Gå til innhold

Hva skal dere ha til middag i dag? Trenger tips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet noen av dere er mektig lei slike tråder men jeg er så utrolig matlei for tiden..hadde det bare vært jeg og lillemann som skulle spist hadde jeg bare kjøpt noe fiskeboller eller en frossenpizza...Men mannen i huset skal absolutt ikke ha ferdigmat.Trenger altså sunn,(gjerne litt spennende!) hjemmelaget mat som ikke tar lang tid å lage;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det strålende sol, vindstille og varmt, så her blir det grillpølser på verandaen :) Vi skal definitivt spise middag ute i dag!

Men om dere skal ha en vanlig innemiddag kan du jo lage en enkel biffrett, det tyr jeg til når jeg har dårlig fantasi og ikke orker styre så mye.

En pk biffstrimler fra kjøledisken, en pk wokgrønnsaker fra frysedisken, en ferdig wosaus dere liker og ris. Stek biffstrimlene i en vanlig stekepanne (bruker aldri wokpannen min jeg), ta de ut og stek grønnsakene, ha kjøttet tilbake og hell på en god saus. Server med ris.

Skrevet

Jeg tar det enkelt og lager lasagne med salat.. Hvitløksbagett, salat, og en pakke ferdig lasagne.. Trenger bare steke kjøttdeigen og kutte litt grøntfor og tomat, så steker resten seg selv i ovnen :)

Skrevet

Grille her også:-)

Skrevet

Byggrynsgryte m rødbeter og fetaost. :)

Skrevet

Hva med quesadilla med salat og rømme, er kjempegodt.

Eller enkel tacoform. Stek løk og stek kjøttdeig med tacokrydder. Ha kjøttdeigen, løke og tortillachips i ildfast form, strø revet ost over og gratiner i ovnen. Server med lettrømme, tacosaus og salat.

Skrevet

Vi skal grille.

Sommerkoteletter

Salat og Coleslaw

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Jeg skal lage lasagne. Lager den fra scratch, med masse hvitløk og parmesanost, kjøttsaus og hvit saus. Mmmmmm :) Veldig godt med oliven oppi og, men mannen er ikke så glad i det ;) Tar ikke lang tid å forberede, og i ovnen klarer den seg jo selv.

Kan servere med salat til, brød og smør, eller bare noen friske agurkskiver.

Til dessert blir det assortert frukt :)

Skrevet

Jeg skal ha grønnsakssuppe og barna pølse og potetmos. Mannen får finne på noe selv. (Vi pleier ikke ha ulike middager altså).

Skrevet

Hvis det er mannen som nekter å spise ferdigmat og du er matlei og synes det er vanskelig å finne på noe, så burde han kanskje bidra litt? eller?

Skrevet

Vi skal ha stekt kyllingbryst med poteter og de grønnsakene jeg finner i fryseren. Pleier å spise ut av fryseren vår og høst før jeg tiner av og vasker..

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Tja, i dag står det lammelår på menyen her, men den har jo ligget marinert i 24 timer, og stekes i 14 timer, så den rekker du ikke i dag gitt ;) Men i går hadde vi kyllingrull med philadelpia ost og grønnsaksfyll, med potetbåter, salat og soppsaus :) Det var god mat det.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

og btw.. Om han ikke vil ha ferdigmat, så sier du det enkelt: enten får han lage middag til hele familien, eller så spiser du og ungen en pizza eller noe, så får han lage seg noe selv ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...