Gå til innhold

jeg glemte å levere selvangivelsen, men....

Anbefalte innlegg

Skrevet

trenger man det om man ikke har endringer?

hvordan sjekker man egentlig at alt stemmer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men trenger ikke det dersom det ikke er noen endringer. Man sjekker om alt stemmer ved å se over alle summene og sammenligne dem med årsoppgaver osv.

Skrevet

enn det som kalles foreldrefradrag(eller noe slikt?) skal man føre opp det man hadde ifjor i barnehageregninger?og MÅ man det?

Skrevet

trenger man det om man ikke har endringer?

hvordan sjekker man egentlig at alt stemmer?

Du trenger ikke aktivt levere når du ikke har noen endringer.

Du er selv ansvarlig for å sjekke tallene på selvangivelsen opp mot ligningsattestene du har fått.

Skrevet

enn det som kalles foreldrefradrag(eller noe slikt?) skal man føre opp det man hadde ifjor i barnehageregninger?og MÅ man det?

Har du aldri levert selvangivelse før du?

Man er PLIKTIG Å sjekke selvangivelsen sin. Selv om den blir "levert" enda du glemmer Å fysisk levere den, sÅ er den automatisk leveringen en bekreftelse fra din side pÅ at alt som stÅr i den er helt korrekt. Dersom noe er galt, og det blir oppdaget, vil det fÅ følger for deg og da nytter det ikke Å si "oi, jeg glemte den visst".

Foreldrefradraget pleier Å bli ført pÅ automatisk, dersom det ikke er blitt det, sÅ gÅr du glipp av det skattefradraget du kunne fÅtt der. AltsÅ du taper penger. Til neste År vil jeg rÅde deg til Å gjøre det du skal gjøre, dvs Å gjennomgÅ selvangivelsen i god tid før den leveres...

Gjest Hippoღ
Skrevet

Har du aldri levert selvangivelse før du?

Man er PLIKTIG Å sjekke selvangivelsen sin. Selv om den blir "levert" enda du glemmer Å fysisk levere den, sÅ er den automatisk leveringen en bekreftelse fra din side pÅ at alt som stÅr i den er helt korrekt. Dersom noe er galt, og det blir oppdaget, vil det fÅ følger for deg og da nytter det ikke Å si "oi, jeg glemte den visst".

Foreldrefradraget pleier Å bli ført pÅ automatisk, dersom det ikke er blitt det, sÅ gÅr du glipp av det skattefradraget du kunne fÅtt der. AltsÅ du taper penger. Til neste År vil jeg rÅde deg til Å gjøre det du skal gjøre, dvs Å gjennomgÅ selvangivelsen i god tid før den leveres...

Gjest Hippoღ
Skrevet

Ja der kom det ikke mye svar ;)

Man kan klage på skatten i ettertid og føre på fradrag da. Det er en frist for det hver høst.

Skrevet

En del, som f.eks. meg, har fått brev om å føre på manglende opplysninger om aksjer og/eller kundeutbytte fra Gjensidige. Men dette gjelder kanskje ikke deg?

Ble først litt nervøs for om jeg ville klare å finne beløpet fra Gjensidige, Men jeg fant det heldigvis enkelt i nettbanken, ved å sjekke bevegelsene på kontoen gjennom de siste seks mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...