Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om navnestempel kan brukes i strikkede klær? Hva er evt best til merking av slike klær; navnelapper i tøy eller "plastlapper" som strykes på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen erfaringer med stempel. Men navn lapper av plast sitter best, men blir etter en stund stive og sprekker opp(ikke veldig behagelig når det gnisser i nakken) Navn lapper i stoff sitter ikke så godt på, men er myke og behagelige( min erfaring er at disse må erstattes etter en stund, hvis ikke faller de av)

Skrevet

Disse bruker jeg

presis.no

Skrevet (endret)

Har dette navnestempelet, og nei desverre det funker ikke på ull og ikke spesielt bra på bomull heller. Veldig skuffa!! Dyrt og dårlig...

Kjøpte dette fordi de vanlige påstrykbare navnelappene sitter så dårlig på ull, må nok kjøpe sånn i stoff som man syr på :(

Endret av EnBlå&ToRosa
Skrevet

Anonym #3 over her: faller ikke de lappene lett av? Leste om noen som var plaget med det i en annen tråd her..

Huff, er så dårlig til å sy, vil unngå det i det lengste.... :P

Skrevet

Anonym #3 over her: faller ikke de lappene lett av? Leste om noen som var plaget med det i en annen tråd her..

Huff, er så dårlig til å sy, vil unngå det i det lengste.... :P

Nei jeg har ikke hatt problemer med de. Bruker de på ull også.

Skrevet

Jeg bruker fra sabo.no, super fornøyd med disse da de festet med noen plastikk "knotter". Da kan de også taes av om klærne skal arves videre :-). Tåler vask etter vask og enkle og feste. Trenger verken symaskin eller strykejern ;-)

Skrevet

Jeg bruker fra sabo.no, super fornøyd med disse da de festet med noen plastikk "knotter". Da kan de også taes av om klærne skal arves videre :-). Tåler vask etter vask og enkle og feste. Trenger verken symaskin eller strykejern ;-)

Jeg likte absolutt ikke disse.

Digre navnelapper og fikk aldri bort hele tuppen så selv om den satt på utsiden ble det ekkelt.

Skrevet

Er like store som de man stryker på da, ikke hatt noe problem med ubehag ihvertfall. Fester de sånn at den tuppen som brekker av vender vekk fra kroppen :-)

Skrevet

Ja, jeg urderte å kjøpe sånne knotter. Men de er ikke så små/lette å få av, at babyer kan få de i halsen? :-D Mye rart man tenker på... hahha ;-)

Skrevet

Nei de sitter godt hvis du gjør det riktig. Og man merker jo ikke tøyet til babyer?

Skrevet

Tenker det samme, ikke vært noe problem hos oss. Festes godt, men kan jo falle av om klærne er litt tjukke. Men man fester jo ikke på så små klær. Knottene er ikke så store at de sitter fast hvis en ettåring skulle være uheldig og svelge.

Skrevet

Nei de sitter godt hvis du gjør det riktig. Og man merker jo ikke tøyet til babyer?

Mente rundt ett års alder... ALT går i munnen, inkludert alle knapper på klær osv. :-p

Skrevet

Ok, men de er veldig små så det er nok ingen fare å spise de ;)

Mente rundt ett års alder... ALT går i munnen, inkludert alle knapper på klær osv. :-p

Skrevet

Jeg har også et slikt navnestempel, og likedan som hun over her er min erfaring at det verken funker til strikkeplagg eller bomullsplagg. Kan til nød skimte skriften på en lys body (før vask riktignok).

Så nei, her går det i merkelapper. Jeg bruker strykelapper på bomullsklær der overflaten er jevn, om du skjønner? Sånn som på bodyer, t-skjorter.. Har ikke fått dem til å sitte skikkelig på strikka plagg så der bruker jeg sånne jeg kan sy fast. Men tar bare en nål og tråd og tråkler den fast, sitter som støpt!

Skrevet

Jeg har ikke forsøkt navnestempel. Men har brukt påstrykbare navnelapper i fire år til mine to barn. Jeg har ikke, som de andre skriver, problem med at de faller av, verken på ull eller andre plagg. Kanskje de brister litt på ullsokker med ruglete kant. Men det er jo fordi de blir strukket hele tiden.

Disse bruker jeg: http://www.navnelapper.no/bestilling?gclid=CL237L-A5K8CFetXmAod_CL-CQ

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...