Musemorbr / Skrevet 2. mai 2012 #1 Skrevet 2. mai 2012 Hvor stor aldersforskjell er det mellom dine, og leker de fint sammen? Skulle du ønske det var større eller mindre, og er det en aldersforskjell du vil anbefale andre å prøve på?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #2 Skrevet 2. mai 2012 2,5 år mellom nr en og to her, begge gutter. De leker stort sett fint sammen, har mange av de samme interessene og trives med de samme folkene. De er nå 8,5 og 11 år gamle og har mange av de samme vennene, de er en hel gjeng med gutter fra 2. til 5.klasse som henger sammen om ettermiddagene, spiller fotball, sykler, kjører sparkesykkel osv. Men de kan selvfølgelig krangle også, og det hender storebror vil ut på egenhånd uten å ha lillebror "på slep". Men her hjemme har de det som regel greit. Mellom nr tre og fire er det 21 mnd, begge jenter. De er utrolig gode venner, de leker alltid sammen og vil veldig sjelden være fra hverandre. Foreslår vi litt "alenetid" med en av dem vil de garantert ha søsteren med. De følger etter hverandre i huset og leker alltid i samme rom og med de samme tingene.
Gjest AnneS Skrevet 2. mai 2012 #3 Skrevet 2. mai 2012 20 mnd mellom mine to, gutt og jente. Perfekt alder mellom dem synes jeg Leker kjempebra sammen, lite krangling. Det var slitsomt første året med to barn, men Sååå verd det nå Kommer til å prøve på samme aldersforskjell på nr 3 og 4 også
soleia Skrevet 2. mai 2012 #4 Skrevet 2. mai 2012 18 mnd mellom guten og jenta. Dei er små enno, men leikar ganske bra i lag. Ville ikkje fått dei tettare..
#Ariadne# Skrevet 2. mai 2012 #5 Skrevet 2. mai 2012 3 år mellom mine . Leker fint sammen . Hadde valgt samme aldersforskjell igjen :-)
Musemorbr / Skrevet 2. mai 2012 Forfatter #6 Skrevet 2. mai 2012 Gutten vår er 16 måneder og vi er nok sent ute i forhold til mange, tror jeg. Vi har først nå begynnt å snakke om å få nr 2. Jeg vet jo selvfølgelig enda ikke hvor lang tid det tar, men har begynnt å lure på om det kan bli litt stor aldersforskjell slik at de ikke vil ha det samspillet som andre søsken har. Høres ut som det vanligste er å få dem litt tett.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #7 Skrevet 2. mai 2012 Det er 20 mnd mellom nr 1 (jente) og 2 (gutt) her. De er nå 4 og 2,5 år og de leker IKKE fint i lag. Storesøster har alltid vært veldig sjalu på lillebror, og han har alltid fått gjennomgått for det stakkars. Vi har en baby til nå, og det er 22 mnd mellom nr. 2 og nr 3. Storesøster er ikke sjalu på babyen i det hele tatt, og hun er veldig snill med han på alle måter (det er 3, 5 år mellom dem). Så det trenger ikke nødvendigvis være "det beste" å få barna veldig tett.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #8 Skrevet 2. mai 2012 4 år mellom 1 og 2. 2 år mellom 2 og 3. Ville absolutt ikke valgt 2 år mellom igjen. 4 år var helt perfekt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå