Gå til innhold

Når begynner dere forberedelsene?


Nymeria

Anbefalte innlegg

lurer på om dere andre med desember-termin har begynt å planlegge enda? Ting som navn, og barnerom og ting som må gjøres og klær og jeg-vet-ikke-hva?

 

Merker at jeg vegrer meg for å engasjere meg for mye før første termin er over , går liksom rundt og tenker at det fortsatt er tidlig og at ting kan gå galt. Er 6+5.

 

Når begynte/begynner dere foreberedelsene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig delt på dette denne gangen. Første gang jeg var gravid la vi ned forbud mot noe som helst handling før ordinær ul i uke 18. Det ville blitt for tøft om noe gikk galt, vi hadde prøvd i 8 år. Likevel var jeg hele tida sikker på at alt skulle gå bra.

 

Denne gangen har jeg en dårligere følelse, føler liksom på meg at noe skal gå galt. Merker at jeg grubler på navn o.l. litt for å overbevise meg selv om at jeg skal klare dette. Og så skal vi i gang med å pusse opp soverommet vårt nå, og rent praktisk må det rommer om noen få år bli barnerom, så jeg kommer nok til å velge farger som kan passe både til voksenrom og barnerom i stedet for det som var planlagt.

 

Har gitt meg selv en slags frist. Skal på ul på torsdag, og så sant alt er ok skal jeg føre meg på terminlista her og begynne å planlegge resten av året :) Kanskje fortelle andre at jeg er gravid også - har så store bekkenproblemer allerede at det er vanskelig å bortforklare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 8+5 og var til UL da jeg var 7+1, og såg to små søte :D

Så vi er så vidt begynt å planlegge litt, men bare på "snakke" og diskutere stadiet. Skal på ny UL 30 mai, da er jeg i min 13 uke, så tenker kanskje det blir litt babytøy shopping da ;) Og begynner kanskje og kjøpe inn litt sakte men sikkert etter da, har jo litt ekstra å planlegge og kjøpe inn siden det er 2 stk også ;)

 

Gleder meg sånn til å kjøpe inn ting til småttisene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med tvillinger Sibabyno :D

Klør i fingrene etter å begynne, med min datter var vel alt innkjøpt før 6 mnd :P

Men venter til utover sommeren denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at har du lyst har du lov. :) første gang kjøpte jeg et par hvite bodyer som kunne brukes av både gutt og jente og syns det var kjempe koselig å se på dem til vi var kommet litt lenger og viste litt mer. Heg har alt myst litt på navn da det var så vanskelig sist, fant en kjekk navne app som jeg kan bruke fra senga der jeg ligger og er kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har drømt i over fire år om og handle inn til lille øllebølle.. Navn har vi hatt god tid på, så her er det bestemt for lenge siden!

Skal på ul igjen onsdag neste uke, og om alt er bra da (9+2), så begynner jeg og handle litt inn sånn litt etter litt... Har tenkt og kjøpe en "stor" barne ting i mnd. For og spre utgiftene litt liksom!

 

åååååå som jeg gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mor har begynt å strikke alt. Jeg har også lyst til det... men lurer på om det er for tidlig selv om det tar meg en evighet å strikke et plagg!! (det er vel redselen for at det skal gå feil som hindrer meg). Men i morgen er jeg 7 fullgåtte uker, risikoen har vel alt falt litt... så hvorfor ikke leke med litt garn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tør ikke helt begynne med innkjøp og planlegging da jeg har blitt skuffet tidligere og vil ikke gjennom det engang til. Tror jeg begynner sånn ca i uke 12/13. skal på tidlig ul neste uke da er jeg 9 uker på vei og se om alt er i orden. men vi har tenkt på navn og det er nesten bestemt. :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg kjenner at denne gangen stresser jeg ikke noe voldsomt med innkjøp. Forrige gang kjøpte jeg et lite sett i nøytrale farger i størrelse 50 sånn rundt uke 12-13. Resten handlet vi mer eller mindre de siste tre mnd. Siden vi i grunn har det meste denne gangen er det ikke så mye å shoppe heller, med mindre det blir en jente. Men det er koselig å se på ting da. Skal på tidlig UL i dag, er 11+3. Så det blir spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor strikker allerede, men siden vi er andregangs har vi nesten alt vi trenger. ;)

 

Venter med å kjøpe klær til jeg vet kjønn, spesielt siden vi har 4 år med jenteklær liggende på boden, og fordi jeg som jentemamma ikke synes de nøytrale klærne i butikken egentlig er så nøytrale. *ler* (Den hadde for jentete krave, den var for guttete i mønsteret ;P)

Er det gutt, kan jeg sortere og selge/gi bort jenteklær. ;)

 

Samme med rommet, er det gutt får han gjesterommet, er det jente skal hun få storesøsters rom, mens storesøster skal få gjesterommet som sitt nye rom (grunnet rosa tapet på dagens rom).

 

Bilsete skal vi ha "nytt" - har tinget et etter ei venninnes barn, men hun blir 1 år samme måned som vi føder, så det kommer ikke i hus på en stund.

 

Navn har vi pratet om, men jeg må finne en navnebok for å komme litt videre. Vi vet mellomnavnene, men må finne navn som passer til storesøster.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Guttenavn har jeg hatt klar i over ti år, jentenavn er jeg nesten sikker på.

Har ei jente på 4 år fra før, samt en nevø som er litt yngre, så det meste av klær og utstyr er vel egentlig i boks allerede. Har likevel ikke klart å la være å kjøpe noen plagg, mest kneppebodyer, de er jo så utrolig praktiske!

Holder på å bygge hus, og har et par alternative plasseringer av barnesenga i tankene. Badet er selvsagt utformet slik at det er plass til stellebord ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke begynt med noe enda, er 11+0. Har mye etter de 2 jeg har fra før, blir 7 år mellom hvert av barna, så en del må nok kjøpes. Men drøyer nok en del av innkjøp til høsten :) Navn har vi pratet om, men dette trenger vi nok frem til desember på å finne ut av siden vi ikke helt er enige :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte å begynne planlegging for alvor etter sommeren. Da vet vi kjønn også... Og jeg vil tro at tiden fra etter sommeren til fødsel kommer til å gå relativt fort. Er jo julegaver som må ordnes også... Har som mål å bli ferdig før fødselen! Gleder meg masse til å fikse babyrom og å gå igjennom babyklærne vi har etter første mann... :-) Lykke til med forberedelsene alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjøpt inn noe enda, men jeg kikker litt da. Kikket på barnevogner igår, og idag har jeg sett litt på klær. Blir vel ikke kjøpt noe heller før over sommeren tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter nr 3 så klær har jeg ikke begynt å tenke på enda... Pappaen vil gjerne vite kjønnet denne gangen så hvis det er ei jente vi venter vil jeg nok gå bananas siden vi har to skjønne gutter fra før! Har en del unisex klær i lite størrelse! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer nok til å drøye innkjøp til etter sommeren.

 

(Selv om det klør i fingrene etter å gå gjennom alt vi har og se hva vi trenger og dra på shopping)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...