Gå til innhold

Jeg har ingen nære venner....

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er 31 år,og venter mitt andre barn.

en mann som jobber offshore,og selv jobber jeg fullt.

har flere bekjente,og gode kollegaer på jobb,men ingen venninner som jeg treffer på kafe eller blir invitert hjem til.

føler selv jeg er en utadvendt jente som har lett for å gi av meg selv og liker å prate med folk.

har ei kusine her i byen samme alder,men hun har ingen barn og har sin egen vennegjeng.

hadde flere gode venner tidligere,men noen er flyttet fra byen,og vokst i fra andre.

ei som jeg har litt kontakt med tar alt av energi fra meg,hun har vært alvorlig syk men er nå frisk uten komplikasjoner. alt hun prater om er sykdommen sin,at hun ikke vil binde seg til en mann, at hun trenger en mann, hvor hun nettopp har vært på ferie at hun vil ha mer ferie. ho vil ikke jobbe,men gå videre sykemeldt.

uansett, jeg klarer kun korte perioder med henne.

hvordan får man nye venner i voksen alder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har heller ingen nære venninner. Hvor bor du? :)

Skrevet

Hei.

Bor i Kristiansand.

HI

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Bor du i nærheten av Trondheim skal vi ha treff der i helga :)

Skrevet

Aaaahhh...Kjipt, jeg bor i Trondheim og er veldig klar for å møte noen jeg kan ta en kaffe med i ny og ne :)

Skrevet

Hmmm... Nå vet jeg ikke hvordan du ser på kollegene dine om de kan bli potensielle venner? Det at du er utadvent betyr jo ikke at du åpner deg. Man må kunne vise litt sårbarhet for å kunne bli kjent med folk på andre måter. Ber du noen ganger kollegene dine på en kaffe? Fest? Middag?, for man må kunne ta initiativ selv også. ;) Det verste du får er et nei ;) Taper ingenting på å spørre.

Skrevet

kjenner meg igjen....uheldigvis :( lurer på det samme selv. å få venner i voksen alder er vanskelig. håper du får noen gode råd og at det ordner seg for deg! har dessverre ingen råd å komme med selv...lykke til :)

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Ah, ser det ble litt langt unna.. Hehe :)

Er det ikke noen kurs du kan melde deg på, f.eks? Om du er utadvendt og liker å treffe folk kan du prøve deg med homeparties, f.eks tupperware, perfect home e.l.

Jeg har dilla på baking og meldte meg på bakekurs. Der er det nok av trivelige folk, og så vet man allerede at man har noe til felles ;)

Skrevet

Jo,mine kollegaer er potensielle venner.

Men de er så etablerte med store venneflokker. flere ganger i uka så er de ute på forskjellige ting med enten den ene eller den andre vennegruppa.

jeg har invitert hjem,men er vanskelig når alle er så booket på timeplan og barn..

jeg føler selv jeg gir av meg selv,og forteller ting om mitt liv ++

jeg får bare prøve videre,og melde meg på et kurs eller noe.

Takk for gode råd.

Skrevet

Jeg har fått tre nye venniner i voksen alder. En har blitt nær venninne. Jeg spurte rett og slett om de hadde lyst på besøk, så kunne barna våre leke sammen (de går i samme bhg). Så enkelt kan det gjøres :-)

Skrevet

Jeg har heller ingen nære venner, mest bekjente. Det er jo litt ensomt iblant, men jeg synes det er vanskelig å få nye venner når man er voksen. Alle har liksom nok med seg og sitt.

Skrevet

Jeg har heller ingen nære venner. Litt rart egentlig fordi i oppveksten hadde jeg alltid mange venner, og en bestevenninne. Jeg opplever det som vanskelig å få nye venner i voksen alder (er 33 år nå), for "alle"har jo sin vennegjeng og jeg liker ikke å trenge meg på. Er ikke så veldig utadvendt heller når jeg møter mange nye som allerede kjenner hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...