 2012 #7 Skrevet 2. mai 2012 Ta en titt her: http://homestartmoss...3/for-foreldre/ Det er bare noen timer i uka det dreier seg om, men det er et helt supert opplegg med koselige frivillige. Fikk selv hjelp av de en periode da vi fikk sistemann og mannen var MYE borte. Er dette noe som finnes overalt da? Vi bor på en bitteliten plass, og jeg har aldri hørt om det... Men kan godt snakke med hs. Takk for tips! hi De har over store deler av landet, men nøyaktig hvor vet jeg ikke. Så det er ikke bare i Moss, selv om det fort kan se slik ut op siden.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #8 Skrevet 2. mai 2012 Har du ikke en mor? familie? stakkars gutten din da:( hvorfor er han ikke i bhg???
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #9 Skrevet 2. mai 2012 HI Største er i barnehagen 4 dager i uken, og jo, en trillepike kunne jeg godt ha sjekket ut. Det er bare det at jeg føler ikke at jeg "kommer meg" etter bare noen timer... Jeg skulle hatt et par hele dager, uten stell, legging, noen som vekker meg midt på natten, vekker meg klokken 6 om morgenen, noen som jeg må passe på og ta hensyn til. Jeg skulle ønske at jeg bare kunne ha meg selv å tenke på et par dager i måneden! Jeg får nesten litt klaustrofobi av å aldri kunne gå en tur ut på kveldstid for eksempel. Jeg elsker barnet mitt, og nummer to er ønsket, men jeg trenger litt fred og ro! Bare litte grann, av og til...
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #10 Skrevet 2. mai 2012 Har du ikke en mor? familie? stakkars gutten din da:( hvorfor er han ikke i bhg??? Stakkars gutten min? hvorfor sier du det? Jo, jeg har foreldre, syke foreldre, som ikke kan passe barna.Ingen søsken eller annen familie. Bekjente har nok med seg og sitt. hi
anonym91 Skrevet 2. mai 2012 #11 Skrevet 2. mai 2012 da ville eg tatt og overnatta med barnet en plass du får hjelp kjekkebeste foreldre eller en god venninde? du kan gå ut når barnet er laggt og di kan stå opp så du får hvile
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #13 Skrevet 2. mai 2012 kjenner godt til den følelsen! Jeg har det også slik, føler jeg bare vil tenke på meg selv, sove en hel natt og spise et måltid uforstyrret. Har to barn, et på 3 og et som er 1/2 år. Far er hjemme i helgene. (kommer etter de er lagt på fredag og drar på ettermiddagen søndag) Har lang kjørevei til barnehagen til eldste, kjenner ikke mange i nærheten og bor et stykke unna venner og familie. å det er ikke det at jeg ikke er glad i de, men man har godt av å savne hverandre. Kjenner jeg også blir fortere sint på den største når han har vært hjemme i lengre tider. Du må nesten ta kontakt med bv når det gjelder alder iforhold til besøkshjem.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #14 Skrevet 2. mai 2012 Fordi jeg synes SYND i han hvis du er sliten og kjefter hele tiden!! Dessuten synes jeg det er rart du trenger mange dager avlastning, du har bare 1 barn, hva når du får num 2 da? blir enda mer sliten da...søk om besøkshjem for eldste da, så får han komme seg bort litt også, og du har bare babyen en helg i ny og ne! svigerforeldre da?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #15 Skrevet 2. mai 2012 Fordi jeg synes SYND i han hvis du er sliten og kjefter hele tiden!! Dessuten synes jeg det er rart du trenger mange dager avlastning, du har bare 1 barn, hva når du får num 2 da? blir enda mer sliten da...søk om besøkshjem for eldste da, så får han komme seg bort litt også, og du har bare babyen en helg i ny og ne! svigerforeldre da? Nei, ingen svigerforeldre, INGEN. Det har jeg skrevet opp til flere steder. Du synes det er rart at jeg trenger avlastning? Da har du vel neppe vært i situasjonen selv. Og tror du ikke at jeg vet hvor slitsomt det vil bli med to barn alene? Hvorfor tror du jeg spør her angående besøkshjem? Og det er ikke "bare" å ha et barn og i tillegg være høygravid, tro meg! Men du får mene hva du vil. hi
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #16 Skrevet 2. mai 2012 kjenner godt til den følelsen! Jeg har det også slik, føler jeg bare vil tenke på meg selv, sove en hel natt og spise et måltid uforstyrret. Har to barn, et på 3 og et som er 1/2 år. Far er hjemme i helgene. (kommer etter de er lagt på fredag og drar på ettermiddagen søndag) Har lang kjørevei til barnehagen til eldste, kjenner ikke mange i nærheten og bor et stykke unna venner og familie. å det er ikke det at jeg ikke er glad i de, men man har godt av å savne hverandre. Kjenner jeg også blir fortere sint på den største når han har vært hjemme i lengre tider. Du må nesten ta kontakt med bv når det gjelder alder iforhold til besøkshjem. Takk! Jeg trengte å høre at jeg ikke er den eneste til å føle som jeg gjør!
Januarbaby2014 Skrevet 2. mai 2012 #17 Skrevet 2. mai 2012 Skjønner at du er sliten og lei! Hadde vært genialt med en side her på BIM/DIB hvor vi som gjerne vil hjelpe mødre/fedre som trenger litt avlasting kunne meldt oss! Bor du i Rogaland så stiller jeg opp med glede!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #18 Skrevet 2. mai 2012 Helt normalt å bli litt kortluntet i din situasjon. Jeg har 3 barn i alderen 8 mnd til 9 år og er en del alene med dem siden far reiser mye i jobben. Da jeg var høygravid med nr 3 var mellomste 2 år, det var et slit!!! Her hadde jeg heldigvis far hjemme i helgen så jeg fikk sove, ellers vet jeg ikke hvor det hadde endt. Du må ta imot hjelp fra bv slik at du får hentet deg litt inn igjen. Når minste er bitteliten vil du ha behov for litt pusterom. Du kan legge deg litt når baby sover, men en aktiv 2 åring har du aldri fred for. Om ikke du skal gå på en real smell må du få hjelp i tiden som kommer. Jeg vet ikke noe om aldersgrense for besøkshjem, men ta kontakt med barnevernet i hjemkommunen din. De er der for å hjelpe og kan gi deg mye bedre info rundt dette en vi dib-damer. Lykke til med fødsel og barseltid, håper du får hentet litt krefter:)
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #19 Skrevet 2. mai 2012 1000 takk for svar til dere to siste også! Det varmer! Jeg bor ikke i Rogaland dessverre. Jeg skal snakke med helsesøster når babyen kommer i hvertfall, for jeg må ha en eller annen form for hjelp. Også får jeg ta bv etterhvert, men kjenner på at jeg synes det er litt skummelt. Men skal gjøre det! Vil på sikt ha et besøkshjem til barna men såklart ikke til en liten baby. hi
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #20 Skrevet 2. mai 2012 Jeg ønsker deg lykke til, og håper du får den hjelpen du trenger - slik at du får hentet deg inn. Det er ikke noe nederlag å få hjelp! Vi får også hjelp i tider når vi er veldig slitne, men av familie og venner. Men, siden du ikke har den muligheten, må man benytte seg av de mulighetene som finns. ønsker deg lykke, lykke til fremover;))
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #21 Skrevet 2. mai 2012 Huff skjønner godt du er sliten, det er forferdelig tungt å være høygravid med en liten en. Og du skal ikke ha samvittighet for å trenge litt alenetid, det trenger alle. Om du bor på sørlandet skal vi gjerne stille opp som besøkshjem for 2 åringen din en helg i mnd, vi var egentlig godkjent som besøkshjem for 3 år siden, men så ble jeg gravid med nummer to så alt ble satt litt på vent. Ta imot den avlastningen du kan få så du ikke sliter deg helt ut! Klemmer til deg!
Soleie m/3 gull :) Skrevet 2. mai 2012 #23 Skrevet 2. mai 2012 Hvis du bor i Bergen så tar jeg gjerne 2 åringen din for en helg innimellom Kan også hjelpe med andre ting du gjerne trenger Bare å sende en pm.
Tullsjura Skrevet 2. mai 2012 #24 Skrevet 2. mai 2012 Huff, hørtes slitsomt ut! Jeg bor i Mo i Rana, stiller gjerne opp og hjelper deg:) Husk, det er ingen skam å spørre om hjelp! Masse lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #25 Skrevet 2. mai 2012 Nå ble jeg rørt! Tusen, tusen takk for all støtten dere gir meg. Vi bor i Trøndelag... hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå