Eeniemeenie Skrevet 1. mai 2012 #1 Skrevet 1. mai 2012 Hva skal man gjøre, bare ta av bleia og la uhellene komme? Jentungen er 3 år og 3 mnd og planen er å ha henne helt tørr til sommeren. Hun er altfor dårlig å si fra når trusa er på, og da blir det mange uhell. I barnehagen har hun bleie på, men går på do der også. Her hjemme idag har hun tissa og bæsja to ganger på do, og jeg er flink å rose henne hver gang hun sitter på do, uten doring eller noen ting Har lovet henne å ta henne med i butikken så hun kan få velge truser selv, og da motivere henne enda mer til å slutte. Har forklart henne at for å slutte med bleia må hun si fra hver gang hun må på do. Hva mer kan jeg gjøre? Belønnelses-system?
lille sprelle Skrevet 1. mai 2012 #2 Skrevet 1. mai 2012 Gjør noe kjempegøy når dere er på potte/do som bare skjer der. Ha faste "dotider" og vær nøye med å observere barnet. Det er som regel lett å se at det er noe på gang litt før det er det. Dekk til sofa, bilsete osv nå i starten. "kladder" er veldig kjekt - fåes på apoteket. Belønningssystem brukte aldri vi.
Eeniemeenie Skrevet 1. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 1. mai 2012 Når hun skal gjøre nummer to, ser jeg det på henne at det er oe på gang. Istad før kveldsstell satt jeg henne på do før jeg kledde av henne, og da kom det begge deler. Når hun kun skal tisse er det litt vanskelig å se på henne at noe er på gang, men er nøye med å sette henne på do etter hun har spist/drukket. Skal jeg tørre å sende henne i bhg uten bleie da..eller er det kanskje lurt å vente litt med?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå