Gå til innhold

Bekkenløsning og krykker... noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som til slutt måtte ty til krykker?

evt. hvor ille var det når dere endelig begynte med krykker?

Var det noen som anbefalte det til dere? Fastlege eller fysioterapeut? Eller skaffet dere det selv på eget initiativ?

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt krykker i dette svangerskapet. Det var så ille at jeg ikke kunne gå fremover på vanlig måte. Måtte gå sidelengs, bare vri på føttene så jeg fikk beveget meg bortover. Vet ikke helt hvordan forklare det, men det var eneste måten å komme seg av flekken på uten krykker. Bekkenløsning med låsning på begge sider hadde jeg. Har gått til manuell terapeut og fått løst opp låsningen, så nå er det "bare" vanlig bekkenløsning igjen, men har tendenser til låsning innimellom. Fikk beskjed av kiropraktoren som jeg var hos før manuell terapeuten. Om å bruke krykkene når jeg trengte det, men manuell terapeuten ville helst jeg skulle gå uten. Jeg går uten nå da, for nå går det greit å gå. Lånte krykker av min svigermor, som tilfeldigvis hadde kjøpt seg et par i vinter når hun hadde betennelse i kneet. Har heldigvis ikke så lenge igjen nå.

God bedring til deg.

Skrevet

Jeg skaffet meg krykker på eget initiativ da jeg en morgen ikke klarte å komme meg fra senga og inn på do. Frem til da hadde jeg klart å vagge i alle fall, men beina begynte plutselig å svikte meg helt når det rammet meg midt i symfysen. Jeg låner krykker og avlaster bekkenet så ofte jeg kan. Tar de med meg overalt og bruker dem med en gang jeg kjenner det strammer til. Jeg har i alle fall klart meg fint slik i to måneder, og jeg har bare blitt bedre etter at jeg fikk krykkene, uten annen behandling enn litt akupunktur.

Skrevet

Brukte krykkene når jeg hadde for store smerter og problemer med å gå.

De hjalp på, og jeg fikk faktisk mindre smerter enn å gå uten :)

Skrevet

Jeg begynte med krykker da jeg ikke klarte gå uten å støtte meg til noe og jeg virkelig måtte bite tenna sammen for å gå en kort distanse. Det var en lettelse å få krykker til å lene seg på for å kunne avlaste bekkenet litt. Jeg ba om å få krykker selv for i det hele tatt å fungere litt i hverdagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...