Gå til innhold

Pollenallergi - hva gjør dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner at det de siste dagene har vært en del pollen ute. Har før brukt Aerius tabletter, Nasonex nesespray og Livostin øyedråper. Men er vel faktisk bare øyedråpene jeg kan bruke nå som jeg er gravid. Første gang jeg var gravid brukte jeg Poleramin noen uker, men ble så trøtt at jeg ikke klarte å gå på de og da var også den verste perioden over for min del - så jeg kuttet de ut. Men nå er jeg på full fart vei inn i den verste perioden mai, juni og juli........

Kjenner at jeg ikke har lyst å bruke Poleramin? Er det andre tabletter som kan brukes? Jeg blir så innmari sliten av pollen, pluss at jeg nyser, har snue og rennende øyen. Legen min kunne liksom ikke svare noe godt for seg, turnuslege som er et stort surrehue...... Derfor spør jeg her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også allergi og går på det samme som deg. Har droppet medisiner i år, men har måttet kjøpe otrivin barn, slik at jeg får sove om natta. Får heller avvende meg senere og bruke saltvann om dagen og de andre allergisymptomene får jeg bare holde ut:-).

Skrevet

Bruker zyrtec og poleramin etter råd fra lege.

Skrevet

Tidligere anbefalte man Polaramin til Gravide, men nyere forskning viser at alle allergimedisinene antagelig er like trygge, inklusive aerius og livostin. Ikke alle leger er oppdatert på dette. Dersom legen din ikke vet dette, få ham til å sjekke feks på relis.no. Jeg tar allergimedisin som vanlig når jeg er gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...