Gå til innhold

Hvordan har dere det?


sologsommer

Anbefalte innlegg

Jeg er 7+4 idag (15.12) og kvalmen er kommet!!

 

Er sliten og kvalm, sover en del på sofaen på kvelden.

 

Kaster ikke opp

 

men humøret er på top (det meste av tiden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utenom kvalmen er jeg veldig glad og føler meg usedvanlig fornøyd og avbalansert. Tett i nesen, litt tidvis ømme pupper, før kvalmen følte jeg meg helt super, litt mindre super nå 6+3 men håper super damen snart dukker opp igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter veldig med kvalme, kaster opp flere ganger pr dag. Må spise lite men ofte for å holde kvalmen i sjakk. Har også super ømme pupper, gjør kjempe vondt å dusje blant annet. Sover også mye, har null energi. Men det er tøft nå, men den som venter på noe godt osv :-) holder ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt kvalm, men er ikke stuptrøtt lenger og har fått igjen litt av energien igjen :) Er 8+3 nå :)

Puppene vokser og vokser og er ømme, mye luft i magen enda og ustabil mage.

Sover veldig dårlig om natta, må opp å tisse minst 3 ganger hver natt.

I dag er jeg rimelig daff, da jeg var på en ridetur i går i 5,5 time siden vi rotet oss bort i skogen :P

Men merker kroppen trengte en skikkelig rideøkt nå etter å ha ligget på sofaen noen uker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har kvalmen gitt seg og jeg har fått så mye enargi om dagene, er ikke så veldig trøtt på dagtid mer heller. er 8+1 i dag:)

Har kun våknet en natt for å gå på do ellers sover jeg ikke så godt om nettene da puppene er så ømme og vonde..

Har mye luft i magen og fått forstoppelse :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 9+5 idag og kvalmen begynner slippe taket, me like! varte vel 4 uker, håper ihvertfall det ikke vender tilbake :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 6+6. såre pupper, trøtt. og må tisse hele tiden... pluss tørst som et uvær om natta. Ikke en god kombo! Litt småkvalm, men det går greit, ingen oppkast. Og jeg tenker at alt dette må vel bety at spiren gror som den skal?! Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går også dagene i kvalme og hodepine, men er med godt mot fordiom :) Er 9+2 idag...så ser at de magiske 12 ukene nærmer seg :D

 

Igår var jeg hos legen og fikk fylt ut svangerskapskjema, det var litt stas. Og tok masse blodprøver og urinprøve.

Så har jeg fått bestilt jordmord time 6 juni, og har ny UL 30 mai. Spennende at det skjer noe framover.

 

Ellers så er jeg ikke så oppblåst som jeg har vært, tror nok det er biolaen med fiberblanding som har funka godt der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt, sliten, kvalm og brekninger, ømme pupper og oppblåst mage.. Men føler meg mindre trøtt nå enn for to uker siden. 8 uker i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt,sliten,kvalm,spyr til tider,tett nese,ømme pupper og veldig oppblåst...Har skikkelig skinn i ansiktet og lukter all lukt ti ganger bedre spesifik gode lukter,spiser ALT med mye mer entusiasme og er egentlig (selv om jeg overreagerer og er små hissig) mye mer fornøyd og bedagelig..Nyter alt om dagen...

Aner ikke hvor langt jeg er på vei,men med tanke på snev av mage og konstantert test for to uker siden,tenker jeg at det blir nok desember unge...Skal til legen imorgen og da får jeg henvisning til UL pga manglende mens termin...SPENNENDE!! :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt, sliten og kvalm. Er derfor ikke i topp humør. Er 9 + 3 nå - sist varte kvalmen til uke 16. Men etter det var jeg helt pigg. Så gleder meg til sommerferien. Da satser jeg på topp form, liten kulemage og godt humør :) Lykke til alle sammen! Vi får huske at vi venter på noe godt.... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dødstrøtt, kvalm bare jeg reiser meg opp av sofaen, ømme pupper og ikke minst oppblåst! Prøvde på meg en gravidbukse i går - tenkte at jeg bare ikke orka tanken på noe som stramma rundt kvalmemagen - og den var trang! Ikke nede rundt magen, men oppe under brystet, der toppen av magen er når man er høygravid.

Og så kan jeg ikke være på beina mer enn et par minutter av gangen uten å ty til krykker for bekkensmertene - skal hente meg rullestol til uka :)

Men, jeg så er bankende lite hjerte i går og da steg humøret mange hakk!! Er 7-8 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 8+6 idag. kvalmen kom på dagen når jeg ble 8 uker. Helt jævlig..

utenom det.. ømme bryst, oppblåst mage, svimmel og trøtt hele tiden. har bodd i sofaen den siste uken. det eneste jeg har spist er appelsiner, plommer og saftis. har ikke matlyst for noe annet.

Sliter en del med psyken da jeg har 2 eksamen og har ikke fått lest i det hele tatt. Lurer på om jeg skal utsette eksamen til etter fødsel. selv om jeg tvinger meg til å lese så vet jeg ikke åssen formen vil være på selve eksamens dato som nærmer seg med storm. Er sykemeldt også pga kvalmen frem til 11.mai. hvis kvalmen fortsetter må jeg sykemelde meg ut måneden.

alt er bare frustrerende akkurat nå. tenker alt for mye på jobb og skole. skal på tidlig ul nå på tirsdag :) så det er en positiv ting å se frem til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er formen stigende. Er 10 uker i dag, og har hatt noen uker hvor jeg har vært ganske trøtt, særlig på kveldene. Merker fortsatt at jeg blir litt sliten på ettermiddag/kveld, men har mer energi enn for en uke siden. Har små kvalmetokter innimellom hvis det er lenge siden jeg har spist, men et knekkebrød eller et glass juice tar som regel knekken på det.

 

Har gått greit med jobb da, vært på jobb hele tiden. Så jeg tror ikke jeg har noen grunn til å klage. I morgen reiser vi på ferie til varmere strøk en uke, så det blir deilig. Når vi kommer hjem skal jeg bestille tidlig UL, så blir spennende å se om alt er i orden med det lille nurket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 11+2 og 12+2 på bim . Kvalmen er noe bedre men kaster opp litt hver dag. Fortsatt null energi. 100% sykemeldt i 6 uker nå og for det meste ligget i senga og i sofaen. Blir fort dårlig med for mye anstrengelser . Dette er min 3 og jeg får ikke gitt noe til barna jeg har fra før.,..har veldig blannende følelser for denne babyen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uggen og småkvalm i dag, må ty til kvalmestillende. Tar ikke helt bort kvalmen, men følelsen av måtte kaste opp blir borte.

Kom hjem fra sykehuset på onsdag, ble lagt inn på søndag pga kvalme og oppkast og har fått 6 liter væske.... Hyperemesis rammer 0,5% av alle gravide. Hurra for å være unik lissom. ;P (Barn nr to, svangerskap nr 3, med dette - det blir ikke flere unger!!)

 

Hadde en super dag i går, uten kvalmestillende og med matlyst, så håper på flere slike!!

 

9+2 i dag. Forrige gang varte kvalmen til uke 16, men da var jeg MYE dårligere enn jeg er nå.

 

Lykkelig for å være gravid, men er ikke begeistret for å være gravid nå i begynnelsen. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...