Anonym bruker Skrevet 1. mai 2012 #1 Skrevet 1. mai 2012 Hei. Broren til min samboer og dama hans har en Dogo Canario valp, 7 mnd gammel, klin idiot. De greier ikke å håndtere han da han drar som en tulling på tur, er veldig sterk for å si det sånn, hopper opp på folk og lekeglefser (noe en valp kan gjøre så klart) Men jeg mener at når man velger å ta på seg en sånn type hund, så må man ha klare regler og kjenne rasen litt og hva man begir seg ut på. De har null peiling på hund fra før av. De har et barn på 1 år. Grunnen til at jeg spørr er fordi denne hunden står i bur store deler av dagen selvom dama hans er hjemme på dagtid sammen med barnet, hun går aldri tur med bikkja fordi hun ikke greier å håndtere den og barnevogn samtidig. De bor på en 70 kvm leilighet (2 etasjer) og det er så rotet der at det er en sti fra gangen og inn i stua, har ikke noen mulighet til å være i en hage og nå har de gitt bikkja naturmedisin så han skal bli roligere ( sier det er i samråd med vetrinær, en kjøper dette på nettet). Vi har hund selv og har nogenlunde peil på hund da jeg har hatt det hele livet. Og ja, vår hund sitter i bur når vi er på jobb, en kommer ut med en gang vi kommer hjem og får gå rundt i huset som hun selv vil. Denne hunden deres står MYE i buret og på natten står den å uler fordi den vil ut. Jeg kjenner inni meg at dette plager meg, men veit ikke hva vi skal gjøre? Vil vel høre her at man ikke skal bry seg, men jeg ville ikke latt en hund ha det sånn, får vondt av hele hunden. Hva kan vi gjøre? Hjelper ikke å snakke med de for de gidder ikke å bry seg. Takk for at du leste
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2012 #2 Skrevet 1. mai 2012 Kontakt Mattilsynet. Hunden vil neppe gjøre det selv.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2012 #3 Skrevet 1. mai 2012 Mattilsynet bør kontaktes, og helst barnevernet også. Er det så rotete at det er en sti gjennom huset så er vel ikke det særlig sunt miljø for et barn å leve i heller.. Stakar hun og unge..
Light of my life Skrevet 1. mai 2012 #4 Skrevet 1. mai 2012 Ta en prat med dem, fortell at du er bekymret og anbefal omplassering. Dersom de ikke vil høre på fornuft syntes jeg du bør ha baller nok til å si at du vil kontakte mattilsynet og dyrebeskyttelsen. Hunden har det ikke bra fra det du beskriver. Ettersom du er klar over situasjonen mener jeg det er like mye ditt ansvar å gjøre noe med det som eierene. Hunden kan tross alt ikke hjelpe seg selv. Ikke vent - gjør noe med en gang!
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2012 #5 Skrevet 1. mai 2012 Det er bare å fylle ut en bekymringsmelding på mattilsynet sine nettsider. akkurat gjort det selv om en annen hund faktisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå