Gå til innhold

hva kan dette skyldes/være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 2,5 år spiser så og si ingenting lengre. Før åt han som om han ikke hadde bunn, og utviklet seg fint. Siden han var 18 mnd har vekten snudd, han har gått opp, men det er så veldig lite. Han ligger langt under gjennomsnittet, og vektkurven går nedover. Det siste halve året har han så og si aldri hatt normal avføring . Det er endten så hardt at det nesten ikke er farge på, eller så er det veldig løst og til tider flytende.

Hs snakket om at det kunne være cøliaki, men burde ikke gutten fått vondt da? Virker ikke som om han har noe ubehag. Noen som går vært borti lignende? Er så bekymret for go gutten min...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville sjekket ut allergier ja, man trenger ikke ha smerter for å ha cøliaki selv om mange har det. Er ikke så uvanlig at folk går med cøliaki i mange år uten å vite det, de tror de bare har litt irritabel tarm eller noe sånt.

Kan jo være han reagerer på melk, egg eller andre ting også, men ikke prøv å kutte ut ting fra kosten før prøvene er tatt. Kom dere til lege.

Skrevet

Ville sjekket ut allergier ja, man trenger ikke ha smerter for å ha cøliaki selv om mange har det. Er ikke så uvanlig at folk går med cøliaki i mange år uten å vite det, de tror de bare har litt irritabel tarm eller noe sånt.

Kan jo være han reagerer på melk, egg eller andre ting også, men ikke prøv å kutte ut ting fra kosten før prøvene er tatt. Kom dere til lege.

Tusen takk for svar :) skal til legen med ham i morgen så håper de finner ut av det :) hvis det viser seg og være noe matallergi har vi vertfall tiltak vi kan gjøre for å hjelpe ham!

Skrevet

Første jeg tenkte da jeg startet å lese var også cøliaki.

Det finnes mange symptomer på cøliaki, og en kan ha alle eller ingen. Det er ikke uten grunn at for hver med diagnose går det en og ikke aner at vedkommende har sykdommen.

Men gutten din har iallfall to sterke symptomer på cøliaki. Mulig han har noen flere også, men som du ikke forbinder med det, det hadde iallfall min.

Så få det sjekket ut, bedre å gjøre det en gang for mye enn en gang for lite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...