Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #1 Skrevet 2. mai 2012 han har et navn som han vil at babyen skal hete, menlig ida. jeg liker ikke ida så godt. men ida er viktig for han tror jeg. og for meg er det aller aller viktigste at barnet har mitt etternavn til slutt. kan man si det? "ja hun kan hete ida, om hun får mitt etternavn til slutt" jeg er litt redd for at det blir en kamp om å få det som man vil, vis jeg sier det sånn. for da blir det litt "hardt mot hardt". vi er liksom veldig forsiktige mot hverandre, så begge sier hva de vil også blir det litt stille, mens vi tenker over det. ingen som kjemper for noe sånn tydelig.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #2 Skrevet 2. mai 2012 Høres ut som en grei deal det.Vi har tre barn og alle fikk navn etter vi begge måtte svelge noen kameler og inngå noen kompromiss.
Mamma´n til lillemor Skrevet 2. mai 2012 #3 Skrevet 2. mai 2012 Det er et greit kompromiss kjenner noen som har valgt oppkallingsnavn til babyen i magen. De vet ikke kjønn, men blir det kalt opp fra en familie så blir det etternavn fra den andre,og motsatt. De velger da naturligvis samme etternavn til fremtidige barn.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #4 Skrevet 2. mai 2012 Det er et greit kompromiss kjenner noen som har valgt oppkallingsnavn til babyen i magen. De vet ikke kjønn, men blir det kalt opp fra en familie så blir det etternavn fra den andre,og motsatt. De velger da naturligvis samme etternavn til fremtidige barn. ja det er litt det jeg tenker. at om han får det som han vil med fornavn nå, så får jo alle de fremtidige barna mitt etternavn sist. det er jo litt sleipt da...
Mamma´n til lillemor Skrevet 2. mai 2012 #5 Skrevet 2. mai 2012 Ikke sleipt hvis dere er enige om løsningen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå