Gå til innhold

tine laksefilet i mikro??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det an? Tenkte å ha laks til middag men hvis jeg ikke kan tine den i mikroen tror jeg at jeg må finne på noe annet.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du koke eller steke laksen?

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Det går, sett microen på det laveste, og tin.. Følg opp med jevne mellomrom, så du bare tiner den til den er tint, om den ligger lengre enn det den bruker på å tine, så blir det ikke noe godt å spise til middag ;)

Går også ann å fylle glovarmt vann i vasken, og legge en stor bolle med fisken i oppi, snu litt på fisken av og til, så tines den da også ;)

Skrevet

skal steke eller ovnsbake laksen. ok, hvis jeg finner lav styrke på mikroen skal jeg prøve, om ikke trur jeg at jeg tar tipset med varmvann i en bolle! :)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

skal steke eller ovnsbake laksen. ok, hvis jeg finner lav styrke på mikroen skal jeg prøve, om ikke trur jeg at jeg tar tipset med varmvann i en bolle! :)

Ikke varmt vann i bollen der fisken ligger da ;) Det er viktig, da blir fisken vassen og smuldrer ;)

Skrevet

Nå er det nok for sent men til neste gang så setter du den bare i ovnen om du skal ha ovnsbakt laks. Det har jeg gjort :D

Gjerne sett den inn med en gang du setter på ovnen.

Skrevet

Det er bedre å tine fisken i kaldt vann.

Kvaliteten blir dårligere når du bruker varmt vann.

Og ja, den tiner i kaldt vann :)

Skrevet

Du bør verken tine den i mikroen eller i vannbad. Laks er fet fisk og det er ikke heldig for fettet å tine den på den måten.

Du ordner den bare klar i en ildfast form, har på krydder og steker den i ca. 30 min på 200 grader. Og det er det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...