Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #1 Skrevet 2. mai 2012 Jeg og kjæresten har til nå praktisert å hoppe av i svingen og det har gått bra i et år nå. Vi snakket endel om barn/ikke barn i starten av forholdet(vi har begge barn fra før) og ble enige om at vi begge godt kunne få et barn til hvis den andre hadde lyst eller vi møtte på noen som ikke hadde barn fra før. Men ble enige om at det blir ikke et barn nå, kanskje ikke i det hele tatt. Han jobber mye borte i perioden, han er borte nesten halve året. Sa derfor når jeg foreslo at jeg godt kan starte med p-piller, at det ikke er noe særlig å spise masse hormoner når det i praksis ikke trengs mer enn halvparten av tiden.. Jeg er enig, men samtidlig føles det tryggere.. Kondom...vel, han er ikke så glad i det heller men har brukt det de dagen jeg regner med jeg har eggløsning. For meg er det ingen krise om jeg skulle bli gravid, men lurer litt på hva han egentlig mener, når jeg spør han så sier han at han skal være forsiktig for det passer ikke med barn nå. Men han vil ikke at jeg skal bruke p-piller og er lite gira på kondom, skjønner meg ikke på han??! Har sagt at det er bare et tidsspørsmål før det går "galt".. Hva tror der han egentlig mener? Og hvor lenge funker det å hoppe av i svingen, vi klarer ikke å holde fingrene av fatet så mange dager for å si det sånn...
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #2 Skrevet 2. mai 2012 Jeg sitter her med stor mage for tredje gang fordi vi hoppa av i svingen.. så det funker ikke særlig bra!
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 2. mai 2012 #3 Skrevet 2. mai 2012 Å hoppe av i svingen er ingen prevensjonsmetode for det kan lekke sperm under hele samleiet sÅ dette mÅ dere bare snakke om. NÅr han sier at det ikke passer med barn sÅ sÅ bør dere bruke prevensjon eller avstÅ fra Å ha sex.
Gjest Mentha & Junior Skrevet 2. mai 2012 #4 Skrevet 2. mai 2012 Du får jo ladycomp og lignende apparater hvor du måler eggløsningen nøyaktig og vet når du er sikker og ikke. Den koster litt, men synes det er en grei investering hvis dere ikke vil prøve på barn enda, men likevel ikke ønsker å bruke p-piller eller kondom. http://www.pfc.no/
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #5 Skrevet 2. mai 2012 Jeg har en venninne som har praktisert hopp-av-i-svingen i over 20 år, og de har kun de to barna de har planlang. Så for dem fungerer det flott Nå vet jeg ikke hvor nøye de er med å følge med på el da, men likevel så har det fungert for dem. Men jeg ville ikke satset på den metoden om jeg ikke ville ha barn nei...
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #6 Skrevet 2. mai 2012 Litt som min mann det. Vi bruker ikke prevansjon men sier det ikke er så lurt med ett barn. Men sex vil han ha og han lar det gå inni meg. Derfor tror jeg at det egentlig ikke er så skummelt og få et barn til.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #7 Skrevet 2. mai 2012 For oss fungerte det nesten et år, men så var jeg plutselig gravid gitt. Ingen krise her da, ungene ble bare litt tettere i alder enn vi hadde tenkt oss på forhånd. Søsteren min var sammen med en mann i 7 år, og på de årene hoppet de av i svingen hele tiden, brukte ingen annen form for prevensjon. De har to barn sammen som ikke var planlagt, men som bare kom... Det fungerte altså i sju år bortsett fra to ganger Ville ikke stolt på det altså, det kan gå greit veldig lenge, men så plutselig en dag lekker det ut en dyktig svømmer sammen med væsken han produserer når han er kåt og vips er du gravid.
hol(L)y COW Skrevet 2. mai 2012 #8 Skrevet 2. mai 2012 Har vært sammen med mannen min i ti år, og har brukt sikre perioder som prevensjon de fem siste årene, altså ikke hoppet av i svingen engang. Jeg vil ikke gå på hormonpreparater fordi jeg har en hjertefeil. Alternativet er kobberspiral....neitakk! Vi har ett barn - og det fikk vi til den ene gangen vi hadde sex under eggløsning.... Jeg har 100% regelmessig menstruasjon, og kjenner det på meg i tiden rundt eggløsning. Unngår sex de 5-6 dagene rundt. Men selvsagt, for oss gjør det jo ingenting om jeg blir gravid igjen.... Om du vil ha barn, men han er ikke sikker - samtidig som han ikke "gidder" å bruke kondom....Ja da får han tåle steken
Mrs. Bouquet Skrevet 2. mai 2012 #9 Skrevet 2. mai 2012 Gjør det helt fullstendig klart for han at du ikke under noen omstendighet kommer til å ta abort, og at å hoppe av svingen er omtrent like trygt som å ikke gjøre det. Så kan han jo ta valget om kondom ut fra det.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 2. mai 2012 #10 Skrevet 2. mai 2012 Vi har alltid hoppet av i svingen, begge barna kom planlagt og ingen uhell på 7 år. De sier det ikke er trygt men vi har ikke opplevd det.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #11 Skrevet 2. mai 2012 Jeg har sagt flere ganger at vi leker med ilden og at før eller senere kommer jeg til å bli gravid om vi fortsetter sånn. Han kommer ikke inni meg da, iallfall ikke så ofte og ikke rundt den tiden jeg tror det er risikabelt. Et lite problem er det også for meg, at jeg vet at han kommer til å hoppe av eller må roe det ned...jeg kommer ikke like enkelt som før, som om jeg "gir opp" på halvveien fordi det ikke er noen vits..? Kanskje lady comp.. Synes det er litt rart at han på den ene siden sier at det passer ikke med barn nå og på den andre siden ikke vil bruke prevensjon..lurer på om han ikke er helt bestemt på hva han vil. Men ser jo at mange her har gått mange år uten å bli gravide, så da funker det for noen iallfall da! Så lenge det ikke er en krise å bli gravid iallfall. HI
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #12 Skrevet 2. mai 2012 Hm. Kall meg gammeldags, men jeg syns et barn bør være ønsket. Ikke bare "ingen krise".
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 2. mai 2012 #13 Skrevet 2. mai 2012 Han kommer ikke inni meg da, iallfall ikke så ofte og ikke rundt den tiden jeg tror det er risikabelt. HI Selv om han ikke kommer inne i deg, så kan det av og til komme ut litt sæd underveis også. Når som helst underveis. Så dette kan ikke regnes som sikkert i det hele tatt... Om du vet akkurat når du har EL (teter i noen måneder etter hverandre), så kan du med litt større hell bruke dette som prevensjon, men det er ikke helt sikkert det heller. Har forøvrig en liten sånn "oisann" selv som bevis på at det er en svært usikker metode
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #14 Skrevet 2. mai 2012 Hm. Kall meg gammeldags, men jeg syns et barn bør være ønsket. Ikke bare "ingen krise". Ingen av mine to har vært planlagte, den første en ferieflørt og med sistemann var det til og med "litt krise" siden jeg fant ut i uke 7 at den vordende far hadde flere på si.(samme far da) Men uansett, et barn er alltid ønsket og velkomment!
norwegianchick Skrevet 4. mai 2012 #15 Skrevet 4. mai 2012 Selv har vi valgt å hoppe av i svingen i 3år, da det ikke er krise ved graviditet. Men mannen min har stålkontroll på når han kommer og ingen av oss har noen gang sett noen væske før sædavgang hos han til motsetning fra andre menn jeg har vært med tidl. Så man må nesten vurdere mannen og hvor kontrollerbart det i virkligheten er??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå