Gå til innhold

baby i utdrikkningslag?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei venninne skal gifte seg til sommeren og skal da ha utdrikkningslag. Forloveren som arrangerer alt skal ha med seg babyen sin..... Dette er et ganske stilfult, ikke noe rølp, vi skal ut på et landsted med tapaskurs og vinsmaking. Bruden er i utgangspunktet veldig partyløve og en av de siste som går hjem fra festen....

Men uansett, er det normalt å ha med baby på utdrikkningslag? Jeg for min del kjenner at det legger en del dempere for meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, så lenge det ikke blir rølp og grøftefyll så er dte vel ikke så farlig. Regner med at babyen er et spedbarn og ikke en vilter 10mnd..

Skrevet

Nei, det er ikke normalt, og jeg hadde også synes det var en demper. Det må da være mulig å la noen andre ha babyen i de timene?

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Hadde aldri fallt meg inn å ta med baby i utdrikningslag. Ei venninne av meg skulle gifte seg når gutten var 4 mnd, siden samboeren var opptatt den kvelden det var utdrikningslag, så ringte jeg og meldte avbud, noe hun syntes var helt ok, var jo litt kjipt jeg ikke ble med, men tror de fleste som var der den kvelden var enige i at jeg gjorde det riktige, siden babyer/barn kan legge demper på slike tilsettninger :)

Skrevet

Ikke normalt i min verden hvertfall. Et utdrikningslag handler jo om bruden, og hun burde få den festen hun ønsker. Jeg har alltid syntes det er rart med forlovere som helt tydelig arrangerer utdrikningslag etter sine ønsker og behov.

Skrevet

Jeg skal være forlover i bryllup når min baby er 2 mnd gammel, og jeg vurderte lenge å ta babyen med i utdrikkingslag. For min del kom jeg til at det ble for mye styr å reise til andre kanten av landet, og kanskje hemmende på utdrikkingslaget om jeg gjorde det på den måten. Alternativet her, og kanskje i situasjonen det er snakk om i tråden, er at det ikke blir noe utdrikkingslag. Og det er jo også litt synd for noen, så kanskje det er et bedre onde å ha babyen med.

Skrevet

Siste utdrikningslag jeg var i, var det tre babyer :) Så her er det nok litt forskjellig meninger og tanker om dette. Klart, man tar ikke med seg baby på et rølpete utdrikningslag. Men hvis det er mer koselig-gjøre-ting-sammen-utdrikningslag, går det jo helt fint. De med baby dro jo hjem tidligere på kvelden også, så da ble det mer fest etterpå.

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

I min vennegjeng er det ikke normalt å ta med babyen. Skal i utdrikningslag nå i slutten av juni, og da er vi tre stykker som har babyer som er under 3 mnd. Og ingen av oss skal ha med barnet.

Men far skal komme innom med han en gang i løpet av dagen, slik at jeg får "tømt" puppene litt ;)

Skrevet

Det kommer jo an på hvor gammel babyen er og hvor avhengig den av mora (som regel puppen).

Jeg vet om flere utdrikkingslag med baby og ser ikke problemet med det. Spesielt når det er forloveren som arrangerer laget er det ikke alltid et alternativ å ikke komme.

De som kommer med baby pleier jo enten å gå hjem tidlig eller så kommer pappaen og henter ved sengetid, så jeg ser ikke problemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...