Gå til innhold

filmet dere fødselen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og kjøpte dere inn et videokamera da eller brukte dere bare iphone e.l?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, tok ikke bilder engang. Men hadde ikke tid til det, og det var ikke i tankene mine. Nå angrer jeg litt, samtidig så er jeg glad. Tror ikke jeg hadde orket å se filmen. :P

Tror ikke det blir filming neste gang, men om det blir så blir det med mobilkamera.

Skrevet

Jeg kjøpte et filmkamera i burdagsgave til mannen rett før fødsel. Det blir mye brukt og ble mye brukt rett etter fødsel. Det er jeg sååååå glad for. Ser på de filmene hele tiden :P

Neste gang skal jeg filme under fødsel (under rier, men ikke når barnet kommer). Og rett etter fødsel :)

Skrevet

Veldig glad jeg ikke filmet fødselen og veldig glad vi ikke tok noen bilder før etter at barna var ute. Hadde aldri fallt meg inn å se på film av fødselen min.

Etter fødselen har vi filmet en del selvom vi er alt for dårlige.

Skrevet

Ja, filmet fødselen men fytti for et sumarum av bæljing og skriking. Orka ikke se på den, ikke samboeren min heller så den ligger gjemt et sted inni en boks lang vekk.

Tror jeg faktisk skal brenne den opp, vil overhodet ikke vise den frem til noen og jeg har null glede av å se på den selv. Mine egne minner er 100 ganger bedre en den skrekken jeg fremstiller på kamera.

Kan tenke meg kamera kan være veldig OK ved en fin og rolig fødsel. Det hadde ikke jeg.

Skrevet

Vi kjøpte inn kamera før snuppa kom, men rakk ikke ta det fram under fødselen, ble katastrofesnitt, etter bare noen timer på sykehuset. Skulle ønske vi hadde fått filmet litt der, for jeg husker så lite, og ville gjerne "vært" med på fødselen min om enn bare når jeg hadde sett på filmen etterpå. Etter at vi fikk se snuppa ble det såklart filmet masse. Vi filmer masse, moro å se på da, og sikkert gøy for henne å se når hun blir større og.

Neste gang skal kameraet fram med en gang, sånn at vi får filmet noe fra fødselen.

Skrevet

Nei, ikke hadde jeg ville filmet selve fødselen, men jeg skulle gjerne hatt mange bilder og mye film av ho lille de første timene etter fødsel.. Så henne ikke før hun var 9 timer gammel..

Skrevet

Samboer filmet mye helt til han plutselig ikke fikk lov mer av jordmor? Dette var på Riksen...jeg var mest opptatt av meg selv,så har aldri fått noe svar på hvorfor. Han stod i hodeenden og filmet fra over hodet mitt og nedover...

Skrevet

Filmet nr 3 (har 4), og angrer ikke et sekund. Men stoppet opp når jeg fikk pressrier, fordi jeg ikke ville ha det på film. Og har ikke filmet at ungen kom ut heller. Angrer litt på at jeg var så bestemt, men det er en kjempefin film å se på, er ikke sikkert det hadde vært like kjekt å se det mest intense. Helt frem til jeg måtte presse var jeg blid og smilende imellom taka, og har sett ofte på den sammen med 6-åringen. Han elsker å se den :)

Skrevet

No way!! Jeg ville aldri, aldri sett på den filmet om jeg hadde filmet det. Skrekk og gru.

Skrevet

Jeg filmet ikke, men jeg tok bilder. Første gang tok en jordmorstudent bilde når barnet kom, fra min vinkel så ser ikke at barnet kommer ut av meg, men har bilde når ungen har kommet helt ut. Jormoren hadde ikke rukket å snu det engang. Veldig glad i det bildet.

Andre gang jeg fødte så tok jeg bilde selv med en gang ungen kom ut, min mann klarte ikke å holde ett kamera, han var så skjelven og han hadde nok besvimt om han hadde tatt bilde. Jordmor kikka bare rart på meg når jeg sa jeg skulle ta bilde når ungen var kommet ut. Så jeg lå med kamera i armene mens jeg presset. Ungene er veldig opptatt av de bildene.

Min manns minste datter ble tatt med keisersnitt, og min mann tok bilder når hun ble forløst. De bildene har vi hengende på stueveggen. De bildene er kjempefine, han var veldig overrasket over hvor bra de ble også for han var ganske så skjelven når han tok de. Lyset og alt er så perfekt som det kan bli.

Skrevet

Nei. Noen minner er best å ha i hjertet.

Skrevet

ja, vi filmet, og tok masse bilder. Kjempestas å vise frem når vi har folk på besøk!

Skrevet

Ja, vi filmet fødselen! :) hadde en rolig og ikke særlig vond fødsel, så ble ikke hyling og skriking som noen nevner! ;) filmet fra vi kom på sykehuset 1,5 timer før gutten kom, og frem til han var ute! Videokameraet stod på stativ så det bare rullet og gikk;) er kjempeglad for det! Veldig koselig film og se, og er flere som har fått sett den, men det ble ikke filmet slik at en så rett hjem da! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...