Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #1 Skrevet 2. mai 2012 Jenta mi er 4,5 mndr, og jeg har aldri hatt barnevakt for henne. Idag snakket jeg med to venninner som har like gamle barn, og de ble stor i øynene når jeg fortalte at hun aldri har hatt barnevakt. De ville ha meg med ut på byen i helgen, og sa at jeg kom til å ha godt av å komme meg litt ut, og at det var viktig å gjøre ting for seg selv. Er dette noe dere kjenner dere igjen i? Burde jeg vurdere å dra ut og feste litt? Jeg har egentlig ikke noe lyst til at noen skal passe henne, men jeg kunne jo egentlig tenkt meg noen timer alene.. Ambivalent.
holahopp Skrevet 2. mai 2012 #2 Skrevet 2. mai 2012 jeg hadde gått ut noen timer alene ja. Det er utrolig deilig faktisk. Du kommer selvsagt til å savne henne og tenke på henne, men det er litt deilig å ha litt tid for seg selv. Fikk barnevakt etter ett par mnd for noen timer og var godt å gjøre noe annet enn kun baby..fikk ny energi til å ta tak i hverdagen. Men alle er jo forskjellige.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #3 Skrevet 2. mai 2012 Har vært ute av huset mens mannen har hatt babyen jevnlig helt fra ungen var nærmest nyfødt. Kunne godt ta en tur i to timer til en venninne, dra på shopping en lørdags formiddag e.l. Men feste har jeg overhodet ikke følt behov for, og jeg har heller ikke hatt barnevakt på ungene før de har nærmet seg året.
Tauriel Skrevet 2. mai 2012 #4 Skrevet 2. mai 2012 Jeg vil anbefale deg det Har hatt barnevakt siden hun var ca 2 måneder gammel (ei natt i måneden, og ved sykdom). Har hatt noen timer "fri" for å få vasket rundt og Nå skal jeg begynne med helgeovernatting
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #5 Skrevet 2. mai 2012 Jeg synes ikke du er unormal overbeskyttende. Tror det er like vanlig å ikke ville forlate barnet sitt (når det er så lite og avhengig), som det er at folk godt kan synes det er greit å forlate barnet. Jeg hadde ikke barnevakt for mi før ho var nærmere ett år, i noen timer. For sånn følte jeg det var best for oss. Så finner andre ut hva som passer for de, uten at jeg egentlig mener så mye om det
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 2. mai 2012 #6 Skrevet 2. mai 2012 Mulig at jeg også er litt overbeskyttende da, men jeg syns det er litt snålt med folk som blir stor i øynene fordi et menneske som ikke engang har levd i 5 små måneder ikke har hatt barnevakt. Barnevakt er fint, har brukt det selv, men jeg skjønner ikke helt dette "stresset" med å skulle ha barnevakt så tidlig og så ofte. Gjør som du mener er best og gjør som du vil. Har du lyst på en fest så har du lov og vil du bli hjemme så har du lov til det også
1 Skrevet 2. mai 2012 #7 Skrevet 2. mai 2012 (endret) Jeg hadde ikke barnevakt på noen av mine to barn før de var 6-7 måneder, og da var det snakk om et par timer på butikken. Fest var jeg ikke på før de var godt over året begge to. Gjorde det som føltes riktig for meg. Og det synes jeg du også skal gjøre. Ikke la deg bli presset til noe som du egentlig ikke har lyst til. Og nei, synes ikke du er overbeskyttende. Det handler bare om at vi mødre er ulike og har ulike ønsker og behov. Noen har behov for egentid, andre ikke. Og så lenge det ikke er snakk om ekstreme tilfeller, der man aldri kan forlate barnet selv om det vokser til, eller at man fester hver helg, så er ikke det ene eller det andre mer riktig Endret 2. mai 2012 av 1
magica fra tryll Skrevet 2. mai 2012 #8 Skrevet 2. mai 2012 Hadde absolutt ikke hatt behov for å gå ut og feste med et så lite barn. Men noen timer alene kan jo være deilig. Men det er jo viktig at du velger ut ifra hva DU har behov for, og ikke ut ifra hva venninnene dine synes!
soleia Skrevet 2. mai 2012 #9 Skrevet 2. mai 2012 Synes du høyres heilt normal ut, men eg har ein mann heime som kan passe om eg vil nokre timar på besøk ein kveld (men fram til 4-5 mnd alder har eg teke babyane med). Barnevakt har me ikkje hatt før dei var over året, og treåringen har enno ikkje overnatta utan oss. (men kunne godt gjort det om me følte behovet) Du finn sjølv ut når du har lyst til å ha barnevakt. Du gjer ikkje noko gale i å gå ut nokre timar, men kan vel vente med den heftigaste festinga nokre månader til.
abella Skrevet 2. mai 2012 #10 Skrevet 2. mai 2012 Nei, jeg tror det er helt normalt å ikke ha barnevakt så tidlig. Det har ikke jeg hatt med noen av mine. Men jeg er enig i at det er fint å kunne tenke litt på seg selv innimellom. Her er det da pappaen som trår til, så det blir jo ikke helt det samme. Vet ikke om du er alenemor eller bor sammen med pappaen? At man må "venne" barna til å bli passet av andre tror jeg også bare er tull. Gutten min overnattet borte uten oss første gang da han var nesten 2 år. Og han elsker nå å bli passet av andre.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #11 Skrevet 2. mai 2012 Så tidlig? Aldri i verden om jeg ville hatt barnevakt. Du bor ikike sammen med barnefaren? Det gjør jeg, og daer det jo mye lettere... Da kan man ta seg en tur ut på noe, og være helt trygg på at babyen har det bra med noen han/hun kjenner godt. Jeg fullamma til nesten 7 mnd da, så noen tur på byen var uansett ikke aktuelt. Det blei det ikke påmleeenge for min del, men en unge som elska puppen og hata flaska. Kveldspuppen holdt vi på til hun var 15 mnd.
*flux* Skrevet 2. mai 2012 #12 Skrevet 2. mai 2012 Min er snart fire mnd og vi skal ha barnevakt noen timer i kveld da bi skal på kino. Søster passer og ungen sover. Gleder meg. Mannen har vært ganske mye borte men blir første for meg, ville aldri dratt på fest men kino er supert. Finn ut hva som passer best for dere. Personlig vil jeg ikke drikke når jeg (full)ammer..
Gjest Antarctica Skrevet 2. mai 2012 #13 Skrevet 2. mai 2012 Syns du høres helt normal ut. Selv var jeg så halvdød av ammetåke og hormoner, kombinert med tidvis søvnmangel, at fest eller "tur på byen" var det siste jeg hadde lyst til. Men så fikk ungen all sin mat fra meg, da. Og da var det ikke mange alternativer!
Tigerpote Skrevet 2. mai 2012 #14 Skrevet 2. mai 2012 Nei, det kunne ikke falle meg inn å skulle ha barnevakt til et så lite barn, det fristet meg overhodet ikke. Men nå kunne jeg godt ha tenkt meg det.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #15 Skrevet 2. mai 2012 Hadde ikke barnevakt før hun var et år. Verken hun eller jeg hadde behov for det, så da var det ikke noe poeng
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå