*julybirth* Skrevet 2. mai 2012 #1 Skrevet 2. mai 2012 hjelp... fikk en støkk i meg da mit barn på 9m mnd falt ut av vognen på klesbutikken,, helt umulig og komme frem i butikken, så sto et par meter unna, skulle bare ta ned en lue i full fart, og vips, var bare snakk om et par sekunder jo... har hatt vondt i hjertet mitt i hele dag pga det, har overvåket barnet hele tiden, fikk en liten kul i hodet, skrek i 1 min eller 2, så var det hele over, virka ikke noe uvel, eller ble døsig etterpå... noen andre som har opplevd dette? har forsøkt å bruke fornuften her, er så redd for å bli stemplet som dårlig mor, da det var tilskuere på butikken, ... burde jeg ta turen til legen? han virker jo fremdeles enda bra, er jo ikke lett å ta turen til legen hver gang dem slår seg heller, og det så jo ut som det gikk bra, så nå er det ut med bagen og inn med setet/m seler nå!! håper virkelig det er noen medmenneskelige der ute som svarer, for vet selv at jeg har feilet , og har følt meg som dårlig mor, ... ((((((((( men vet også at det blir myyye knall og fall i tiden fremover (( har vært på tårenes rand i hele dag... tar nok en stund før jeg går inn i den butikken igjen,
*julybirth* Skrevet 2. mai 2012 Forfatter #2 Skrevet 2. mai 2012 hjelp... fikk en støkk i meg da mit barn på 9m mnd falt ut av vognen på klesbutikken,, helt umulig og komme frem i butikken, så sto et par meter unna, skulle bare ta ned en lue i full fart, og vips, var bare snakk om et par sekunder jo... har hatt vondt i hjertet mitt i hele dag pga det, har overvåket barnet hele tiden, fikk en liten kul i hodet, skrek i 1 min eller 2, så var det hele over, virka ikke noe uvel, eller ble døsig etterpå... noen andre som har opplevd dette? har forsøkt å bruke fornuften her, er så redd for å bli stemplet som dårlig mor, da det var tilskuere på butikken, ... burde jeg ta turen til legen? han virker jo fremdeles enda bra, er jo ikke lett å ta turen til legen hver gang dem slår seg heller, og det så jo ut som det gikk bra, så nå er det ut med bagen og inn med setet/m seler nå!! håper virkelig det er noen medmenneskelige der ute som svarer, for vet selv at jeg har feilet , og har følt meg som dårlig mor, ... ((((((((( men vet også at det blir myyye knall og fall i tiden fremover (( har vært på tårenes rand i hele dag... tar nok en stund før jeg går inn i den butikken igjen, opp
Bentix Skrevet 2. mai 2012 #3 Skrevet 2. mai 2012 At barnet gråter med en gang er ett godt tegn =) og så lenge han ikke ble døsig og slapp etterpå, så gikk nok dette helt fint. Skjønner godt at du syntes det var fryktelig ekkelt, men du er ingen dårlig mor av den grunn. Dessverre kommer det ikke til å være siste gangen barnet faller og slår seg. Skaff deg seler i vognen, så skjer ikke dette igjen. Barna tåler så mye mer enn det vi tror =) uhell skjer og heldigvis går det som regel bra.
*julybirth* Skrevet 2. mai 2012 Forfatter #4 Skrevet 2. mai 2012 At barnet gråter med en gang er ett godt tegn =) og så lenge han ikke ble døsig og slapp etterpå, så gikk nok dette helt fint. Skjønner godt at du syntes det var fryktelig ekkelt, men du er ingen dårlig mor av den grunn. Dessverre kommer det ikke til å være siste gangen barnet faller og slår seg. Skaff deg seler i vognen, så skjer ikke dette igjen. Barna tåler så mye mer enn det vi tror =) uhell skjer og heldigvis går det som regel bra. tusen takk for svar, ja vet jo at det gjør det, men føler meg helt forferdelig , for det kunne jo vært unngått,..ser jo ut som det hra gått bra da,.. andre som har opplevd liknende?
Blabb00 Skrevet 2. mai 2012 #5 Skrevet 2. mai 2012 De tåler så mye mer enn det vi tror. Men uansett. Skift til sportsdel. En baby på 9 mnd har ingenting i en bag å gjøre. Med mindre babyen ligger paddeflat og ikke rikker en muskel.
Gjest AnneS Skrevet 2. mai 2012 #6 Skrevet 2. mai 2012 At barnet gråter med en gang er ett godt tegn =) og så lenge han ikke ble døsig og slapp etterpå, så gikk nok dette helt fint. Skjønner godt at du syntes det var fryktelig ekkelt, men du er ingen dårlig mor av den grunn. Dessverre kommer det ikke til å være siste gangen barnet faller og slår seg. Skaff deg seler i vognen, så skjer ikke dette igjen. Barna tåler så mye mer enn det vi tror =) uhell skjer og heldigvis går det som regel bra. tusen takk for svar, ja vet jo at det gjør det, men føler meg helt forferdelig , for det kunne jo vært unngått,..ser jo ut som det hra gått bra da,.. andre som har opplevd liknende? Min første falt ned HELE loftstrappa før han var 1 år. Mor fikk seg en kraftig støkk og i sekundene fra han datt til jeg nådde ned til han rakk jeg å tenke at han hadde slått seg ihjel! Men heldigvis gråt han med en gang, var ikke slapp, spiste bra osv Eneste som skjedde med han var at han slo opp et bittelite skrubbsår han hadde fra før Sier ikke det alltid går bra, men i de aller, aller fleste tilfeller går det helt fint. De tåler mer enn vi tror
iskaffe ♂ ♀ Skrevet 2. mai 2012 #7 Skrevet 2. mai 2012 Barnet mitt falt ut av vogn da han var to år. Han satt fremover, jeg snakket i tlf og snudde meg for å se hva en lyd bak meg var.... det sa klask!! Han hyla ut og hele stranda snudde seg! Han skrek i 2 min og så begynte han å sovne. dro rett på legevakta. fikk beskjed om at han hadde hjernerystelse, og at de helst ville ha han over natta på en barne avd.... fort gjort, etter det sluttet han med vogn og måtte ha sele så fort vi MåTTE bruke vogn.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #8 Skrevet 2. mai 2012 Jeg har fire barn i alderen 3 til 11 år og jeg har opplevd utallige kuler, smeller, skrubbsår og kutt, det hører dessverre med mammarollen det. Det høres ut som ungen din har det helt fint, tror du kan puste lettet ut. Har ikke opplevd at barnet har stupt ut av vogna, jeg jobber selv i butikk og har sett mer enn en gang av barn har gått på hodet ut av handlevogner så der har jeg vært ekstra påpasselig. Men ungene har trillet utfor trappa, ut av sofaen, ut av senga og en klarte å tippe baklengs i tripptrapp-stolen ved å sparke fra i bordet... Ikke bli hysterisk, pass godt på barnet ditt og følg magefølelsen. Det er sjelden det er nødvendig å dra på legevakten etter fall, men det skjer jo av og til. Har aldri opplevd hjernerystelse på mine barn, men har endt hos legen med hull i hodet som måtte sys og et kutt i armen som måtte stripses. Jeg prøver å ikke tenke på det, men er livredd for at ungene skal skade seg. En av ungene 4-åringene i barnehagen klarte å hoppe ned fra noe og fikk åpent brudd i armen, skrekk og gru tenker jeg og håper jeg slipper å oppleve sånt. Men vi kan jo ikke pakke de inn i bomull heller
Gjest Antarctica Skrevet 2. mai 2012 #9 Skrevet 2. mai 2012 Har alltid hatt sele på dem i storvogna, og tjora dem fast også i sportsvogn. Men knall og fall blir det framover - bra de har så korte bein at de ikke faller langt når de skal lære å gå!
Serepta Skrevet 2. mai 2012 #10 Skrevet 2. mai 2012 Det høres ut som om det har gått helt fint. Du har jo fulgt med på de riktige tingene. Men har du ikke sele i vogna ?
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 2. mai 2012 #11 Skrevet 2. mai 2012 De tåler så mye mer enn det vi tror. Men uansett. Skift til sportsdel. En baby på 9 mnd har ingenting i en bag å gjøre. Med mindre babyen ligger paddeflat og ikke rikker en muskel. Så lenge ungen har plass i bagdelen er det da ikke noe som tilsier at man Må bytte til sportsdal, derimot ville jeg nok kjøpt sele til baggdelen, det går jo ann til de fleste vogner nå om dagen. Ungen til naboen koste seg i baggdelen sin til hun var 13 mnd, før de byttet til sportsdelen, men de satte i sele når hun startet å bevege seg, da kunne hun fint sette seg opp som hun ville, uten at de trengte å være redd for at hun falt ut. HI: Det gikk nok bra, de tåler mer enn vi tror, og som noen over her sier, så er det jo et bra tegn at hun gråt med det samme
*julybirth* Skrevet 2. mai 2012 Forfatter #12 Skrevet 2. mai 2012 De tåler så mye mer enn det vi tror. Men uansett. Skift til sportsdel. En baby på 9 mnd har ingenting i en bag å gjøre. Med mindre babyen ligger paddeflat og ikke rikker en muskel. en baby på 9 mnd har ingenting i en bag i gjøre ? han ligger da ikke paddeflat heller , men sitter oppe og koser seg med leker rundt... og vogna er stor og romsli og , så hvorfor i alle dager si sånt??
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #13 Skrevet 2. mai 2012 Jeg klarte å velte vogna med sønnen min i, husker ikke helt hvor gammel han var, men han lå fortsatt i bagen og den byttet vi ut når han var 4-5mnd. Han var godt pakket inn i en dress med hette, men slo seg så han blødde mye i munnen (heldigvis hadde han ikke fått noen tenner). Jeg ringte legevakta og de sa at det ikke var noe å komme inn for så lenge han hadde grått med en gang og virket i god form etterpå. Jeg endte opp med å ta en tur innom legevakta likevel dagen etter, men det var pga såret i munnen, ellers gikk det veldig bra med han.
Blabb00 Skrevet 3. mai 2012 #14 Skrevet 3. mai 2012 Greit, litt dårlig formulert av meg. Men, om han sitter i en bag, så bør han fortsatt ha seler på da! Noe det skjeldent er i bagvogner..
Gjest Miryks Skrevet 3. mai 2012 #15 Skrevet 3. mai 2012 Greit, litt dårlig formulert av meg. Men, om han sitter i en bag, så bør han fortsatt ha seler på da! Noe det skjeldent er i bagvogner.. Går an å kjøpe løse seler og feste. I de bager jeg har sett, er det feste for seler. Evt med litt triksing og fiksing, så er det ikke vanskelig å ordne det selv. Improvisere, på en trygg måte.
Blabb00 Skrevet 3. mai 2012 #16 Skrevet 3. mai 2012 Ja, det er sant. Men de fleste tenker ikke så langt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå