Gå til innhold

Hvordan overtale mannen - navn på babyen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har ingen forslag selv men nedstemmer mitt forslag uten å ha særlig gode grunner for ikke å like det.

Storesøster heter Jenny, og jeg vil at babyen skal hete Jørgen.

Er ikke det fint da? Kunne han bare foreslått noe selv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ååå, gutten min heter Jørgen. :)

Tøft navn.

Skrevet

Om han ikke liker Jørgen er det grunn nok i massevis til å ikke bruke det, trenger ikke være en grunn til at han ikke liker det. Er mange navn jeg ikke liker også, uten at jeg kan begrunne det med annet enn at det synes jeg rett og slett ikke noe om...

Skrevet

Hvis det er ditt eneste forslag er dt da helt legitimt åstemme det ned. Hadde vært noe annet hvis han ikke hadde noen med sa nei til alle dine 20.

Skrevet

Jeg burde kanskje legge til at dette er mitt forslag nummer 7, og alle er nedstemt uten at han har klart å komme opp med noe selv.

Hvis jeg ber ham hoste opp forslag selv bare tuller han og foreslår Harry og Roy og Ronny og slikt.

HI

Skrevet

Jeg burde kanskje legge til at dette er mitt forslag nummer 7, og alle er nedstemt uten at han har klart å komme opp med noe selv.

Hvis jeg ber ham hoste opp forslag selv bare tuller han og foreslår Harry og Roy og Ronny og slikt.

HI

da sier du at dette barnet må ha et navn. så du foreslåer at dere lager en liste på 10 guttenavn vær.

når dere har skrevet 10 gutte navn vær, så plukker dere de tre dere liker best fra den andres liste.

slik at dere står igjen med 6 alternativer til navn. også kan dere diskutere ut i fra de 6. blir dere ikke enige da så gjør dere det slik at dere til slutt står igjen med 1 som han har valgt og 1 som du har valgt. også spør dere familie og venner sammen. og det navnet flest liker blir det navnet barnet skal få.

Skrevet

Ka med Jens? Joakim? Jan? JJJJ :D

Skrevet

Her må det kvinnelist til!

Navnet må introduseres forsiktig, om et forslag. Si at du lurer litt på det.. Er du for bastant vil han avvise det. La det gå litt tid og nevn det igjen. Etterhvert kan du nevne at du har begynt å føle litt sterkere for dette navnet, men vær fremdeles ikke helt sikker. Slik vil han føle at han var med på å bestemme. Siste tips er å forselå det for siste gang like etter en hard fødsel ;-)

Fungerte for meg!

Skrevet

jeg bare begynte å kalle babyen for det. jeg sa ikke han eller hun.. men navnet. sambo var også imot navnet. men siden jeg hadde snakket om babyen i magen så mange ganger og referert til barnet ved navnet så plutselig en dag sa han også navnet.. og jeg bare... ædda bædda .. hahaha.. jeg vet.. barnslig.. men han ble så vant med å høre det at det bare ble naturlig. hihihi.. utspekulert? jeg? neida.. bare vilje sterk.. hehe.. hva f... skal man ellers gjøre når forslag til navn er hentet fra et pondus blad og han disser alle navn jeg kommer på... hmm???? :P

Skrevet

Sånn var det her også. Samboeren viste null interesse for navn, avfeide mine forslag og kom bare opp med tullenavn selv. Så plutselig en dag, helt ut av det blå, så sier han et navn han syns er fint. Vi hadde to navn på lista vår (eller min liste da hehe), men endte opp med det navnet han hadde kommet med:)

Skrevet

Jeg har akkurat hatt samme problem.

jeg har hatt ett navn til jenta vår lenge som jeg bare elsker. Minstejenta har overhørt meg sagt det og hun også liker det så hun har gått rundt å omtalt babyen som det og fortalt det til andre. Ha ha...

Men vi har selvfølgelig sagt att det ikke er bestemt.

Samboer har hele tiden mislikt navnet.

Jeg har gjort mitt ytterste for å prøve å få han til å like det.

I noen tilfeller har jeg omtalt babyen ved navnet,men da har han bare ristet på hodet.

Så til slutt ble jeg lei. Er nå i uke 30 og det er på tide at vi finner ett navn.

Så jeg ga han 1 uke til å komme opp med noen andre navn vi kunne vurdere, visst han ikke gadd det var det rett og rimelig og att vi brukte mitt.

Skal si mannen var rask jeg.

Han fant en liste med 6 navn og vi har nå nesten blitt enige om 1.

Nå er det hans oppgave å overbevise meg om det nye navnet.

Ser ut til at han klarer det.... ;)

Menn er trege.

Gi han en tidsfrist til å finne nye navneforslag ellers blir det ditt navn.

Nå er det opp til han,du har gjort jobben din..

Lykke til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...