Anonym bruker Skrevet 1. mai 2012 #1 Skrevet 1. mai 2012 Fikk en kronisk sykdom for 1,5 år siden som gjør at jeg går opp i vekt. Er ikke overvektig, men vekten er i stadig økning til tross for at jeg har gått over til trening og sunt kosthold. Er det mulig å reise til utlandet å ta slankeoperasjon? Har de samme kriterier der? Alså betale dette selv, kan en ikke få slankeoperasjon da uansett?
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2012 #2 Skrevet 1. mai 2012 Hva er vitsen hvis du ikke er overvektig? En slankeoperasjon er jo for de som ikke klarer å spise seg ned på normalt vis. De får boosten som gjør at de legger om livsstilen med opr. En slankeoperasjon garanterer bare 15 kg, starten på nedgangen. Den garanterer ikke 50 kg ned osv. Vil du gå på avføringspiller og/eller ta B12 sprøyte resten av livet, når du kan slippe? Du trenger hjelp til rett diett/kosthold pga sykdommen du har fått, ikke slankeoperasjon!
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2012 #3 Skrevet 1. mai 2012 Jeg tar allerede b12 for resten av livet pga sykdommen jeg har...
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2012 #4 Skrevet 1. mai 2012 betaler du for operasjonen selv får du det så lenge du har en bmi over 30 tror jeg det er. har nettopp tatt denne operasjonen selv, men fikk den dekket av staten. slankeoperasjonen er ikke noe quick fix men ett hjelpeverktøy. så tenk nøje gjennom dette før du tar ett valg.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 1. mai 2012 #5 Skrevet 1. mai 2012 Men hvis du har en kronisk sykdom som gjør at du går opp i vekt selvom du spiser sunt og trener, vil ikke fallskjerm fortsette å gå opp i vekt selvom du tar slankeoperasjob? Ser ikke helt logikken i det jeg...
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2012 #6 Skrevet 1. mai 2012 Ja bare og ta i utlandet det.. Ei venninde av meg tok i februar personen i nabosengen døde hun har vært innlagt på sykehus 6 ganger så velkommen skal du være-
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 1. mai 2012 #7 Skrevet 1. mai 2012 * vil ikke du fortsette å gå opp i vekt, skulle det stå, vet ikke hvorfor fallskjerm kom inn her, skriver fra mob, Hehe
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2012 #8 Skrevet 1. mai 2012 Hvis du tar det privat på Aleris i Oslo må du ha en BMI over 40 eller 35 med tilleggssykdommer. Dette vet jeg da jeg selv tok denne operasjonen på Aleris for 2 år siden.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2012 #9 Skrevet 1. mai 2012 Hva ved denne sykdommen er det som gjør at du går opp i vekt da? Skjønner ikke hva det skal kunne hjelpe deg å fjerne mesteparten av magesekken og en del av tarmene?
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2012 #10 Skrevet 1. mai 2012 Hva er vitsen hvis du ikke er overvektig? En slankeoperasjon er jo for de som ikke klarer å spise seg ned på normalt vis. De får boosten som gjør at de legger om livsstilen med opr. En slankeoperasjon garanterer bare 15 kg, starten på nedgangen. Den garanterer ikke 50 kg ned osv. Vil du gå på avføringspiller og/eller ta B12 sprøyte resten av livet, når du kan slippe? Du trenger hjelp til rett diett/kosthold pga sykdommen du har fått, ikke slankeoperasjon! Helt feil! En slankeoperasjon garanterer ingen kg. Men de sier at de aller fleste tar av seg 75-80 % av overvekten. Avføringspiller!!??? Hvor i alle dager har du det fra? Slankeoperasjon er for de som har prøvd alt,vært overvektig mesteparten av livet og som ikke klarer å gå ned selv. Det er ett hjelpemiddel for å gå ned i vekt. Operasjonen i seg selv garanterer ingen ting,men de aller fleste går ned mye. Jeg har selv utført en slankeoperasjon. Gått ned all overvekt uten plager. Ja du må ta kosttilskudd resten av livet. Og du kan få komplikasjoner som med alle operasjoner. Men tarmsystemet fungerer normalt,man går ikke på tabletter pga avføringsproblemer. Og b vitaminer kan tas som tablett istedet for sprøyte! Irriterer meg grenseløst med de som tror de vet så mye om slike operasjoner!
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2012 #11 Skrevet 1. mai 2012 Det bør virkelig være siste utvei, og da skulle jeg prøvd ALT annet først... Det er et alvorlig inngrep med potensielt dødelige komplikasjoner, eller du kan få plager resten av livet i form av dårlig næringsopptak, underernæring etc etc. For de som virkelig er overvektig er det et fantastisk hjelpemiddel, men er du bare noen kilo overvektig hadde jeg heller vært ekstremt nøye med kostholdet og trent mer. Man legger ikke på seg hvis man spiser mindre enn man forbrenner.... Og for all del, ta operasjonen i Norge hvis du ender opp med det. Koster kanskje en 30 000 mer, men det er en billig livsforsikring....
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2012 #12 Skrevet 1. mai 2012 Det bør virkelig være siste utvei, og da skulle jeg prøvd ALT annet først... Det er et alvorlig inngrep med potensielt dødelige komplikasjoner, eller du kan få plager resten av livet i form av dårlig næringsopptak, underernæring etc etc. For de som virkelig er overvektig er det et fantastisk hjelpemiddel, men er du bare noen kilo overvektig hadde jeg heller vært ekstremt nøye med kostholdet og trent mer. Man legger ikke på seg hvis man spiser mindre enn man forbrenner.... Og for all del, ta operasjonen i Norge hvis du ender opp med det. Koster kanskje en 30 000 mer, men det er en billig livsforsikring....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå