Gå til innhold

Og slik kan det gå...

Anbefalte innlegg

Gjest lillemor og lillefrøken
Skrevet

Etter jeg ble mor så har jeg blitt veldig vandt med å gå å prate med baby/småbarn uten å få så mye svar, det innebærer også at jeg går å småprater litt om det rundt meg... Nå legger jeg merke til at dette er noe jeg fortsatter med uten at barnet mitt er i nærheten, tenkte senest over det når jeg shoppet klær i helga, haha, hva må folk tro om ei skrulle i sin beste alder som går å småprater med seg selv?? Jeg må skjerpe meg ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Gjør det samme her også, og jeg er ikke 24 år enda engang ;) Sto på butikken her om dagen og pratet som om jeg pratet til sønnen min, oppdager at det står en eldre dame og smiler til meg (et "typisk" sympati smil, slik man sender til de som ikke er "helt normale".. Om dere forstår hva jeg mener)

Joda, der sto jeg og snakket om hvor fine jordbærene var, og med blåbær, bananer og bringebær så skulle VI få en fin lørdags desert! Tror man må følge opp seg selv, minne seg selv på at ungen(e) faktsik er igjen hjemme sammen med sin bestemor :-p hehe

Skrevet

Hehe morsomt :D

Skrevet

Også går man å rugger på handlevogna selv om du ikke har noe barn med.... :)

Skrevet

Hehe, det gjør jeg enda, selv om det er lenge siden jeg har hatt baby i vogn. Sitter liksom i kroppen at vognen skal rugges og gynges på ;)

Skrevet

Når du sier det, så lurer jeg på om jeg også har noen slike ruggetendenser? Tror også jeg faktisk står å vugger litt når jeg står i ro også, som om jeg hadde en baby i armene ;)

Skrevet

Gjør det samme her også, og jeg er ikke 24 år enda engang ;) Sto på butikken her om dagen og pratet som om jeg pratet til sønnen min, oppdager at det står en eldre dame og smiler til meg (et "typisk" sympati smil, slik man sender til de som ikke er "helt normale".. Om dere forstår hva jeg mener)

Joda, der sto jeg og snakket om hvor fine jordbærene var, og med blåbær, bananer og bringebær så skulle VI få en fin lørdags desert! Tror man må følge opp seg selv, minne seg selv på at ungen(e) faktsik er igjen hjemme sammen med sin bestemor :-p hehe

Dette var jo helt fantastisk :D Det er nesten så du slår meg der jeg går å småprater om denne buksa er fin, eller skal jeg velge den andre... og lester opp størrelsene jeg finner høyt, og stopper "ja her er den ja, riktig størrelse, jeg får vel prøve den da" hehe Jeg har enda til gode å si "VI" enda (eller...?), får håpe jeg slipper det, samt det medfølelde smilet du fikk hehe ;)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Dette var jo helt fantastisk :D Det er nesten så du slår meg der jeg går å småprater om denne buksa er fin, eller skal jeg velge den andre... og lester opp størrelsene jeg finner høyt, og stopper "ja her er den ja, riktig størrelse, jeg får vel prøve den da" hehe Jeg har enda til gode å si "VI" enda (eller...?), får håpe jeg slipper det, samt det medfølelde smilet du fikk hehe ;)

Sant :-p men har hatt minimalt barnefri de siste 15 mnd, og da jeg først har det, så er det husarbeid, og da snakker jeg til meg selv uansett, for det blir jo så stille her hjemme ;)

Men det å oppleve i butikken at man går å prater om "vi" og "oss", når man går mutters alene, det er noe flaut kan man si ;) Tror nok hun dama syntes jeg var såååå flink som kan handle alene, om hun ikke sto så nært meg for å "holde meg under oppsyn" til ledsakeren min kom igjen fra frysedisken eller noe :-p Hjalp sikkert enda mindre at jeg først når jeg kom hjem oppdaget at jeg gikk med genseren på vranga.. Tror det er siste gang jeg går ut av huset uten å sjekke meg i speilet først, og minner meg selv på at jeg er UTEN barn denne gangen ;)

Skrevet

Eller å komme tilbake på jobb som sykepleier etter permisjon og si til en gammel mann som dunket foten sin:å,fikk du aua..Med skikkelig "prate til småbarn"-stemmen;)

Skrevet

rugger spesielt ivrig dersom en unge gråter en eller annen plass i butikken, ganske frenetisk etterhvert faktisk...:D

Skrevet

Nå fik jeg en god latter her på morgenkvisten! Fantastisk! - og jeg gjenkjenner absolutt meg selv også i dette...

For meg toppet det seg vel den dagen, jeg sto og trøstet en potetsekk på butikken - hadde løften en slik 5-kilos potetpose opp og sto med, og når mannen min så kommer bort og snakker med meg om noe helt annet starter jeg å stryke den på "ryggen" og rugger på den, slik jeg altid brukte med Lillebror, helt på automatikk..... Mannen min var så flau at han nesten stakk av og fikk stoppet meg rimelig kvikkt. Ups!

Gjest Visten
Skrevet

Haha, utrolig :D Det viser seg jo at det er flere av oss altså! Jeg småsnakker også med barna hele tiden, også når jeg ikke har dem med meg. Plutselig går det opp for meg at jeg har sagt noe høyt - eller så begynner jeg å lure på om jeg nettopp sa noe høyt eller bare tenkte det ;)

"....og når vi (jeg både snakker og tenker i flertall, selv om jeg er alene) har vært på Rema skal vi bare en tur innom xxx før vi drar hjem. ...og der er jo jordbær!" - ooops, sa jeg det høyt, eller var det noe jeg bare tenkte? ;) Jeg vet ikke om dette er mest underholdende eller bare skremmende for folk rundt oss? ;)

Skrevet

Hahahaha :D

Synes jeg ser damen som stryker en pose poteter over ryggen, er jo bare helt fantastisk...

Skrevet

Husker en gang jeg sa høyt "Se, en gravemaskin" høyt på bussen uten at en gutta var med.

Flaut :P

Skrevet

Godt å vite at det er flere av oss hehe ;)

Skrevet

Haha, nå fikk jeg meg en god latter! Jeg er ikke alene om det jeg heller ser jeg. Har også sagt høyt mens jeg kikket på klær alene, nei de har visst ikke din str, vi får se om vi finner en annen plass! Flaut!

En gang jeg var å handlet og stod å kikket på bleiestr oppdaget jeg plutselig at ungen jeg ikke hadde med meg var vekk. ånei, hvor er du ____? Ropte jeg litt forsiktig, løp rundt i hele butikken (heldigvis var den ikke stor). En mann lurte på hvem jeg lette etter. Da kom jeg på at jeg ikke hadde ungen med meg....

Skrevet

Ser at "vi" går igjen hos flere :) Jeg(vi:P) har fått den uvanen å omtale meg i 3-person, da som regel som "mamma", men har hendt fler enn en gang at jeg har omtalt meg selv ved navn. Har heldigvis med meg ungen overalt enda, da hun er så liten, men ser for meg at jeg også får den tendensen til å prate med ett barn som ikke er med :)

I'm not crazy, I'm just a mom :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...