Gå til innhold

nabo som hysjer på barna..

Anbefalte innlegg

Skrevet

er egentlig ingen stor sak, men klarer ikke la være å tenke på det.

mine 2 barn er ute og leker på vår eiendom. de hopper på trampolina og er jo ikke direkte stille.

naboen har ett barn på ca 3 mnd som ligger i vogn tett ved nabogrensa. han ligger der fordi naboene holder på å bygge ut litt på baksiden og derfor er det for bråkete.

men så kommer naboen ut til mine barn og ber dem gå bort/leke noe som ikke bråker fordi hennes gutt skal sove nå.

min første reaksjon var ok, det skader ikke mine barn å finne på noe annet den stunden. men så begynte jeg å tenke at det jo egentlig var ganske frekt.

dersom hennes barn absolutt må sove ute, kunne de ikke heller plasert han en annen plass og ikke akkorat der mine barn holdt på??

er jo fint vær, midt på dagen og de var på vår eiendom. hvorfor skal ikke de få leke som de vil??

men er som sagt ingen stor greie, de flyttet seg bak hust vårt og lekte noe annet.

hva tenker dere om det? er det greit av naboen å be dem flytte seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lærer mine barn at det å ta hensyn til andre er viktig, også når man er på egen eiendom. Og det å ta hensyn til et lite barn som sover er helt ok og jeg ville ikke funnet det frekt.

Som mamma tenker jeg at det er bedre for naboene om babyen lærer seg å soven i litt støy for det kan gjøre ting lettere senere, men det får de bestemme selv. Her tar vi hensyn til naboene og vi får den samme respekten, og hensynet, tilbake :)

Skrevet

Jeg synes hun bør si fra på en pen måte. Spørre, ikke forlange. Men ellers synes jeg bare det er flott at barna får muligheten til å lære å ta hensyn. Om babyen ligger der før de kommer ut, synes jeg bare de skal venne seg til å være stille den stunden.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Nja.... Litt delt, synes jeg.

For det første kommer det litt an på hvordan naboen din ordla seg, på hvilken måte hun snakket til dem på. Ba hun dem på en pen måte, eller forlangte hun det?

For det andre så mener jeg at hvis dette ikke er regelen, men unntaket pga. bygging, så bør du unngå å lage noen sak på det. Men hvis det fortsetter, også etter at bråkearbeidet på tilbygget er ferdig, så vil jeg slutte å bry meg om at vogna står der.

Og jo, jeg forstår godt at hun ville la babyen sove ute, mine barn fikk du overhodet ikke til å sove inne på dagtid mens de var små, og det er helt klart sunt og bra å sove utendørs.

Du har jo helt rett i at dine unger ikke har vondt av å finne på noe annet ei stund, men som sagt; hvis dette er noe som naboen etterhvert gjør til en regel, så ville jeg overhodet ikke forholdt meg til det. På min eiendom gjør jeg som jeg vil, selv om jeg selvfølgelig også tar hensyn til naboen. Det handler om å balansere på et tve-egget sverd...

Skrevet

Jeg synes ikke det er greit. De kan heller flytte babyen.

Om man vil ha det helt stille rundt seg får man flytte en plass der man er helt for seg selv.

Greit nok å ta hensyn, men skal barna dine være nødt å være stille hver gang babyen skal sove?

Enn om du hadde tenkt å klippe plenen når babyen sover? Skal du være nødt å vente til den våkner.. ? Kan jo fort gå noen timer det..

Idiotisk å venne babyen til å sove når det er stille.

Skrevet

Om dette har skjedd ein gong, så synes eg det må vere greit. Det er ikkje dumt at ungane må lære seg å ta omsyn, og litt fleksible kan ein vere for å hjelpe kvarandre. Om naboen meiner dei ikkje skal få leike på denne staden dagleg i sovetida, då hadde det vore eit frekt krav.

Om å venne barn til lyd, dette fungerar berre sånn halvvegs. Eg har hatt ein av kvar sort, og det var faktisk nr 2 som var veldig var for lyd...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...