Anonym bruker Skrevet 1. mai 2012 #1 Skrevet 1. mai 2012 Jenta mi har kasta opp siden lørdag morgen, alt hun drikker kommer opp igjen. Vi var hos legen på søndag og mandag, men får bare beskjed om å fortsette å gi henne drikke. Hun kaster opp ca 1 gang i timen og har ikke hatt våt bleie siden fredag. Hun sover meste parten av tiden og våkner når hun kaster opp, da må jeg bytte på både hun og sengen, så sovner hun igjen. hele tiden når hun er våken gråter hun. Nå er vi på den fjerde dagen med oppkast, tør bleie og null avføring. Hvor lenge er det normalt at omgangssyken varer? Er det virkelig ingenting leger kan gjøre før hun kollapser?? Får så vondt av henne Hilsen fortvilet sliten mor
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2012 #3 Skrevet 1. mai 2012 Får du i henne drikke da? Eller kaster hun opp alt hun drikker? 4 dager uten at hun tisser er veldig lenge, så jeg ville nok ha ringt legevakt igjen i dag!
iskaffe ♂ ♀ Skrevet 1. mai 2012 #4 Skrevet 1. mai 2012 vi skal dit igjen etterpå kl 20. hun kaster opp alt hun drikker ja. Nå har hun fått feber også.... 39,2.....
Venter endelig nr2 😍 Skrevet 1. mai 2012 #5 Skrevet 1. mai 2012 Jeg ville ha sørget for å fått henne inn lagt jeg. Ikke bra for så småe barn det der. Stå på kravene.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2012 #6 Skrevet 1. mai 2012 Høres mer ut som en matforgiftning enn en omgangssyke synes jeg, man spyr ikke en gang i timen i fire dager av en uskyldig magevirus! Selv om hun kaster opp hver gang hun drikker blir det alltid littegranne væske igjen i magesekken så fortsett å gi henne drikke. Vi hadde samme runden med sønnen vår da han var nærmere 2 år, vi snakket med legevakten flere ganger hver dag og følte virkelig vi ble tatt på alvor. Men de legger ikke inn ungen før det er helt nødvendig, ungen vår var jo litt større og det er ganske skremmende for dem å bli lagt inn på sykehuset med slange i armen også så de håper i det lengste det skal snu av seg selv. Vi fikk beskjed om å komme med en gang om ungen ble apatisk, vi ikke fikk skikkelig blikkontakt eller om det sluttet komme tårer når han gråt, da er de veldig uttørket. Her snudde det heldigvis på fjerde dagen, da sluttet han å kaste opp. Men han var pjusk og uten matlyst enda mange dager. Legen trodde det var en slags matforgiftning. God bedring, håper det snur snart hos dere også.
iskaffe ♂ ♀ Skrevet 1. mai 2012 #7 Skrevet 1. mai 2012 Ja, tenkt på det. men jeg har en sønn på 5 år, som ingen kan ha... Vi har ikke familie eller venner her vi bor. Kan han bli med på sykehuset?
iskaffe ♂ ♀ Skrevet 1. mai 2012 #8 Skrevet 1. mai 2012 jeg å broren har ikke blitt syke, så rart om det er omgangssyken å, for det smitter jo! skjønner virkelig ikke hva som feiler henne, hun ligger bare å vrir seg og å gråter, gjør så vondt i mammahjerte nå.......
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 1. mai 2012 #9 Skrevet 1. mai 2012 Huff hørtes fælt ut! Godt dere skal på legevakt igjen. Synes ikke det høres ut som omgangssyke...
Utrulig Skrevet 1. mai 2012 #10 Skrevet 1. mai 2012 jeg å broren har ikke blitt syke, så rart om det er omgangssyken å, for det smitter jo! skjønner virkelig ikke hva som feiler henne, hun ligger bare å vrir seg og å gråter, gjør så vondt i mammahjerte nå....... Hadde ikke venta til kl 20 00 ho kan få nyresvikt når det ikke kommer vått i bleia . Faen on jeg hadde venta så lenge som du gjør nå. Burde minst ha vært innlagt og fått næring seinast i GåR. Har hun kramper og blir blå på lipper og nese , da er dei ikke greit.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2012 #11 Skrevet 1. mai 2012 Så bra dere har time i kveld! Jeg vet om fler barn som har fått kraftig omgangs syke i det siste og som har blitt lagt inn på grunn av dehydrering! Så jeg tror det er en ganske sterk omgangssyke som går nå. Jeg mener forresten at du kan få ha med den elste om det blir sykehus innleggelse. Jeg har vært borti at yngre søsken har vært med mor når storesøsken har blitt innlagt og ingen kan passe så jeg tror det er det samme andre veien. Lykke til hos legen! #3
Utrulig Skrevet 1. mai 2012 #12 Skrevet 1. mai 2012 jeg å broren har ikke blitt syke, så rart om det er omgangssyken å, for det smitter jo! skjønner virkelig ikke hva som feiler henne, hun ligger bare å vrir seg og å gråter, gjør så vondt i mammahjerte nå.......
iskaffe ♂ ♀ Skrevet 1. mai 2012 #13 Skrevet 1. mai 2012 hun har ikke kramper, men er litt sjelven, tror det er lavt blodskukker pga hun ikke har spist siden fredag. drikker kun farris med eplejus (råd fra lege) men det kommer opp igjen. fikk beskjed at det ikke var noen vits å komme før pga det var så mange der....
Lillegullskatt Skrevet 1. mai 2012 #14 Skrevet 1. mai 2012 Er du helt sikker på at hun ikke har hatt åt bleie på 4 dager??? Helt helt sikker? Dersom hun ikke har hatt det, vil jeg anbefale deg å dra på legevakta nå! Hvor mye væske får du i henne pr time? Har hun hatt diaré eller avføring?
iskaffe ♂ ♀ Skrevet 1. mai 2012 #15 Skrevet 1. mai 2012 Hun hadde så vidt det var litt i går, bitte litt brunt tiss i bleia som lukta stramt. Vet ikke hvor mye veske hun får i seg pga det kommer opp igjen. Hun har ikke bæsjet på 3 dager. Vært på legevakta og fått samme beskjed som før "ta kontakt i morgen om hun ikke er bedre" Hun har heldigvis ikke kastet opp siden 1745. så er ny rekord nå Håper det er over nå... hun har drikket ca 125 ml farris med eplejus som ikke har kommet opp igjen.
Lillegullskatt Skrevet 1. mai 2012 #16 Skrevet 1. mai 2012 Uff, stakar jenta di Virker veldig sløvt av LV å la være å legge dere inn synes jeg.. tok de blodprøver av henne? Men veldig bra at det har roet seg da.. Nå er det viktig at du får i henne mest mulig væske til i morgen. Anbefaler deg å få i henne minst ei teskje væske hvert 10 min gjennom natten, eller ca 50 ml hver halvtime dersom hun har sluttet å kaste opp.. Travelt for deg, men det er så viktig.. Ønsker dere ei rolig natt og veldig god bedring..
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. mai 2012 #17 Skrevet 1. mai 2012 Sønnen min kasta opp alt han drakk (3 dl var alt han fikk i seg) var slapp og hadde feber en dag. da dro vi på legevakten og ble lagt inn med en gang. Han kastet opp bare 3 ganger den dagen, og han var nesten 2 år. Veldig rart at dere ikke blir lagt inn... Spør naboen om de kan passe sønnen din. Har de tatt crp på henne?
iskaffe ♂ ♀ Skrevet 1. mai 2012 #18 Skrevet 1. mai 2012 Vi var hos fastlegen i går, tok crp da og den var under 8. de tok ikke crp i dag. hun sover nå, men drakk godt før hun sovnet. skal gi henne godt med drikke, hun har fortsatt ikke kastet opp så nå håper jeg inderlig dette er over
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #19 Skrevet 2. mai 2012 Du må dra til lege NÅ!! Brunt tiss, slapp unge, nesten tørre bleier? Min datter fikk komme rett inn til lege etter ett døgn med nesten tørre bleier. Ja, jeg skriver dette for skremme deg til å dra til lege. Små barn tåler dehydrering en stund, men når de først bikker over så er det skikkelig skummelt! LEGE NÅ!
iskaffe ♂ ♀ Skrevet 2. mai 2012 #20 Skrevet 2. mai 2012 Vi har vært hos legen igjen nå pga hun har fått utslett. Hun har begynt å tisse igjen (lyst tiss) drikker godt men fortsatt litt som kommer opp igjen. kaster ikke opp like ofte nå. Trodde det var over i går etter mange timer uten oppkast men det begynte igjen kl 03.... Fikk bedskjed om å ta en dag om gangen og følge med at hun tisser og drikker godt.
Lillegullskatt Skrevet 2. mai 2012 #21 Skrevet 2. mai 2012 Har de tatt blodprøver av henne? Nå mener jeg ikke crp som viser infeksjonsverdi, men syre/base status som viser bl annet om man er dehydrert... Fint at hun drikker nå da, håper det værste er over for dere nå..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå