Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #1 Skrevet 2. mai 2012 er 16 uker på vei og jobber på en matvarebutikk, å det begynner å merkes.Det er endel tunge løft der, med gildekasser, potetkasser, og mye mer.. har i de siste dagene kjent at det stikker i magen og bakover. hælene begynner å verke etter noen timer på gulvet. Har også kjente at det er litt vondt i korsryggen. Dette begynner å slite litt på meg.. vanligvis ville jeg ha gått til legen å hørt hva han ville ha sagt, men er på samme tid redd for å bli sykmeldt. Det har ikke vert bare bare å bli gravid denne gangen. Så er fryktelig redd for å miste. Men på jobben er det ikke rom for å bli syk for tiden, vi er alt for lite bemanning slik det er nå. Jeg er generelt en person som ikke liker sytete mennesker og jeg sier aldri fra om at jeg selv er dårlig før jeg ikke klarer å stå oppreist. Men det her med å vere gravid er annerledes, man har liksom ikke bare sei selv å tenke på. Tørr ikke si noe til sjefen heller. huff.. og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.. merker en liten depresjon er på vei. håper på oppmuntrende tilbakemeldinger, hilsen en oppgitt meg!
Lille spire 12 Skrevet 2. mai 2012 #2 Skrevet 2. mai 2012 Burde kanskje ta en snakk med sjefen og få tilrettelegging om det er mulig.
mammas skatter <3 Skrevet 2. mai 2012 #3 Skrevet 2. mai 2012 hei.fra erfaring. ALDRI vent for lenge me å sykemelde eller tilrettelegge for deg selv under en graviditet når du er plaget. vertfall ikke med bekkenproblemer. jeg hadde da store bekkenproblemer og venta alt for lenge med å bli fult sykemeld. var ikke halvveis en gang da jeg vart 100% sykemeldt ut svangerskapet. og jeg har ikke kommet meg i jobb igjen etter svangerskapet på gutten på 2,5 år. men dettte med meg er kansje en litt annen sak. men uansett. min osteopat/manuelterapaut sa også at gravide burde ikke jobbe da man får bekkenplager. som kan tyde på det hos deg med korsryggen kansje. jeg er også butikkmedarbeider og jobbet med tunge løft og varebestilling og kassajobb. men tilrettelegging funka heller ikke for meg. siste dagen min sto jeg å skreik for smertene var uutholdelige og jeg ikke kunne gå.(har stor smertetersekel,syter ikke og klager ikke når jeg er dårlig og tenkte jobben trenger meg) men tenk på deg selv er mitt råd. du har ikke noe igjen for å tøye terskelen til det siste. lykke til med svangerskapet og nyt tiden med magen
Frk.Karidotter Skrevet 2. mai 2012 #4 Skrevet 2. mai 2012 Hei lille venn. Jeg skal prøve å si dette på en måte som ikke blir for hard, men det ekke sikkert at jeg klarer det. Jeg prøver. Det er ikke ditt ansvar (på noen som helst måte, i noen som helst situasjon, for noen som helst grunn) at det 'ikke er rom for å bli sykemeldt på jobben'. Det der er en fryktelig dårlig unnskyldning (selv om den er forståelig!), for din jobb er å passe på deg selv og ditt kommende barn. Det er mye viktigere - jobben klarer alltid å finne en form for erstatning, men du kan ikke erstattes. Eller barnet ditt. Det er ikke sytete å ta innover seg smertene man kjenner på, og det er nærmere tåpelig å finne seg i dem. Noen ganger må man ofre seg selv litt, men det skal ikke være såpass på spill da. Kom deg til legen. Husk på hva som er viktig her i livet. Om du blir sykemeldt så er det for en grunn - du må ta vare på deg selv. Det er trist å måtte sykemelde seg når man ikke selv ønsker det, men igjen, man kan ikke gjøre det man har lyst til for enhver pris heller. Lykke til!
anonym91 Skrevet 2. mai 2012 #5 Skrevet 2. mai 2012 om du ikkje vil bli sykemeldt er den beste måten og gjør det på, og få tilrettelagt arbeidet ditt.. når du er gravid skal du jo ikkje ta tunge løft så det bør noen andre ta seg av.. du kan jo be om og ta kassa litt mer om det er ett lettere alternativ ? men blir det for tung så må du tenke på helsa og ta deg en pause
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 2. mai 2012 #6 Skrevet 2. mai 2012 Er som å lese om meg selv Er sykemeldt på min 2.uke nå og skal i teorien tilbake på mandag. Dette vet jeg at ikke kommer til å skje riktig enda, for kroppen har slettes ikke blitt noe bedre siden jeg har presset meg i 6 uker med svangerskapskvalme på jobb - trøtthet og hodepine. Og for hva? For å få en sur sjef som furter når sykemeldinga kommer? Vi er veldig underbemannet men da jeg ikke kom meg ut av senga en gang den morgenen jeg ringte legen så skjønte jeg at nok var nok... Kroppen sa stopp fordi om hjernen min sa at tenk hvis? Er vanligvis en person som mener at man skal ha en forferdelig god grunn til å ligge hjemme på sofaen å glo, men vi har da det hvis man er så sliten at man ikke orker syn på dagen etter. Lytt til deg selv hvis du ikke får tilrettelegging. For meg var det ikke mulighet siden det er kvalme det er snakk om, som sikkert går over etterhvert. En bekkenløsning/ryggproblem er litt verre å få bort om man kjenner det allerede. Folk undervurderer butikkjobber, men det er en tung jobb som jeg har selv Lykke til
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #7 Skrevet 2. mai 2012 Takk ! Har prata og sippet i telefonen med min mor lenge i kveld..hun er sikkert kjempenervøs for meg, siden det er første gang jeg ringer henne å griner.. men , hun sa at jeg heller skal tenke på å glede babyen enn sjefen, og når hun sa det slik så hørtes det ganske logisk ut. Sjefen kommer du til å ha der hele tiden, men om du ikke tar det med ro, så er det ikke sikkert du får denne babyen her.. jeg må ta meg en prat med sjefen i morgen..
Sisch Skrevet 2. mai 2012 #8 Skrevet 2. mai 2012 Sier det samme som i en lignende tråd.. Det er ingen som kommer å takker deg i ettertid om du sliter deg ut på jobb tenk på deg selv og babyen, lykke til!
Celcius73 Skrevet 3. mai 2012 #9 Skrevet 3. mai 2012 Nei, tenk på deg selv og babyen din nå! Bekkenløsning og ryggplager skal man ta alvorlig, slik at du ikke får varige men.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå