Anonym bruker Skrevet 1. mai 2012 #1 Skrevet 1. mai 2012 Vi har gitt en liten slump mme på morgenkvisten for å lune sulten litt før frokost i bhg eller frokost hjemme for den del. Innimellom sovner hun igjen, når det passer seg. Andre gangene står vi opp selvf når jeg har tidligvakt. Gjør det noe om vi fortsetter med denne mme på morgenen? Ellers drikker hun varm lettmelk. Lunken iallefall.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2012 #2 Skrevet 1. mai 2012 Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke bare gir vanlig melk.. Et barn på 16mnd har ikke bruk for mme.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2012 #3 Skrevet 1. mai 2012 Hvorfor skulle det gjøre noe? Hvis hun synes det er kos er vel det helt fint! Her puppes det om morgenen, 17 mnd. Vet at han fint kan drikke melk, men så lenge det er kos så...
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2012 #4 Skrevet 1. mai 2012 gjør ikke noe å gi mme. Hvorfor ikke? Masse næring....
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 1. mai 2012 #5 Skrevet 1. mai 2012 Jeg kommer til å gjøre det, nå drikker hun ikke mme på morgenen enda, men går heller ikke i barnehagen, men når hun begynner til høsten blir det nok noen morgener som hos dere. Hun kan ikke få vanlig melk pga ku melk allergi så får spesial mme. Kommer til å gi det til hun blir 2 jeg da. Så tror ikke det er noe problem for din med litt på morgenen nei.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 1. mai 2012 #6 Skrevet 1. mai 2012 Jeg kommer til å gjøre det, nå drikker hun ikke mme på morgenen enda, men går heller ikke i barnehagen, men når hun begynner til høsten blir det nok noen morgener som hos dere. Hun kan ikke få vanlig melk pga ku melk allergi så får spesial mme. Kommer til å gi det til hun blir 2 jeg da. Så tror ikke det er noe problem for din med litt på morgenen nei. Hvordan fant dere ut at hun hadde kumelk allergi? Vi sitter med ei på 2 mnd (snart) som drikker mme (nan) Men hun sliter med mye gulp, magesmerter og har en del uforklarlige prikker i ansiktet. Noen i familien vår (husker ikke hvem) mente det kanskje kunne være melke allergi, men legen sier de ikke tester det før 3mnd, og apotekene her er HåPLøSE, det går ikke ann å få kjøpt mme uten kumelk uten grunnlag, trodde det var grunnlag nok å mistenke allergi jeg :-/
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 1. mai 2012 #7 Skrevet 1. mai 2012 HI: Om dere koser dere med mme på morgenen, så spiller vel ikke det noen rolle for noen andre Her sluttet vi med mme når gutten vat 11,5 mnd, da hadde han fått prøvesmake litt kumelk, og etter det avviste han mme blankt, ville kun ha kumelka si, så det ble slutt etter hans ønske
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 1. mai 2012 #8 Skrevet 1. mai 2012 Jeg kommer til å gjøre det, nå drikker hun ikke mme på morgenen enda, men går heller ikke i barnehagen, men når hun begynner til høsten blir det nok noen morgener som hos dere. Hun kan ikke få vanlig melk pga ku melk allergi så får spesial mme. Kommer til å gi det til hun blir 2 jeg da. Så tror ikke det er noe problem for din med litt på morgenen nei. Hvordan fant dere ut at hun hadde kumelk allergi? Vi sitter med ei på 2 mnd (snart) som drikker mme (nan) Men hun sliter med mye gulp, magesmerter og har en del uforklarlige prikker i ansiktet. Noen i familien vår (husker ikke hvem) mente det kanskje kunne være melke allergi, men legen sier de ikke tester det før 3mnd, og apotekene her er HåPLøSE, det går ikke ann å få kjøpt mme uten kumelk uten grunnlag, trodde det var grunnlag nok å mistenke allergi jeg :-/ AKKURAT samme symptomer som deres har. Jeg dro rett og slett til sykehuset med henne jeg, og gikk ikke før utredelse av alt. Da hadde hun ikke bæsjet på en uke noe de skal hver dag på mme, og så hadde hun knapt tisset... Da ble det konstantert kumelk allergi og jeg fikk resept på Neocate, og hun ble som et nytt menneske etter kun noe dager etter to uker var alle symptomene borte! Men du kan fint kjøpe neocate på apoteket uten resept, jeg gjorde nemlig den "feilien" jeg fikk ebskjed om at vedtak fra helfro skulle komme i posten så sykehuset sa jeg skulle kjøpe uten resept i straten og ta vare på kviteringene... Men det går ikke å få igejn på bare kviteringene visstnok, så måtte vente på vedtaket og brukte mye penger som jeg ikke fikk igjen. koster jo 586,- pr boks med Neocate og det er den allergifrie med hardest spaltet proteiner, Althera, og Nutramigen AA er det mer kumelk i og Mille reagerte til og med på de så hun er jo veldig allergisk da LYKKE TIL! dra til legen og be og sykehus henvisning
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 1. mai 2012 #9 Skrevet 1. mai 2012 Jeg kommer til å gjøre det, nå drikker hun ikke mme på morgenen enda, men går heller ikke i barnehagen, men når hun begynner til høsten blir det nok noen morgener som hos dere. Hun kan ikke få vanlig melk pga ku melk allergi så får spesial mme. Kommer til å gi det til hun blir 2 jeg da. Så tror ikke det er noe problem for din med litt på morgenen nei. Hvordan fant dere ut at hun hadde kumelk allergi? Vi sitter med ei på 2 mnd (snart) som drikker mme (nan) Men hun sliter med mye gulp, magesmerter og har en del uforklarlige prikker i ansiktet. Noen i familien vår (husker ikke hvem) mente det kanskje kunne være melke allergi, men legen sier de ikke tester det før 3mnd, og apotekene her er HåPLøSE, det går ikke ann å få kjøpt mme uten kumelk uten grunnlag, trodde det var grunnlag nok å mistenke allergi jeg :-/ AKKURAT samme symptomer som deres har. Jeg dro rett og slett til sykehuset med henne jeg, og gikk ikke før utredelse av alt. Da hadde hun ikke bæsjet på en uke noe de skal hver dag på mme, og så hadde hun knapt tisset... Da ble det konstantert kumelk allergi og jeg fikk resept på Neocate, og hun ble som et nytt menneske etter kun noe dager etter to uker var alle symptomene borte! Men du kan fint kjøpe neocate på apoteket uten resept, jeg gjorde nemlig den "feilien" jeg fikk ebskjed om at vedtak fra helfro skulle komme i posten så sykehuset sa jeg skulle kjøpe uten resept i straten og ta vare på kviteringene... Men det går ikke å få igejn på bare kviteringene visstnok, så måtte vente på vedtaket og brukte mye penger som jeg ikke fikk igjen. koster jo 586,- pr boks med Neocate og det er den allergifrie med hardest spaltet proteiner, Althera, og Nutramigen AA er det mer kumelk i og Mille reagerte til og med på de så hun er jo veldig allergisk da LYKKE TIL! dra til legen og be og sykehus henvisning
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 1. mai 2012 #10 Skrevet 1. mai 2012 Sorry mye slurve feil, gikk litt fort der gitt
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 1. mai 2012 #11 Skrevet 1. mai 2012 Jeg kommer til å gjøre det, nå drikker hun ikke mme på morgenen enda, men går heller ikke i barnehagen, men når hun begynner til høsten blir det nok noen morgener som hos dere. Hun kan ikke få vanlig melk pga ku melk allergi så får spesial mme. Kommer til å gi det til hun blir 2 jeg da. Så tror ikke det er noe problem for din med litt på morgenen nei. Hvordan fant dere ut at hun hadde kumelk allergi? Vi sitter med ei på 2 mnd (snart) som drikker mme (nan) Men hun sliter med mye gulp, magesmerter og har en del uforklarlige prikker i ansiktet. Noen i familien vår (husker ikke hvem) mente det kanskje kunne være melke allergi, men legen sier de ikke tester det før 3mnd, og apotekene her er HåPLøSE, det går ikke ann å få kjøpt mme uten kumelk uten grunnlag, trodde det var grunnlag nok å mistenke allergi jeg :-/ AKKURAT samme symptomer som deres har. Jeg dro rett og slett til sykehuset med henne jeg, og gikk ikke før utredelse av alt. Da hadde hun ikke bæsjet på en uke noe de skal hver dag på mme, og så hadde hun knapt tisset... Da ble det konstantert kumelk allergi og jeg fikk resept på Neocate, og hun ble som et nytt menneske etter kun noe dager etter to uker var alle symptomene borte! Men du kan fint kjøpe neocate på apoteket uten resept, jeg gjorde nemlig den "feilien" jeg fikk ebskjed om at vedtak fra helfro skulle komme i posten så sykehuset sa jeg skulle kjøpe uten resept i straten og ta vare på kviteringene... Men det går ikke å få igejn på bare kviteringene visstnok, så måtte vente på vedtaket og brukte mye penger som jeg ikke fikk igjen. koster jo 586,- pr boks med Neocate og det er den allergifrie med hardest spaltet proteiner, Althera, og Nutramigen AA er det mer kumelk i og Mille reagerte til og med på de så hun er jo veldig allergisk da LYKKE TIL! dra til legen og be og sykehus henvisning Huffda, da får jeg nok en gang ta kampen mot legen da, er en eldre herre som ikke har barn, han mener jeg bare overdriver det hele, fordi vårt første barn var så rolig ang alt (altså, legen mener jeg bare må bli vant til å ha unge som er mer urolig) Blir så oppgitt.. Når jeg tenker meg om, så kan hun gå en dag eller to uten avføring, leverer en del tissebleier pr dag da hvertfall..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå