Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #1 Skrevet 2. mai 2012 det står lovbestemt ferie. det er jo bare 4 uker og 1 dag. men de aller aller fleste har jo 5 ukers ferie, ut i fra terrifforhandlingene. kan mor da først ta foreldrepermisjonen og så ta ut 5 ukers ferie, også tar far ut pappapermisjonen? eller er det bare lovbestemt ferie som teller? altså at man bare kan ta ut 4 uker og 1 dag?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #2 Skrevet 2. mai 2012 Har nylig levert papirerne selv i samarbeid med nav og arbgiver. Tar du ferie "inni" permisjonen for å forlenge den, godttar nav bare 4+1. Tar du ferien etter permisjonen er ferdig er det det samme for NAV hvor lang ferie du har, da er det bare opp til arbeidsgiver å godkjenne det. Du kan da i teorien ta mer en 5 uker og, hvis det er greit for arbgiver. På fars permisjonssøknad skriver man da at fars feriekvote er utsatt pga mors ferie. Vi måtte da bruke skjemaet om gradert uttak siden han ikke begynner i sin perm med en gang mors er slutt. Vi har fått vedtak fra NAV der dette bekreftes, så det er endelig godkjent.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #3 Skrevet 2. mai 2012 Har nylig levert papirerne selv i samarbeid med nav og arbgiver. Tar du ferie "inni" permisjonen for å forlenge den, godttar nav bare 4+1. Tar du ferien etter permisjonen er ferdig er det det samme for NAV hvor lang ferie du har, da er det bare opp til arbeidsgiver å godkjenne det. Du kan da i teorien ta mer en 5 uker og, hvis det er greit for arbgiver. På fars permisjonssøknad skriver man da at fars feriekvote er utsatt pga mors ferie. Vi måtte da bruke skjemaet om gradert uttak siden han ikke begynner i sin perm med en gang mors er slutt. Vi har fått vedtak fra NAV der dette bekreftes, så det er endelig godkjent. takk. det var veldig oppklarende! litt rart at tariffavtalene i dette tilfellet ikke gjelder. slik at far må søke om gradert uttak.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #4 Skrevet 2. mai 2012 Ja, helt enig. Jeg er selv statlig byråkrat, men klarte ikke å finne ut selv at vi måtte bruke gradert uttak skjemaet. Det gjorde ikke min arbgiver med en gang heller, og der har vi en dame som jobber 100% med svangerskapspermisjoner..hehe. Men det er iallefall helt sikkert at det går sånn som jeg sier :-)
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #5 Skrevet 2. mai 2012 Ja, helt enig. Jeg er selv statlig byråkrat, men klarte ikke å finne ut selv at vi måtte bruke gradert uttak skjemaet. Det gjorde ikke min arbgiver med en gang heller, og der har vi en dame som jobber 100% med svangerskapspermisjoner..hehe. Men det er iallefall helt sikkert at det går sånn som jeg sier :-) jeg er også statlig byråkrat... hehe.. men jobber ikke med foreldrepenger. jeg syns regler er ganske gøy og man kan jo finne løsninger på det meste. men når du og jeg sliter, da kan det ikke være enkelt for de som ikke har noen erfaring fra denne sektoren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå